You change my life - Episode 9.

- En sak till tjejer... ni börjar om 5 min.
- Jäklar ! skrek de båda i kör och slängde sig sedan upp för att ta på sig ytterkläderna.
- Lugna er, jag kan be Justin komma med bilen och hämta upp er om ni vill?
- Det behövs verkligen inte, vi ska inte besvära han.. sa jag och kollade sedan bort mot Christian. Christian tog upp telefonen och ringde Justin.
- Han är här om 1 min och det är inget besvär för han, det är en ära att bli frågad. sa Christian och vi alla började sedan att skratta. Efter bara 1 minut som var sagt så var Justin där utanför på garage uppfarten.


Vi sprang in till bilen och gasade sedan iväg mot skolan, precis när vi kom in på skolan så ringde det in, vilken tur vi hade! När vi satt där i klassrummet och hade upprop så var inte Johanna där, vart kunde hon vara? Jag kollade runt om mig i klassrummet då jag kom på det. Jäklar, vi skulle ju ha haft följe!

- eh, jag ska bara gå på toa... sa jag och smög sedan ut ur klassrummet, jag var tvungen att ringa och berätta att vi redan var där men att Justin kunde komma och hämta henne. Det gick några signaler tills hon svarade.
- Hallå, det är Johanna? sa hon med en nyvaken röst.
- Eh ja hej, det är Mathilda. Förlåt, men vi är redan i skolan. Jag hoppas du inte är sur? Vi var sena och stressade och glömde att vi skulle gå förbi dig totalt.
- Det lugnt, jag kommer inte till skolan idag. sa hon och hostade sedan lite lätt.
- Nähe, är du sjuk? sa jag förvånat.
- Japp, kan du hälsa det?
- Javisst, men jag kan kanske komma över efter skolan och Sofie då..?
- Det lugnt, jag behöver bara sömn nu.
- okej, men krya på dig!
- Tack! sa hon och la sedan på luren. Jag vet att hon var min bästa vän, men jag trodde inte riktigt på det hon sa, att hon var sjuk alltså. Jämt när någon av oss varit sjuk förrut har vi varit hemma hos personen tills den blivit bättre, nu ville hon ens inte att vi skulle hälsa på, undra vad hon hade i kikaren. Jag tänkte inte på det så mycket mer när jag kom in i klassrummet. Jag sa till fröken att hon blivit sjuk och gick sedan och satte mig vid min bänk som var mellan Christian och Sofie. Framför mig satt Justin. Eller, vart var Justin? Han var inte där? Men... det var ju han som hade kört oss till skolan, jag blev helt förrvirrad och försökte att inte tänka på det, men det gick inte. Varför var allt så konstigt idag?

Dagen rullade på och det hände inget speciellt, framåt slutet på dagen var Justin tillbaka, han sa att han hade varit på en interljuv. Justin körde mig och Sofie hem till Sofie, Christian och Justin åkte sedan vidare till Justin. De skulle träna om 1.5 timma så det var inte så lönt att göra något innan, men efter träningen skulle dom komma till Sofie. Jag och Sofie gick till köket för att ta något och äta och hämtade datorn för att ha den på bordet så vi skulle kunna äta och snacka med Christian och Justin innan de skulle träna. Det var via skype vi snacka med dom, super bra att det finns!

Efter bara 30 minuter ungefär var dom tvungna att dra så vi stängde ner dator och snackade sen lite. Vi hade inte träffats så mycket det senaste så vi hade en hel del att snacka om, vi bara babbla och babbla. Vi ringde sedan till Johanna för att se hur det var med henne, vi tänkte att vi kunde gå bort o hälsa på.
- Hallå? sa en ynklig röst.
- Heeej! Det är Mathilda och Sofie sa vi i kör.
- Jaha, men hej!
- Hur mår du?
- Inte så bra faktiskt. sa hon och hostade sedan, det lät inte som en riktig hosta, det lät fejk.
- Nähe, men vill du att vi ska komma? sa Sofie glatt.
- Nej, det är ingefara. Jag är utmattad och måste ta det lugnt.
- Okej, men bli bättre snart då! sa vi och la sedan på. Även Sofie märkte att det var något som inte stämde, men vad det var kunde vi inte komma på.

Kommentarer
» Anonym

ASSS BRA MER

2010-12-14 18:24:58
» Ida

MEEER :D

2010-12-14 18:36:05
» Clara:)

mer mer mer, suuuuuuuuper! :)

2010-12-14 18:41:45
» elvina

du är seriös grym på att komma på saker,och att skriva! :D<3

2010-12-14 18:47:11
URL: http://evvetano.blogg.se/
» Siri

tycker du borde fråga lite på min blogg! skapa spänning kanske? hihihi :)

2010-12-14 19:08:19
URL: http://elizabethh.blogg.se/
» Denice

kapitel 10 tack :D

2010-12-14 19:53:59
URL: http://deniices.blogg.se/
» Julia ♥

Jättebra !! ♥ meeeer ! <3

2010-12-14 20:33:43
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
» Julia ♥

Jättebra !! ♥ meeeer ! <3

2010-12-14 20:33:44
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
» elin

efter en grymt jämn omgång är veckans blogg utsedd, kolla efter om det var just DU? ;) hehe



ska du va med på matchen mot oss i helgen? :)

2010-12-14 21:19:58
URL: http://davidssson.blogg.se/
» Shawtyymane

mer! :D

2010-12-14 22:31:06
URL: http://shawtyymane.blogg.se/
» Anonym

Skit bra!

DEnna är mycket bättre än den förra, den här novellen är super, och som du sa mer detaljerad och mer beskrivning. Och så gick ddet inte så snabbt framåt vilket jag tycker är bra.

Den är verkligen super!! :)

Fortsätt skriv <3

2010-12-15 07:14:51
» elin

hehe woho!

ja de ska jag, hehehe ;)

2010-12-15 15:07:16
URL: http://davidssson.blogg.se/
» frida

meer!!:D

2010-12-15 17:38:12
» Julia

men asså blogga! :O inget illa menat, men jag vill läsa mer!

2010-12-16 19:19:03
URL: http://biebernoveller.blogg.se/
» Julia

Jag förstår. =) Jag har ju ganska dålig bloggning jag med, så jag ska egentligen inte klaga! :p <3

2010-12-16 21:02:27
URL: http://biebernoveller.blogg.se/
» S

neeej snälla skriv mer! asbra :D

2010-12-17 02:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback