You change my life - Episode 10.

- Hallå? sa en ynklig röst.
- Heeej! Det är Mathilda och Sofie sa vi i kör.
- Jaha, men hej!
- Hur mår du?
- Inte så bra faktiskt. sa hon och hostade sedan, det lät inte som en riktig hosta, det lät fejk.
- Nähe, men vill du att vi ska komma? sa Sofie glatt.
- Nej, det är ingefara. Jag är utmattad och måste ta det lugnt.
- Okej, men bli bättre snart då! sa vi och la sedan på. Även Sofie märkte att det var något som inte stämde, men vad det var kunde vi inte komma på.



Johannas perspektiv:
Jag hörde ett klick i telefonen som tydde att dom lagt på så jag la på.
Jag gick upp till mitt rum och sedan vidare mot badrummet. Jag var ju inte sjuk, det var bara något som jag hade sagt, så osmarta dom var som inte förstod det. Innan på morgonen så var jag ju och träffa Justin, jag var inte sjuk. Jag ville bara inte såra nån av dom andra genom att träffa Justin så både han och jag tyckte det var bäst att vi gjorde det i smyg.

Justins perspektiv:
Vi (Jag och Christian) bytte om och det vara bara 40 minuter tills träningen börjar. Jag satt där som ett fån och drömde mig bort. Jag visste inte vad jag skulle göra, jag umgås med Sofie officiellt men jag umgås även med Johanna. Jag kan ju inte prassla med båda, eller? För att Sofie inte skulle få reda på det med mig och Johanna o så tvärtom så sa jag till de båda efter att jag vart med dom att de inte skulle berätta det för att den andra skulle bli avundsjuk, men självklart så hade jag detta i baktankarna när jag sa det.

Sofies perspektiv:
- Varför har denna dagen varit så underlig? frågade jag Mathilda fundersamt.
- Jag vet faktiskt inte, men den har varit riktigt konstig... sa Mathilda och såg nu att försöka komma på vad det var som var fel men hon verkade inte komma på det. Inte jag heller...
- Jo men asså... Först så blir Johanna sjuk och vill inte att vi ska komma till henne och sen så är Justin helt plötsligt borta och sen är han inte det helt plötsligt?
- Jag vet... det är något konstig på G...
- Ja, men vad? .... vi satt där fundersamma, vi kom fortfarande inte på något.
Det enda var att det inte var som det brukade vara.

Vi satt där och åt och snacka lite sedan kom killarna efter att vi suttit där i ungefär 2 timmar. När de kom så kramade vi om alla och gick sedan in till vårt "chillrum". Jag tänkte hela kvällen på Justins doft, han luktade inte som han brukade utan han luktade...jag vet inte riktigt hur, men inte som han bruka iallafall. Han luktade någon tjejdoft. Jag kunde inte hålla det inne för mig själv längre innan Justin och Christian skulle gå så jag var tvungen att slänga deet ut ur mig.

- Justin, har du någon ny perfym? sa jag och kollade osäkert på han.
- Nej, det är den gamla vanliga... sa han och ledde sedan stort.
- Men... du luktar annorlunda till vad du gjorde sist...
- Det är väl för att vi var ute då, och nu är vi ute...? sa han.
- Nej, jag vet exakt vad du luktar... Det luktar tjejperfym!
- Haha jaha, men det är säkert från fansen som krama mig i morse.. sa han och blev sedan illröd i ansiktet, jag såg på han att han ljög. Han såg så där osäker ut och gjorde ett fejksmile, vad var det han höll hemligt egentligen? Jag försökte att inte låtsas om det.
- Okej, crazy girls sa jag och vi båda skratta sedan lite. Men nu måste du gå Justin, Christian väntar på dig. sa jag och kollade sedan bort mot bilen där Christian stod och väntade på Justin.
- Yes, men.. hejdå då.. sa han och pussa mig sedan snabbt och började gå mot bilen innan jag hann säga hejdå tillbaka eller ens hinna reagera överhuvudtaget.

Kommentarer
» :D

Meeeer snälla! :) <3

2010-12-17 16:42:59
» Julia

asbra , mer :)

2010-12-17 16:56:16
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
» Johanna/Moonlight

Gud va bra!!!

2010-12-17 23:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback