You change my life - Episode 19.

(Sofies perspektiv)
- eh, just det... sa han och blev generad. Men, får jag bjuda dig på en fika eller?
- Det får du väl.. sa jag och försökte låta lite som att jag inte brydde mig särskilt mycket.
- Vi säger klockan 6 då, blir det bra? sa han nervöst, han skakade.
- Det kan vi väl säga.. sa jag samtidigt som jag vände mig om och började sedan att gå hemåt.
- Vi ses ikväll då! ropade han efter mig, med en darrig röst.

Planen gick galant! Allt hade funkat som det skulle hittills. Planen var den att låtsas som att jag förlåtit honom, men om någon vecka så skulle hämden komma. Jag skulle vänstra med någon annan, precis så som han hade gjort mot mig.

När jag traskade hem stannade jag till vid kiosken och köpte mig ett tuggummi paket, jag var så himla sugen! Det fick bli jordgubbssmak.
- Hej, jag vill ha dessa tack.
- Okej, det blir 12 kronor sa den vänliga kiosktanten. Hon var tjock och hade ganska långt grått hår.
- Här. sa jag vänligt.
- Tack så mycket. 8 kronor tillbaka.
- Tack! Hejdå.
- Hejdå, ha en fin dag tjejen. sa hon vänligt.
- Tack, det samma, hejdå! sa jag och gick sedan hemåt. När jag var hemma så var det ingen annan där. Mamma och pappa var på jobbet och Amanda (Sofies syster) var antagligen hos någon kompis.

Jag hade inget särskilt att göra, jag hade inget plugg eller något annat särskilt. Jag gjorde en smörgås, gick upp på mitt rum och hämta laptopen och satte mig sedan nere vid teven med laptopen i knät. Jag kikade runt på några olika skvallersajter men det fanns inte så mycket roligt. Jag gick sedan in och kollade några Justin Bieber bloggar. Jag var ju tvungen att kolla upp en del om Justin för att kunna sedan träffa hans umma punkt.

Justins perspektiv:
Jag var hel spänd inför kvällen, det var nu jag hade chansen. Jag ville göra det till något extra, till något speciellt, men inte för speciellt. Hon skulle säkert bara tycka att jag skulle vara konstig isåfall. Jag gick här hemma runt i hela huset, hela dagen. Jag kunde inte sitta still. Allt jag tänkte på var Sofie, jag fick fjärilar i magen så fort hon ens kom upp i tankarna eller någon sa hennes namn.

Jag bestämde mig för att göra mig lite extra snygg och fräsch till ikväll. Jag gick in i duschen och tog en varm dusch och gjorde mig ren. Sedan satte jag på mig fräscha nya kläder. Klockan rullade på och den var nu kvart i sex, bäst att jag åker nu trots att det tar endast 5 minuter med bil. Bättre tidig än aldrig, right?

När jag kom dit såg jag att hon redan satt där vid ett bord, alltså så var hon också tidig. Jag kunde inte dra mina ögon ifrån henne, hon såg fantastisk ut. Hon hade en svart kort klänning som passade henne perfekt. Hon var hur söt som helst, hon var svår att motstå.
- Hej! sa jag lite så där nervöst som jag kan bli ibland.
- Hej Justin! sa hon glatt. Jag hoppas detta bordet blev okej? Jag satte mig för det skulle blivit så kallt att vänta ute, det gjorde inget hoppas jag? sa hon och gjorde sedan ett vackert leende, jag trodde jag skulle smälta. Jag stod där och bara drömde mig bort?
- Justin ?? sa hon och kollade frågande på mig.
- Eh oj, förlåt. Ja, vad var det du sa?
- Äsch, skit i. Ska vi beställa eller?
- Yeees! sa jag och kallade hit en servetris. Vanligt vis brukar det ju inte komma servetriser direkt på ett café, men detta var ett "fin" café så här var det nästan som en restaurang fast med fika istället för mat. Dom räckte oss varsin "meny" och jag började redan att kolla i den. Jag kollade upp på Sofie några gånger och hon hade ens inte öppnat sin "meny bok".

- Vad är det Sofie? Är det något som är fel? sa jag och kollade försöktigt på henne.
- Nej nej, men jag har varit här några gånger förrut så jag vet vad jag ska ta.
- Jaha, okej.
- Vad ska du ta då Justin?
- Jag vet inte riktigt, funderar på en kanelbulle och varmchoklad, dudå?
- Jag ska ta ett vaniljhjärta, en struva och varmchoklad.
- Okej, det var något nytt. Har aldrig hört det, är det gott?
- Ja, det är super gott!
- Okej, då kanske man får ta och testa det... sa jag och skratta till lite. Precis då  kom servetrisen.

- Redo för att beställa?
- Yes, vi tar två struvor, två vaniljhjärtan och två koppas varmchoklad.
- Okej, något mer?
- Nej, det var bra så. Eller vill du ha något annat Sofie?
- Nej, det blir bra så. sa hon vänligt och servetrisen gick iväg.
Tråkig episode men vet inte riktigt vad som ska hända på cafét och efter det, ju snabbare och fler jag får tips ju fortare kommer det nya episoder! :)

Bra/Dålig ?? Kommentera !!
en sak till, många tycker synd om Justin, men en sak om det.. Tänk på det som Sofie vill göra mot Justin är det som Justin gjort mot Sofie.. haha ;)

http://iindianknas.blogg.se 

Kommentarer
» Anonym

Superduper bra!! mera mera mera meraaa!! :D

2010-12-26 16:41:49
» sofiastrand

mer mer mer mer mer mer :DDDDDD <3

2010-12-26 16:57:53
» elvina

supeeeeerbra! :D<3

2010-12-26 17:04:08
URL: http://evvetano.blogg.se/
» Anonym

kanske att killen som sofie hade tänkt att "vänstra med" kommer till fiket och börjar prata med sofie och gör justin svartsjuk :).

2010-12-26 17:15:45
» Anonym

MEEEEEEEEEEER

2010-12-26 17:23:04
» Anonym

Meer, Sofie börjar prata typ om en kille o Justin gets Jealows

2010-12-26 18:41:21
» Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: superkul att du är med och tävlar :D

2010-12-26 18:50:28
URL: http://vadfanskajagheta.se
» Malin Olofsson - frisörelev

Var med och tävla om en produkt ifrån Oriflame på min blogg! Tävlingen avslutas ikväll kl 00.00! :)

2010-12-26 19:21:34
URL: http://maalinmaria.blogg.se/
» mayima <3

MEERR DU kan tex skriva att sofies ex kmr in och han sätter sig med dom och att han börjar flörta med henne sen tillslut kysser de varanddra framför justin och det var då sofie fick hennes kvitt....asså va bara ett tex

2010-12-26 19:36:29
URL: http://mayimamc.blogg.se/
» jejje

jag tkr som mayima

2010-12-26 19:55:05
» sofiastrand

jag med :D

2010-12-26 21:03:43
» S<3

meeeeeeeerrr!! kan bara inte vänta tills nästa episode kmr ut. de kanske kan göra ngt speciellt alltså sofie och justin sen typ under tiden hon är med justin så går hon bakom ryggen på han och sen på slutet av veckan så kysser hon killen o sen "råkar" justin se det? de va bara ett tips, är urdålig på sånt men ändå haha xD

2010-12-26 21:30:37
» Julia Bieber<3

Super bra <3 Håller med alla andra att någon ska komma in och göra Justin avundsjuk.



Ett annat tips från mig tp att Justin kommer hem till sofie för att överaska henne så har han tp kavaj och shorta och med sig blommo r och så tp knackar han på men ingen öppnar så han blir orolig och går in och så står sofie och kysser någon kille <3

2010-12-26 22:02:53
» Johanna/Moonlight

Det var såklart jättebra :D

2010-12-26 22:51:40
» Johanna/Moonlight

Det var såklart jättebra :D

2010-12-26 22:52:03
» Fashion And Photo

fin blogg :D

2010-12-26 22:53:41
URL: http://faashionandphoto.blogg.se/
» Amanda

Skiit bra Älskar värkligen eran blogg, MERA !!

Håller med Julia bieber <3

2010-12-26 23:50:12
URL: http://bieberfevernoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback