You change my life - Episode 25.

- Ja, det är ju trots allt jul om en dag.. Vi kan fixa fina kläder dom kan ha på sig och sedan kan vi säga att vi ska fira en "mini jul" hos mig kanske? Vi behöver ju inte nämna att båda ska komma.. Eller?
- Jo, det funkar nog. Men, vad sägs som att dra redan nu och hitta något snyggt?
- Bra ide. sa jag och vi gick sedan ut från fiket hand i hand bort mot gallerian.

Vi gick där en bra stund och tillslut hittade vi de perfekta kläderna till både Justin & Mathilda. Nu återstod det bara att försöka få med de båda på att fira jul, undra hur det skulle gå...



Christians perspektiv:
Nu kom det stora testet, att försöka få med Justin imorgon. Detta kommer att bli svårt, riktigt svårt...

- Hey, hur är det med dig Justin? sa jag vänligt. Han bara fortsatte ligga & kolla upp i taket. - Okej Justin, nu får du ta och börja snacka. Du kan inte hålla på såhär i evigheter...
- Kan jag inte? klämde han ur sig. Jag blev chokad, det var det första han sagt sen kvällen då allt hände.
- Nej.. Det är jul imorgon, det är då man ska vara glad och umgås med sina nära och kära.
- Då funkar det inte..
- varför inte?
- Jag har bara nära, inga kära.. Min kära svek mig..
- Justin, ryck upp dig. Förlåt, jag kanske inte borde säga detta men... om du inte fattar det så är detta exakt det du gjorde mot Sofie, hon förlät dig men du gjorde raka motsattsen, du sa att du aldrig ville se henne igen. Seriöst, var det moget gjort? Du ska bara veta hur dåligt hon mår, hon mår minst lika dåligt som dig..
- Det tvivlar jag på att hon gör..
- Det får du gärna göra, men kom igen nu. Det kan inte hålla på såhär i evigheter. Du kan inte ligga här och kolla upp i taket dagarna ut & in.
- FATTAR INTE DU ATT JAG VERKLIGEN HADE FÅTT KÄNSLOR FÖR HENNE? HON SVEK MIG! skrek han högt och tårarna forsa ner längst hans kind.
- Justin, jag förstår det, men vad tror du inte att hon hade? Har du någon aning om du sviken hon kände sig när du vänstra med Johanna? Det är exakt samma sak. Hon förlät dig, tänk lite! Du kanske borde göra det samma...
- Det spelar ändå inge roll nu... Låt mig va. sa jag och vände ryggen mot mig.
- Justin, ge dig. Imorgon är det jul och du ska vara med och fira, punkt slut. Jag har fixat kläder och allt.
- Jag ska inte träffa Sofie mer..
- Det är bara du, jag och Mathilda, Sofie har åkt till Sverige, kom igen? Du kan inte ligga här och röttna, ryck upp dig ! sa jag och började sedan gå ut ifrån rummet. Precis när jag tänkte ta tag i handtaget och öppna hörde jag ljud bakom ifrån mig.
- VÄNTA! skrek Justin. Jag vet att det inte är ditt fel och jag borde inte va så tyken mot dig, förlåt, men du anar inte hur ont det gör och hur dålig jag känner mig.
- Kom och fira jul med oss så lovar jag att det ska bli bättre. sa jag och gick sedan ut ur rummet.

Mathildas perspektiv:
Christian ringde precis och sa att han lyckats få med Justin imorgon, nu återstod Sofie.. Kommer jag lyckas? Jag gick ner till vardagsrummet där Sofie låg, hon såg förfärlig ut.

- Sofie? sa jag försiktigt.
- Jag vill inte snacka med någon..
- Du behöver inte snacka, bara lyssna... Jo, asså. Det är jul imorgon, det är den dag då man ska umgås med sina nära och kära. Jag kan inte låta dig ligga här och röttna. Christian kommer över imorgon så firar vi en "mini jul" bara vi tre.
- Nej tack, jag står över...
- Sofie, någon gång måste du komma ut ur din lilla bubbla, du kan inte sörja Justin förevigt. Någon dag kommer han att förlåta dig och förstå att han gjort samma fel, jag lovar. Lita på mig.. sa jag och kolla osäkert på henne.
- Men jag har inget att ha på mig..
- Det är redan fixat, jag har köpt en fin klänning som du kan ha. Kom igen, det handlar om en dag?
- Okej då. sa hon trött. Jag kände hur glädjen steg inom mig, yes! Det var imorgon det var julafton, och den dagen då hoppet fanns om att kunna fixa allt.
- Så bra. Men upp och hoppa nu Sofie, vi ska baka knäck och annat gott till imorgon!
- Neeej, jag trivs bra här..
- Det gör du inte alls, du mår piss! Kom igen nu, jag vill inte se några sura miner längre! sa jag och försökte låta lite glad. Förvånadsvis så steg hon faktiskt upp och gick ut mot köket. yes, planen hade än sålänge funkat, imorgon blir det en bra jul, hoppas jag på iallafall...
Bra/dålig episode? Vad tror ni om julen? Kommer den blir perfekt att allt löser sig eller kommer den att bli kaos? Det återstå att se... Släng iväg en kommentar med vad ni tror ;)

Kontakta mig: [email protected]
du kan göra allt ifrån att ge mig tips på musik, bilder eller annat. Även så kan du skicka fanbild/fanbilder om du vill, hehe (a)

Kommer en till idag, lovar, så håll ut ! ;) (säger dock inte när, håll utkik)

Kommentarer
» jennie

as bra hoppas att de blir sams !!!!!! <3 <3 :) :)

2010-12-28 17:12:28
» Mikaela

mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer



längtar! <3

2010-12-28 17:20:33
URL: http://svaahnen.blogg.se/
» Karin

Sv: För att vi ska till Thailand i februari :)

2010-12-28 17:56:31
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
» Julia

asbra , mer ;)

2010-12-28 17:59:24
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
» Melissa bieber

meeeeeeeer;)

2010-12-28 18:12:40
» Julia ♥

Jättebra !! meeeer nu? :D ♥ snälla snälla SNÄLLA? <3

2010-12-28 18:13:23
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
» V

Åååhh oroligt bra, meeeeer nuuuuu. Det är så spännande!!! :D

2010-12-28 18:19:36
» Karin

Sv: Ja verkligen!!



Förestenn älskar din novell!! :D:D

2010-12-28 18:20:40
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
» Karin

Sv: okej! Jag får väll kika in lite då och då ;)

2010-12-28 18:25:40
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
» Denice

SV. Bra då kanske du ska ändra det i flashbacken i detta inlägg?

2010-12-28 18:35:46
URL: http://deniices.blogg.se/
» Anonym

såååååååå bra vill verkligen ha ett till avsnitt nuuu :D

2010-12-28 18:37:01
» Johanna/Moonlight

Grymt bra och hoppas Mathildas och Cristians plan funkar nu ;):D

2010-12-28 18:44:59
» Julia

jättebra meeeeeeer

2010-12-28 18:48:10
» Julia

jättebra meeeeeeer

2010-12-28 18:48:10
» S<3

snälllaaaa en till nuuu! superbra! jag älskar den här novellen för den e sååå braa!! fortsätt med det du gör, du har superbra fantasi och är asduktig! du borde skriva en bok lr något :P

2010-12-28 18:56:08
» Anonym

meeeeeer ikväll!!!!!:D

2010-12-28 19:15:19
» amanda

längtar till nästa, hehe :D

2010-12-28 19:21:14
URL: http://aamandaolivia.devote.se
» sofiastrand

OMGGGGGGGG MEEER ! <3

2010-12-28 19:31:43
» amanda

svar: det ska jag allt göra! ;)

2010-12-28 19:59:13
URL: http://aamandaolivia.devote.se
» mayima <3

MMEEEEEERRRRR OMG OMMG OMG VILL BARA GRÅTS NÄR JAG LÄSER MEER <3 <33

2010-12-28 20:28:24
URL: http://mayimamc.blogg.se/
» tess

Spännande :D

lägg upp typ "someday at x-mas" på julafton, när justin sjunger :D

2010-12-28 21:27:17
URL: http://theresetornkvist.blogg.se/
» tess

Spännande :D

lägg upp typ "someday at x-mas" på julafton, när justin sjunger :D

2010-12-28 21:27:19
URL: http://theresetornkvist.blogg.se/
» Julia <3

Kommer inte på något just nu men om jag kommer på något lovar jag (L)

2010-12-28 22:09:39
URL: http://bieberfevernoveller.blogg.se/
» Julia

att skriva *

2010-12-28 22:10:21
URL: http://bieberfevernoveller.blogg.se/
» Hannah

Sv: jag vet. Men det var tanken för hon var sur på han. Så jag håller med dig. Det låter som att hon utnytjar han, haha;)

2010-12-28 23:54:08
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback