You change my life - Episode 26.

- Det är redan fixat, jag har köpt en fin klänning som du kan ha. Kom igen, det handlar om en dag?
- Okej då. sa hon trött. Jag kände hur glädjen steg inom mig, yes! Det var imorgon det var julafton, och den dagen då hoppet fanns om att kunna fixa allt.
- Så bra. Men upp och hoppa nu Sofie, vi ska baka knäck och annat gott till imorgon!
- Neeej, jag trivs bra här..
- Det gör du inte alls, du mår piss! Kom igen nu, jag vill inte se några sura miner längre! sa jag och försökte låta lite glad. Förvånadsvis så steg hon faktiskt upp och gick ut mot köket. yes, planen hade än sålänge funkat, imorgon blir det en bra jul, hoppas jag på iallafall...



Sofies perspektiv:
Vi gick ut till köket där allt stod fram plockat. Vi skulle göra knäck och lite sånt smaskigt. Jag hade faktiskt riktigt kul, jag har inte känt såhär på länge.
- Tack Mathilda. sa jag och gav henne en blick menande att det var uppskattande.
- För vadå? sa hon och skrattade lite.
- För att du fått mig att tänka på annat en Justin, detta behövdes verkligen! sa jag och fortsatte sedan med bakeriet. När vi bakat klart så hade klockan blivit ganska mycket, den var kvart i åtta. Vi bestämde oss för att sätta på en rolig film. Efter filmen så somna både jag och Mathilda, vi var super trötta.

Nästa morgon vakna jag av att någon puttade på mig.
- Hallå? Sofie? Vakna.
- V-v-va-a-a? sa jag med en trött och nyvaken röst.
- Vakna, vi måste fixa i ordning dig nu.
- Vad är klockan egentligen? sa jag och satte mig upp i sängen.
- 8. Men kom igen, upp med dig nu! Du måste ta en dusch, förlåt om jag säger detta men du ser förfärlig ut och ditt hår är hur fett som helst.
- Jo tack, jag vet... sa jag och vi båda skrattade lite och jag gick sedan mot duschen. Det var verkligen skönt att ta en dusch, jag har inte duschat efter det med Justin hände. Ska jag vara ärlig så kommer jag inte  ihåg när jag senast duschade.

När jag var klar och kom till sovrummet höll M (Mathilda) på att fixa och dona. Hon var jätte vacker! Hon hade en vit klänning med en liten rosett på och hade gjort sitt hår och ansikte super fin. Söt var hon, super söt.
- Jag har lagt din klänning på sängen. Ta på dig den så kan jag fixa till ditt face & hår. sa hon vänligt. Jag gick mot sängen för att kolla på klänninge. Den var hur fin som helst, undra hur mycket denna inte kostade egentligen? Den var alldeles för fin.
- M, jag vet inte om jag kan bära denna. Den är alldeles för fin, och påtal om hur mycket den borde kosta.
- Tänk inte på det, inget är för fint för dig och skit i hur mycket den kosta. Det är som en julklapp till dig.
- Okej då.. sa jag och drog på mig klänningen. Jag passade verkligen bra i den.

Justins perspektiv:
Det var tidigt och solen sken in genom persienerna. Jag kollade på klockan, den var bara 9.
- Dags att vakna din lilla sömntuta! Dags att göra dig fräsch. sa C (Christian) glatt och drog sedan av mig täcket.
- Ey, vad gör du? Det är ju svin kallt!
- Kom igen nu, sluta vara en sån mes. Idag är det jul, in i duschen med dig!
- Låt mig bara vara, jag har ingen lust att fira jul.. Jag kom att tänka på Sofie, på hur perfekt hon var.
- ge dig, idag är det en dag då man ska vara glad, in i duschen med dig nu!

Jag gick med långsamma tunga steg in i duschen. När jag ställde mig i duschen och satte på det heta vattnet som skölde min kropp så njöt jag. Det var så himla skönt, jag hade inte duschat under de två senaste veckorna. När jag kom ut ur duschen torka jag mig, blåste håret och tog på mig de nya kläderna som C hade köpt. Jag kollade mig snabbt i spegeln och gjorde min hairflip, jag kände mig både fräsch och snygg.

Klockan var nästan 12 och vi åkte iväg mot Mathildas hus. När vi kom fram parkerade jag bilen på uppfarten och knackade sedan på. Efter en kortkort stund kommer någon och öppnar, det var Mathilda.
- Hej! Så kul att ni kunde komma! Jag har gjort i ordning i matsalen, så ni kan gå dit. sa hon vänligt. Vi tog av oss våra ytterkläder och gick in till matsalen.

- Mathilda, är det Christian som kommit? hörde jag någon ropa, sedan hörde jag fotsteg närma sig rummet. Jag kollar bort mot dörren och in kommer.... Sofie. Jag kunde inte tro mina ögon, vad gjorde hon här? Var inte hon i Sverige. Jag kollade först på Christian och sedan på Mathilda, de båda kollade på varandra sedan på oss.
- Asså, ni måste ta och reda ut detta... sa Mathilda och kollade sedan på oss båda, mig och Sofie alltså. Sofie gick ut ur rummet och Mathilda sprang efter.

Jag satt där chokad, hon såg fantastisk ut. Det sved att se henne, hon var helt underbar. Jag hörde Mathilda och Sofie ifrån hallen.
- Hur fan kunde du? hörde jag Sofie skrika.
- Det är för ert bästa! Kom igen Sofie, jag vet att du vill inget annat än att fixa allt med Justin igen.. hörde jag Mathilda skrika tillbaka. Dom snacka lite till, jag kunde inte riktigt höra vad dom sa. Just i detta läget så kände jag faktiskt för ingeting mer än att ordna upp allt mellan mig och Sofie.

Jag hörde några fotsteg närma sig salen igen, men jag hörde inget snack. Jag blev kallsvett, hade Sofie stuckit så att bara Mathilda skulle komma in i salen eller kom Sofie också? Mitt hjärta klappade allt snabbare och snabbare, jag kollar bort mot dörren till salen. In kommer...
Bra/sugig episode? Vad tycker DU ska hända här näst? :)

Nu har ni chansen att fråga frågor om både mig & bloggen, vad som helst ! ;)
Gör det via en kommentar eller via min mail. :) ([email protected])

Kommentarer
» Ida

Asså shiiiiet!! Haha (lite måns möller, flickorna på klitteholm)



Men skit bra!! :D Mer ikväll snälla? :D

2010-12-28 21:51:42
» Karin

Neej, men nu måste jag få veta vad som händer!

Snälla en till ikväll?! (a)

2010-12-28 22:06:44
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
» Anonym

åhh meraa! nu vill jag ju veta! :D

2010-12-28 22:08:52
» amanda

åh snälla söta du, en till ikväll? :)

2010-12-28 22:20:23
URL: http://aamandaolivia.devote.se
» S

ååhhh snällaaa en tillll ikväll , jag kan bara inte vänta meeer!

2010-12-28 22:23:07
» Johanna/Moonlight

Så himla bra!!!!Mer,mer vill veta hur d ska gå nu!!!!!!!

2010-12-28 22:23:15
» mayima <3

MER MER MER MER MER MER MER MER SNÄÄLLLAAA VILL BARA GRÅTA SNÄÄLLLAAAAS ENN TTIILLIDAG BEERR DIG MEEERR SNÄLLA KMR INTE KUNNA SOVA ANNARS MER MER MER MER MER MER MER MER MER <3333333333

2010-12-28 22:35:41
URL: http://mayimamc.blogg.se/
» Julia <3

asbra episode mera



Det kan tp hända att han går dit och tror att det är Sofie och så är det Mathilda och han kysser henne (för han tror att det är sofie) och precis kom sofie in eller nåt ?



Tips nummer 2 (:

Pattie kommer in och frågde vad som för sofie kom sprinande med tårar i ögonen och skakade jätte mycket. Och då bestämmer han att springa efter henne och när han komme fram ser han ambulanser för att sofie hade kolapsat/svimmat och slått i huvudet, så han följer med till sjukhuset och när hon vaknar så vet hon inte vem Justin är eller Mathilda eller christian är och vet knappt vem hon själv är och då kommer Mathilda och chistian på en plan att Justin kan säga att han är hennes pojkvän och hon går på det och sen lite senare klarnar hennes minne och hon vet vem hon och vet att justin inte är hennes pojvän men lossas för hon inte orkar bråka kommentera gärna på våran blogg vad du tycker om förslagen (:

2010-12-28 22:36:01
URL: http://bieberfevernoveller.blogg.se/
» Julia ♥

BRA ! JÄTTEBRA!! MEEEER ! ♥

2010-12-28 22:39:42
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
» jejje, ♥

asså shit, jag har följt dig på bejber.blogg.se och denna, jag älskar dina storys, :D :D :D <3



Jag orkar verkligen inte med något mer drama, så kan det inte bara fixa sig nu . D; <3



MEERR IDAG SNÄLLA :( ♥

2010-12-28 22:47:38
» jejje, ♥

asså shit, jag har följt dig på bejber.blogg.se och denna, jag älskar dina storys, :D :D :D <3



Jag orkar verkligen inte med något mer drama, så kan det inte bara fixa sig nu . D; <3



MEERR IDAG SNÄLLA :( ♥

2010-12-28 22:47:52
» jejje, ♥

asså shit, jag har följt dig på bejber.blogg.se och denna, jag älskar dina storys, :D :D :D <3



Jag orkar verkligen inte med något mer drama, så kan det inte bara fixa sig nu . D; <3



MEERR IDAG SNÄLLA :( ♥

2010-12-28 22:47:52
» Ida

tycker inte som JULIA!

överdrivet.. förlåt..

det är asbra nu !

och tycker att dom ska lösa allt !

2010-12-28 22:58:23
» Ida

tycker inte som JULIA!

överdrivet.. förlåt..

det är asbra nu !

och tycker att dom ska lösa allt !

2010-12-28 22:58:42
» Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2010-12-28 23:18:28
» jennie

meeer !!!!!!!!!!!!!

2010-12-28 23:19:26
» Sofia

skippa snacker, skriv mer :D:D:D

2010-12-28 23:37:50
URL: http://www.sofiai.devote.se
» Sofia

snacket* xD

2010-12-28 23:38:00
URL: http://www.sofiai.devote.se
» Anonym

MERRRRRRRRRRRRR

2010-12-29 01:37:37
» Anonym

SÅ BRA :D :D

MEEEEEEEEEEEER

Åtminstonde 1 till idag!

2010-12-29 09:20:25
» Anonym

Och det ska vara drama! annars är det bara skit att läsa om allt är perkekt..

För INGET förhållande är perfekt..

Detta är iaf ganska normalt ;)

Asså..

Förstå mig rätt ..

2010-12-29 09:22:33
» annaa

Du är verkligen grym :D kan inte allt lösa sig nu ? D:

2010-12-29 10:01:08
URL: http://annawestiin.blogg.se/
» sofiastrand

AS BRA FÖRSLAG JULIA :DD<3

2010-12-29 13:21:12
URL: http://sofiastraaand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback