You change my life - Episode 20.


- Redo för att beställa?
- Yes, vi tar två struvor, två vaniljhjärtan och två koppas varmchoklad.
- Okej, något mer?
- Nej, det var bra så. Eller vill du ha något annat Sofie?
- Nej, det blir bra så. sa hon vänligt och servetrisen gick iväg.


Sofies perspektiv:
Vi satt där en stund och bara pratade, det var faktiskt ganska trevligt. Vid halv åtta var jag tvungen att gå iallafall, jag skulle iväg på träning. Det var handbollen som startat igen nu efter sommaren, sjukt härligt att vara igång igen!

Jag åkte snabbt hem för att byta om till träningskläder sedan for jag iväg mot handbollen. Det var super roligt att få se alla lagkamrater igen, och på tal om att se vår tränare, super skoj! Ja, nu kanske det lät lite konstig... super skoj att träffa sin tränare? Min tränare var som ett syskon till mig och var hur go och snäll som helst. Visst låter det konstigt? Tänkte jag för mig själv..

8 dagar senare..

Det var nu 9 dagar sen grejen med Justin hände, dagen då jag fick reda på att han hade vänstrat. Jag bestämde mig för att det var idag som jag skulle slå "bomben", alltså avsluta hela planen. Under veckan har jag varit med Justin nästan hela tiden, förrutom när jag tränat eller att det inte gått av något själ. Egentligen ville jag inte avsluta denna planen, jag hade börjat få känslor för Justin. Han var verkligen en toppen kille, han var amazing. Men, jag klarade inte av att ha tanken att jag förlät han på en sekund efter det han gjort, jag var tvungen att slutföra planen.

Jag hade frågat en nära vän som hetter Christian om han kunde hjälpa mig med detta, självklart så ställde han upp. Jag ringde Justin, det var tänkt att jag skulle komma med ursäkt att jag hade "dubbelbokat".

Justins perspektiv:
Det enda jag tänkte på var Sofie, hon var fantastisk.. tänkte jag för mig själv.

*RING RANG RONG RING*
Det ringde på min mobil, jag sprang upp för att kolla vem det var. Jag kollade snabbt på displayen, det var Sofie, jag svarade genast.

- Hallå, det är Justin. sa jag glatt.
- Hej Justin, det är Sofie. sa hon med en glad och härlig röst.
- Ja, jag hör det. Vad var det du ville?
- Jo, jag tänkte om vi kanske kunde gå på vår första "riktiga" dejt idag? sa hon, nu lät hon ännu gladare.
- Ja, visst! sa jag och sken upp som en solstråle.
- Vad bra, jag tänkte att vi kanske kunde gå till någon fin restaurang?
- Ja, vilken? sa jag samtidigt som jag var helt uppspelt.
- Flúrena pagid?
- Ja, den är ju super fin, värsta romantisk och så.. Det blir toppen!
- Vad bra?
- Men tid?
- När kan du? sa hon glatt.
- Blir åtta bra? sa jag med en spänd röst.
- Perfekt!
- Så bra, då ses vi då.
- Yes, hejdå. *klick* Hon lade på.

Jag tror nog jag aldrig känt mig så här lycklig, tänk... jag ska på en första äkta dejt med Sofie, amazing!
Jag kollade snabbt på klockan, den var halv 6, bäst att redan börja fixa mig! Tänkte jag och sprang genast upp där jag slängde av mig kläderna och stack in i duschen. Jag stod där i nästan 30 minuter för det var så himla skönt, men jag började se ut som ett russin så jag gick ut och satte mig vid teven en kort stund.

Sofies perspektiv:
Yes, nu var allt fixat med Justin iallafall! Nu återstod det bara till att ringa Christian.
*RING RANG RONG RING*

- Hallå? sa en ganska svag röst.
- Hej, det är Sofie! sa jag så glatt som jag kunde.
- Ja, hej Sofie! hörde jag Christian säga i andra änden av luren, nu hördes han lite bättre.
- Jo, det här med min plan du vet..?
- Ah?
- Jo, vi träffs klockan tjugo i åtta ikväll på Flúrena pagid, Justin ska komma klockan åtta, okej?
- Det blir toppen!
- Bra, men vi ses väl då...
- Yes, chao! *klick*

Nu var allt fixat i minsta detalj, det enda som återstod var att fixa mig och lite så, men det behövde jag inte tänka på riktigt än. Eller.. jo. Bättre att vara klar för tidigt än försent tänkte jag och hoppa in i duschen.
Nu äntligen så har jag gjort 20 episoder på denna bloggen och mer kommer det att bli, right? Vi firar 20stycks episoder genom att alla kommenterar ;)

Som ni ser så varto det ny header också, ful/fin ? Snälla kommentera.

Kommentarer
» anna

skitbra, tycker den är skitroligt, höhö, att sofie hämnas och luras lite liksom ;)

2010-12-27 00:03:13
» Julia <3

Super bra blogg älskar den värkligeb<3



MERA !! MERA !!



Läs gärna våran biebernovell

http://bieberfevernoveller

Puss (L'

2010-12-27 00:03:54
URL: http://bieberfevernoveller.blogg.se/
» Astrid

mera :D

2010-12-27 00:07:48
» Mayima <3

äLSKAR HEADEN JÄTTE BRA <3

2010-12-27 00:24:47
URL: http://mayimamc.blogg.se/
» sofiastrand

MER !

2010-12-27 00:28:20
» Neejra<3'

payback is a bitch justin,

höhöhö skojar lite

2010-12-27 00:37:29
» Anonym

WHATAHELL!? Snälla en till!!!!!! Dör. As bra. Hehe exakt, He belives it is good but revenge is really sweet! LOL. En till snälla? :D

2010-12-27 00:50:40
» Ida

superbra!

fin absolut :D

en till snälla :)

2010-12-27 00:57:54
» Ida

superbra!

fin absolut :D

en till snälla :)

2010-12-27 00:58:14
» S<3

skiiitbraa! skriv mera snälla<3 jag älskar dina novell:)

2010-12-27 01:17:20
» Johanna/Moonlight

Skitbra längtar tills hon ska göra planen ;)

2010-12-27 09:39:14
» <3

Men stakars Justin!

Jag hoppas att de blir ihop sen... på riktigt asså :P <3

2011-01-13 13:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback