You change my life - Episode 16.

- Sofie, det var verkligen inte meningen. Det ska aldrig hända igen, jag lovar!
- Men vad snackar du om? Kan man ens inte få en kram när man får besök sa jag och slängde mig över honom, jag gav honom en bamsekram. Nu stod alla tre, alltså Christian, Mathilda och Justin och kollade chokat på mig. -Vad är det med er? Ska vi inte hitta på något kul istället för att stå här som fån?
- e-ee-ee-h, j-j-i-o-o... klämde Justin fram, han såg hur chokad ut som helst.
- Vi kanske kan ringa Johanna? sa jag så glatt som jag bara kunde.
- Är det verkligen en sån bra ide? sa Mathilda och kollade osäkert på mig.
- Ja, eller varför skulle det inte funka bra? Jag menar lixom, vi är väl bästisar?
- Aja, okej? sa hon chokat och ringde sedan upp henne.


- Det var ingen som svarade.
- Nehe, det var ju synd! Men vi fyra kan väl hitta på något? Vi kan kanske... åka på semester?
- Semester? Vart då och med vilka pengar då? sa Mathilda chokat.
- Inte vet jag, imed att det är så varmt här så kan vi kanske åka till något kallt land över julen?
- Och vad ska du få tag pengar ifrån..?
- Jag kan bjuda er alla. sa Justin vänligt.
- Jahopp, då behöver vi inte ora oss över pengar. sa jag glatt. Men, är det okej om jag bjuder med en annan killkompis också? Har känt han sen jag var liten!
- Jaja, självklart! sa Justin generöst men jag märkte att det tryckte på en um punkt för hans smile sjönk.
- Men, vart ska vi åka då? sa Christian och var nu helt exalterad.
- Vi kanske kan åka till Island?
- Jaaa, dit har jag alltid velat åka! skrek Mathilda högt över hela huset och gjorde ett glädjeskutt.
- Ja, och vi kan ju bo i mitt hus där?
- Vadå, har du hus där??
- Haha jaa, det är vårt semester hus kan man säga. sa Justin och skratta sedan till.
- O-M-F-G, nu började vi andra också skratta, Mathilda stod där med en uppe käft, det såg super roligt ut!

- Men, nu får jag dra mig hemåt, är jätte trött!
- Okej, men vi ses väl imorgon? sa Justin med sina puppy ögon.
- Kanske det sa jag och krama om honom sedan gick jag ut och ner för garage farten. Nu regnade det inte. När jag precis vänt mig om för att gå mot min bil kom jag på att jag inte hade någon, det var ju Justins. Jag kunde inte gå hem så jag sprang upp till huset och frågade Justin efter skjuts.

Johannas perspektiv:
Jag var chokad och förstod inte vad som precis hade hänt. Eller ja, för typ 2 timmar sen.. Jag satt där i min säng, nerdränkt i tårar och bara böla och tänkte.  Hur kunde Justin vara en sån skitstövel egentligen? Jag förstod att han hade gjort något med Sofie också. Vad för något han hade gjort visste jag inte, bara att det var något liknade som han gjort med mig. Annars hade detta aldrig hänt.

Dagen efter..

Mathildas perspektiv:
Det var en ny dag vilket innebar ännu en tidig morgon och fler tråkiga timmar spenderas på att sitta i sketna klassrum vid sketna klottrade bänkar. Jag klädde snabbt på mig ett par jeans och en t-shirt och gick sedan ner för att käka frukost. När jag kom ner så var Christian där, han hade varit och bakat nybakade frallor. Så himla gulligt av han! Trots att jag var tacksam så åt vi under tystnad, det ända jag undrade var hur dagen skulle bli. Allt mellan Justin, Johanna, Sofie osv.

- Mathilda? Hallå? sa Christian och vinkade framför mitt face som en galning.
- E-e--h-h, jaa? fick jag tillslut fram.
- Vad tänker du på egentligen? Du verkar helt bort.
- E-h-h-h, inget särskilt. Förlåt. Eh, vad är klockan? Tröck jag sedan ut mig för att undevika mitt drömmande.
- Vet inte, ska se. sa Christian och kollade sedan på sin arm. Ehm... 10 i 8.
- Shiiiiiiiiiet, hur länge har vi inte suttit här egentligen? Panik! skrek jag och sprang sedan upp på toan för att snabbt borsta håret, klödda på mascara och borsta tänderna. Det var verkligen bråttom, vi var även tvungna att gå imed att Justin inte var här. Ungefär 10 över 8 så var vi framme och alla var fortfarande kvar vid skåpen.
- Eh, varför har ni inte gått in?
- Läraren har inte kommit än. sa min klasskamrat vänligt och vände sig sedan om för att snacka med några andra. Precis då kom läraren, Tomas.
- Tur att han var sen så att vi hann. sa jag till Christian och pustade sedan ut.

Vi gick in i klassrummet och satte oss på våra platser, Sofie satt redan på sin plats. Strax efter oss kom Justin och satte sig på sin plats framför Sofie. Johanna var inte här, vart var hon? Tiden rulla och vi började göra några uppgifter då Johanna sedan kommer in springandes.
- Förlåt att jag är sen Tomas, men cykelkedjan var helt upp fuckad.
- Eh okej? sa Tomas och kollade konstigt på henne. Men sätt dig nu och börja jobba. Hon gick mot sin plats och satte sig, den var jämte Justin. Tidigare hade vi småsnackat men det blev helt tyst när hon satte sig. Man kunde verkligen känna spänningen som gled runt i luften.

Kommentarer
» Julia

jättebra längtar tills nästa

2010-12-21 21:04:40
» Anonym

det är så bra så man vill bara ha mer och mer hela tiden, snälla nästa ikväll? :DD

2010-12-21 21:21:30
» elvina

Skitbra,seriöst! :)

mer ikväll?! :D<3

2010-12-21 21:30:13
URL: http://evvetano.blogg.se/
» Johanna/Moonlight

Grymt bra måste ha mer nu:D!!!

2010-12-21 21:59:58
» Mikaela

as bra, längtar redan till nästa! :)

2010-12-21 23:31:03
URL: http://svaahnen.blogg.se/
» sofiastrand

MEERRRRRR ! <3333333333

2010-12-22 10:05:00
» Eila J

HEMMA FRÅN EGYPTEN NU! :D

2010-12-22 16:50:54
URL: http://elfj.blogg.se/
» Mayima <3

meeerr nuuu

2010-12-22 17:11:53
URL: http://mayimamc.blogg.se/
» sofiastrand

www.jjjjustinbieber.blogg.se

2010-12-22 21:40:53
URL: http://jjjjustinbieber.blogg.se/
» amanda

mermermer :D

2010-12-22 23:28:10
URL: http://aamandaolivia.devote.se
» Anonym

meer

2010-12-22 23:28:33
» Anonym

meeer

2010-12-23 13:18:07
» sese

meeeer,,,,,, snälla

2010-12-24 23:35:19
» ellinor

meeer, novellen är jättebra ! :)

2010-12-25 11:33:44
» Julia ♥

OMG vad är Sofies plan? Och hur kommer det gå? :O

Brukar aldrig vara arg på Justin i historier, men detta var bara lågt av honom (inte honom IRL men ni fattar).

MEEER ! :D ♥

2010-12-25 16:04:05
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback