You change my life - Episode 4.

Jag ljög, jag skulle inte till poolen och bada. Jag sa bara så för att jag inte ville träffa Justin, jag vet att det för fel att ljuga för ens bästa vän, men jag var tvungen.. Jag satt nu där vid teven och hade ingeting att göra, efter en stund somna jag. När jag sedan vaknade igen så kollade jag på klockan, den var halv 9, shit! Hur länge hade jag sovit egentligen? Jag gick för att borsta tänderna och så sedan satte jag mig vid datorn en liten stund. Jag loggade in på twitter, jag hade en ny followers. Jag kollade efter vem det var, det var Justin. Förföljer han verkligen mig? Hur kunde han veta vad jag heter på twitter? Jag satt där helt chokad en stund och loggade sedan ut och somna.

Johannas perspektiv:
Det var nu tisdag, vilket som betydde andra dagen i skolan. Jag gick upp ur sängen och bort mot garderoben. Jag visste inte vad jag skulle ha på mig, idag kunde man inte vara finklädd, vi hade "aktivitets dag" i skolan då vi gör massa olika saker i olika lag. Det är olika slags tävlingar kan man säga. Jag letade en kort stund sen bestämde jag mig för ett vanligt vitt linne, ett par snygga, slitna jeans shorts och en ljusrosa kofta.

När jag fixat till mig, detvillsäga klätt på mig, sminkat mig och fixat håret gick jag ner och tog en smörgås. Jag nästan sprang iväg sen för skulle vara hos Mathilda om två minuter. När jag kom dit så var Sofie redan där, de stod och vänta på mig så direkt när vi kom så skyndade vi oss iväg och var framme i skolan vid perfekt tid.

Sofies perspektiv:
Vi skulle samlas i gympa salen för att få höra de olika lagen, snälla säg att jag kommer med i något bra lag!
- Anna, Karin, Clara, Jakob, Anton, Sofia, Niklas & Johan, ni tillhör lag 1, så ni kan gå och ställa er vid Tomas (en lärare). Jag pustade ut, det var fortfarande chans att jag, Johanna & Mathilda skulle komma isamma grupp, det var trots allt bara tre grupper kvar.
- Ullrika, Johannes, Christoffer, Adam, Alexandra, Josefine, Tim och Sandra, ni tillhör lag 2 och kan ställa er vid Annika (en lärare). Yes, de hade fortfarande inte ropas upp någon av oss, nu är det 50% chans.
- Johanna, Anna, Sofia, Maria, Jakob, Geir, olle och Mathilda, ni tillhör lag 3 och kan ställa er borta vid Björn (en lärare).
- Och det sista laget, lag 4, tillhör Christian, Jacob, Alexander, Malin, Justin, Ellen, Sofie och Andreas. Jag trodde jag skulle dö när jag hörde det sista laget, både Johanna och Mathilda var med i lag 3, medans jag blev med i lag 4 med... j-justin. Jag trodde jag skulle sprängas, men Mathilda och Johanna kollade bara på mig med avundsjuka blickar.

Jag ville verkligen byta grupp, det var ingen jag kände.. förrut Justin då, men han räknas inte just nu. Jag frågade om jag kunde få byta till grupp 3, men det fick jag inte. Jag knep igen och försökte så gott det gick. Vår första "aktivitet" var fotboll mot lag 1. Om jag själv får säga det så är jag ganska bra faktiskt, jag spelade som mitt. Jag kände ju ingen, så jag körde lite mesigt först, men det var en jätte schysst kille där som hette Christian som passade mig en del och vi hade ett bra spel ihop. Jag tänkte inte på det så mycket förrän när matchen var slut, det var ju han som var Justins kompis, det var han som var med Johanna och Justin igår!

Jag tänkte inte så mycket på Justin, eller försökte att inte göra det iallafall. Jag snackade lite med christian och han verkade super trevlig, lite då och då skrattade vi så mycket att jag höll på att sprängas. Han var verkligen rolig! När jag kollade bort mot Justin då och då så såg han ganska ledsen ut, men jag försökte att inte tänka på det.

Mathildas perspektiv:
Dagen rullade på, och det enda jag och Johanna gjorde var att kolla på Justin. Vi kunde inte förstå att han hade börjat på våran skola, det var helt ofattbart. När vi kollade bortåt Justin så var hans blick alltid mot samma håll, han kollade på Sofie och Christian. Justin såg ledsen ut. Jag hade så lust att bara gå fram och fråga hur det var med han, men han kände ju mig knappt. Det skulle bara bli weird, sen så vågade jag inte det heller. Eller... jag borde kanske göra det? Jag bestämde mig för att gå fram och snacka med han tillslut.


[Where are you now? Lyssande på denna under tiden jag skrev, själv så börja jag gråta(a)
lyssna gärna du med medans du läser detta sista]


- Hey Justin, e-eh h-h-hur är det med dig? sa jag och kollade på han med en frågande blick.
- Hej. Jo, det är väl bra. sa han och lät deppig.
- Justin, man ser på dig att du är ledsen.
- Det är jag inte, jag tänker bara.
- På vadå? sa jag och försökte se han in i ögonen men han vände bara huvudet imot mig.
- Inget särskilt.
- Du tänker på Sofie, eller hur? sa jag försiktigt.
- Nej, varför skulle jag kolla på henne? sa Justin och försökte låta lite tuff.
- Justin, jag vet att du gillar henne. Man märker det på dig.
- Men det spelar väl ingen roll nu.. sa han och sjönk sedan ihop.
- Ryck upp dig Justin, vad är det egentligen? Varför säger du så där för?
- Det är ju sant, du ser väl hur kul hon har det med Christian? sa han och det föll sedan en tår längst hans kind. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, så jag kramade om hon lite lätt.

Sofies perspektiv:
Jag kollade bort mot Justin ännu en gång, jag började genast sluta skratta när jag såg honom. Han satt där inte själv, utan han satt där med Johanna och dom kramade om varandra. Jag visste inte att jag skulle reagera såhär, men jag blev faktiskt avundsjuk.
 
Jag vill bara säga att jag sköter denna novellen & den förra ensam, och inte med någon annan som en del tror! :)
Vad tycker ni än sålänge? Kommentera vad ni tycker ska hända!

Kommentarer
» ferial

novellen är BÄST ! :) skriv mer <3

2010-12-11 18:10:34
URL: http://frexi.blogg.se/
» Julia

Åhh, skitbra!! :D Sofie måste bli jätteavundsjuk, asså mkt mer. Men sen börjar hon gilla Justin. Så tkr jag det ska vara. :)

2010-12-11 18:24:01
URL: http://jumpie.blogg.se/
» :D

jätte bra! x) skriv mer mer :P

2010-12-11 18:38:35
» Denice

Jaha? När kommer nästa då? :< Jag gillar denhär :D

2010-12-11 18:57:04
URL: http://deniices.blogg.se/
» Karin

2010-12-11 19:05:56
URL: http://kaaaarinn.mard
» Karin

Råka skicka utan att skriva något plus att jag skrev fel bloggadress haahah!

men det jag ville säga var:

Novellen är jättebra fortsätt så!

2010-12-11 19:07:44
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
» Scullcandyphoto.blogg.se

OMG JAA, EN TILL NOVELLBLOGG OM JUSTIN :D :D :D :D :D :D Hihi älskar såna (A)

Sv: Hahah, tack ? =)

2010-12-11 19:30:16
URL: http://scullcandyphoto.blogg.se/
» JB STORY

sv: Tack :)

Jag ska dra och gymma nu, men jag lovar att det kommer upp två till senare ikväll! KRAM

2010-12-11 19:30:28
URL: http://belieberstorys.blogg.se/
» Scullcandyphoto.blogg.se

Aaaawww, va fin o grym den e! <3

2010-12-11 19:40:24
URL: http://scullcandyphoto.blogg.se/
» patricia

Aww jätte bra !! Mer snälla !!

2010-12-11 20:24:28
URL: http://loveestory.blogg.se/
» Julia

Del 22 är uppe på bloggen nu! :D Hoppas du läser. :)

2010-12-11 20:49:18
URL: http://biebernoveller.blogg.se/
» Nejjaah

sv: sryy

MEN JA HATAR JUSTIN BÄÄVER!

2010-12-11 21:33:55
URL: http://nejjiz.blogg.se/
» Daniella :)

Riktigt fin & intressant blogg!!:) novellen tycker jag är super bra:P (fast jag gillar nt Justin egentligen) :P

2010-12-11 22:00:09
» Felicia :)

sv: haha det är gott ju ;)

2010-12-11 22:11:47
URL: http://feliciahaldens.blogg.se/
» frida

meeer!! en till!!:D

2010-12-11 22:27:36
» linnea

meeer!! snälla en till ikväll??:D

2010-12-11 22:33:07
» Fredrika

SV: kul att du är med i veckans blogg, lycka till! :)

haft en bra dag?

2010-12-11 22:37:31
URL: http://ffredrikaaa.blogg.se/
» Anonym

meeeeeeer!!!!! en till idag snälla:)

2010-12-11 22:58:11
» Julia ♥

JÄTTEBRA ♥ oh my gosh, kan hon inte fatta att hon gillar Justin?? HAHA hallo liksom? Hon sårar ju bara honom :( snälla, skriv mer !! denna novell är awesome !! ♥

2010-12-11 23:06:03
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
» Anonym

älskar novellen skit mycke när kommer nästa deel ? :]

2010-12-11 23:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback