You change my life - Episode 1.

En bieber novell är skapad, enjoy ! :)
Handlar om tre tjejer som heter Mathilda, Sofie & Johanna som är 16 år.
Dom bor i Atlanta men alla är födda i Sverige.


Matildas perspektiv:
Det var en sorlig och varm morgon här i Varberg. Jag gick ut på vår balkong och kollade utåt längst havet, det var super fint. Solen höll på att gå upp och jag passade på att ta en fin bild. Klockan var 6 på morgonen och jag gick in för att väcka Johanna som hade sovit här inatt, vi skulle till skolan.

- Sofie, vakna. Klockan är över sex. sa jag och försökte skaka henne lite lätt.
Hon öppnade ögonen smått, precis så att man såg hennes propill, hon såg helt borta ut.
- Hallå, sofie? sa jag ännu en gång.
- äää, va? sa hon och satte sig sedan upp i sängen samtidigt som hon gned sig i ögonen.
- Klockan är över sex, du måste gå upp nu. sa jag & började sedan gå upp mot garderoben.

Vi hade nyligen haft sommarlov och det var idag vi började skolan igen, jag visste inte riktigt vad jag skulle ha på mig. Jag stod vid gaderoben i en kvart ungefär sedan visste jag vad jag skulle ha på mig. Det fick bli ett par snygga blåa jeans och en söt vit blus, det var super gulligt tillsammans tyckte jag! Jag gick sedan bortåt min toalett för att platta håret och klödda på mig lite mascara. När jag var klar och såg helt okej ut så gick jag ner till köket och när jag kom så satt Johanna redan vid matbordet. Även hon var super söt, hon hade tagit på sig ett par jeans shorts och en söt rosa matchande topp. Det passade henne verkligen! Hon hade redan plockat fram all frukost så det vara bara till att börja hugga i och njuta.

- Tänk, det har redan gått 3 månader sedan vi var i skolan? sa jag och tog sedan ett bett av min smörgås.
- Ja, det är helt sjuk! Det känns som en vecka sen. sa Johanna och tog sedan en klunk av sin oboy.

Vi satt där och snacka en liten stund, sedan knacka det på dörren. Jag sprang till dörren för att öppna, det var Sofie. Hon skulle ha följe med oss till skolan. Hon hade varit i Spanien dom två senaste veckorna så vi blev super glada när vi såg henne. Både jag och Johanna sprang fram mot henne och vi alla tre kramades hårt. Det var så längesen det var bara vi tre tillsammans, jag har faktiskt saknat våra tider då det var vi tre.Nu under lovet har vi inte umgåtts lika mycket, eller iallafall inte alla tre ihop. Vi har varit och rest allihopa, men inte under samma tid så det har blivit som det blivit..

- Hej, guuud vad jag saknat er! sa hon högt med ett stort leende samtidigt som vi stod där och höll om varandra super hårt som tre små fån.
- Vi har saknat dig med! sa både jag och Johanna i kör sedan började vi alla skratta.

Jag kunde inte göra annat än att le och vara avundsjuk när jag såg henne.
Jag var glad för att äntligen få träffa henne, men mest av allt var jag avundsjuk. Hon var hur fin som helst. Hon hade på sig en söt vit kort klänning och ett par söta ballerina skor till de. Hon hade gjort sig jätte fin! Hon hade även plattat håret, suttit en fin utåtbakad fläta i luggen och tagit på sig lite mascara. Även så var hon super brun efter Spanien, det var så himla fuskigt!

Sofie kom in och väntade på att vi skulle bli klara. Både jag och Johanna sprang upp mot toaletten för att borsta tänderna och kolla oss ännu en gång i spegeln. Jag såg hur ful som helst jämfört med Matilda, det var ingen idé att försöka piffa till mig mer för det skulle ändå inte hjälpa. Jag försökte att inte tänka på det senare och vi började gå bortåt skolan. På vägen snackade vi om allt roligt som hade hänt, både här hemma och i Spanien.

När vi kom fram till skolan kändes det både skönt och mindre skönt på samma gång. Man hade ju såklart längtat efter alla kamrater oså, men jag visste att efter bara någon vecka skulle jag vilja ha lov igen. När vi kom in på skolan och såg alla klasskamrater kramade vi om dom och frågade hur deras sommar varit. När man sedan hunnit snacka med de flesta så ringde klockan in.

- Dags att börja, jippi! skrek jag och gjorde sedan ett glädjeskutt och alla börja skratta. De alla såg ju vilken ironi jag hade när jag gjorde det.
"Back to the old times" sa jag och gjorde ett fejksmile o satte mig sedan vid bänken. Ännu en gång så började alla skratta, alltså så var det som vanligt i klassrummet.


haha, vad tycker ni om den hittills? Som ni förstår så är detta bara början... :)
Som ni märker så är det inte så jätte mycket som hänt här, utan jag har försökt att få med mer tankar, detaljer osv. Men vad tycker ni, ska det vara sånna här inlägg eller inlägg där det händer mer men man får inte veta deras tankar och känslor särskilt mycket??


Kommentarer
» elvina

Jag tycker att det var grymt bra jag :D<3

2010-12-10 22:08:18
URL: http://evvetano.blogg.se/
» amanda

ÄLSKAR DET :) :) MEER

2010-12-10 22:14:51
» Anonym

det är bra sådär, då så går allt i en lugnare takt, än andra noveller där allt händer för snabbt!! :D fortätt! <3

2010-12-10 22:34:27
» elin

finalisterna är nu utsedda på bloggen!

kika in & se om det var du, om inte så hoppas jag att du är med nästa vecka igen ;)

ha de bra / elin

2010-12-11 00:15:14
URL: http://davidssson.blogg.se/
» jovana

bra ;)

Kommer du från Varberg eller ? xd

jag kommer från gbg, men bor i varberg xd

lite kul när man märker sådant, eftersom alla skriver alltid stockholm xd

2010-12-11 19:14:26
URL: http://justindrewbeebs.blogg.se/
» Anonym

tråkig

2010-12-11 23:36:35
» Anonym

du blandar ihop namnen ?

2010-12-12 09:43:29
» sofiastrand

precis du blandar ihop namnen ;pp

2010-12-20 20:08:49
URL: http://sofiastraaand.blogg.se/
» Nora

Jag har landställe i varberg!

du blandade ihop namnen, hehe

bra btw :)

2011-01-22 22:11:25
URL: http://norajensens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback