You change my life - Episode 24.


En ändring - alla läs så att ni förstår !
Jo, imed att det är jul nu och så tycker jag det passar bättre med att storyn ligger runt denna tiden. Så storyn är flyttad till 1:a december (det var ju september i storyn, höhö). Remember, allt är som vanligt. Dom har känt varandra i två veckor ungefär osv.. Hoppas ni förstår, om inte? Fråga! 

För dom som frågat om låten från förra inlägget så heter den Free fallin' och är gjord av John Mayer.

(Christians perspektiv)
Jag låg över hos Justin inatt, han var helt förkrossad. Jag tror nog aldrig någonsin jag sett Justin sånhär, han var verkligen sårad, allt hade verkligen hänt. Jag försökte att snacka om det lite och att han kanske skulle förlåta Sofie, det var ju trots allt det han gjort mot henne, men han ville inte. Allt som hade med Sofie inblandat sa han bara att han inte ville höra.

Jag försökte berätta för Justin att det var en plan hon hade gjort för hämnd, men han trodde inte på det jag sa. Det var verkligen svårt att få han att lyssna på en i detta läget. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, jag kände mig så... så... hjälplös...

 

Dagarna rullade på och det var nu en dag kvar till julafton. Detta var nog dom mest sjukaste veckorna i världshistorien. Jag hade aldrig sett varken Justin eller Sofie såhär sårade. Båda två låg hemma dagarna långa. Justin hade inte sagt ett endaste ord sen kvällen då det hände. Sofie har knappt snackat heller, hon har bara sagt lite nu dom senaste tre dagarna. Undra, hur länge kommer det vara såhär egentligen? Nån gång så måste det ju fixa sig, annars kommer vi leva i en deprimerad värld.

Det kanske låter konstigt, men även jag och Mathilda mår väldigt dåligt. Inget har hänt just oss, men att se sina nära vänner så här sårade svider. Jag har försökt snacka med både Justin och Sofie, men dom bara ligger i sängen helt tysta och kollar upp i taket. Det är som att dom lever i en egen liten bubbla, detta måste fixas! Det kan inte vara såhär länge till, det funkar inte..

Mathildas perspektiv:
Dom mest sjukaste veckorna är här, det går inte att beskriva. Det är som att någon dött eller som att jorden gått under, jag tror inte jag fixar detta så mycket längre till. Jag och Christian måste få allt att funka igen, det  kommer inte sluta bra annars. Jag ska möta Christian vid ett litet fik om 10 minuter, vi måste försöka fixa allt mellan Justin och Sofie..

Jag klädde på mig och åkte sedan iväg till fiket, Christian var redan där. Det kändes så härligt att se han, det gjorde mig lättad. Det var han som gjorde att jag klarade av allt. När jag kom in på fiket till bordet där Christian satt kramade vi länge om varandra. Vi hade nu inte setts på 4 dagar, han hade ju varto hos Justin och jag har varit vid Sofie.

- Nå, hur ska vi fixa allt? Det måste ju fixas, vi kan inte ha en sån här deprimerad jul, det funkar inte.. sa jag och kollade sedan på Christian med en liten ledsen min men samtidigt glad. Jag var ledsen för allt, men att se Christian gjorde mig glad och varm i hela kroppen.
- På något sätt måste vi få dom att snacka..
- Det kommer aldrig att funka, om vi säger att de måste träffas och reda ut allt så kommer båda att backa undan.
- Vem har sagt något om att berätta det för dom? sa Christian och kollade sedan på mig med en filurig blick.
- Det har du rätt i..
- Yeah, men frågan är hur vi ska få dom att träffa varandra?
- Ja, det är ju trots allt jul om en dag.. Vi kan fixa fina kläder dom kan ha på sig och sedan kan vi säga att vi ska fira en "mini jul" hos mig kanske? Vi behöver ju inte nämna att båda ska komma.. Eller?
- Jo, det funkar nog. Men, vad sägs som att dra redan nu och hitta något snyggt?
- Bra ide. sa jag och vi gick sedan ut från fiket hand i hand bort mot gallerian.

Vi gick där en bra stund och tillslut hittade vi de perfekta kläderna till både Justin & Sofie. Nu återstod det bara att försöka få med de båda på att fira jul, undra hur det skulle gå...

Bra/dålig episode? Kort kort, iknow. Men tycker att det skulle va ett litet "stopp" där. Kommer en till episode senare, tro mig ;)

Kontakt mail:
[email protected]
Hit kan ni ge mig tips, eller olika slags förslag.
Jag vill ha allt mellan låtar ni tycker är passande till en novell, bilder, vad ni tycker om min novell hittills & vad ni tycker ska hända. Ja, ni kan som sagt maila om vad som helst :)
Hoppas det är många som vågar och som tar sig tiden till att skicka ett mail, kyss:)

Om man känner för det får man gärna skicka "fan bild" (a)

Kommentarer
» Astrid

awesome :D

2010-12-28 15:19:09
» jennie

wow bra novell vill ha mer !!!!! <3 <3 <3

2010-12-28 15:37:45
» Julia ♥

Jättebra !! meeeeeeeeeeeeeeer ! ♥

Hoppas dom blir sams :(

2010-12-28 15:44:47
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
» jennie

hoppas att de blir sams meer meer !!! <3 <3 <3 <3 :) :) :)

2010-12-28 15:48:06
» Julia

jättebra mer

2010-12-28 16:08:11
» Anonym

mer jättebra!!!!

2010-12-28 16:18:44
» sofiastrand

asså jag måste säga , de är as bra :DD men du blandar ihop namnen hela tiden :)

2010-12-28 16:43:12
» Denice

Eehr, du kanske menar Justin och Sofie? Det står Justin och Mathilda. xD Kram Denice

2010-12-28 16:45:24
URL: http://deniices.blogg.se/
» Johanna/Moonlight

Skitbra mer,mer!!

2010-12-28 18:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback