You change my life - Episode 117 - THE WEDDING #2.

Justins perspektiv:
När jag såg henne gå i mitten av kyrkan kunde jag inte släppa blicken från henne. Hon såg ut som en prinsessa hämtad ur en perfekt saga. 
Hennes ansikte sprack upp i världens leénde när hon mötte min blick och jag fnissade lite för mig själv. 
Där var hon... min prinsessa, som jag kommer att ta hand om i vått och torrt.
Hon kom längre och längre fram i gången och helt plötsligt stod hon vid mig. Jag gav henne en puss, sa "Jag älskar dig" och vi båda ställde oss sedan rätt med blicken mot prästen.
Prästen snackade på och sedan kom det...
"Jag har en liten överraskning kan man säga..." sa jag & såg in i Sofies ögon och sedan över den stora mängden folk.

Sofies perspektiv:
Justin gjorde någon gest med sin hand & en kille kom fram springandes med en gitarr i handen. "Tack" hörde jag Justin säga till grabben och pöjken sprang sedan iväg.
"This is just for you my darling" sa Justin och började sedan o spela & sjunga. Det var min favorit låt han sjöng -Hero.
...I can be you hero baby 
I can kiss away the pain 
I will stand by you forever 
You can take my breath away...

När han sjung och sjung så kände jag hur tårarna kom mer & mer. Det var min favoritlåt, gjorde han detta för mig? Inte nog med att han sjöng den, även så höll han ett tal också.

"Sofie Clara Brown, jag vet inte riktigt vart jag ska börja... Jag har känt dig i nästan 2 år nu, och trots att det inte är så länge så älskar jag dig mer en något annat. Jag älskar dig precis som du är. Jag älskar ditt underbara skratt, jag älskar dina underbara ögon, jag älskar hur sexig du är när du är alldeles nyvaken, jag älskar allt med dig.

Jag har länge försökt finna något som inte är perfekt med dig, men jag har hittills inte hittat något och kommer nog aldrig att göra. Vissa dagar har varit bättre än andra, men trots det så står vi här idag. Jag skulle inte kunna vara lyckligare än vad jag är nu. Allt är fööör bra för att vara sant.

Jag hoppas att vi någon gång i framtiden kommer att börja bygga upp en familj, flytta till hus, skaffa barn m.m. men just nu känns det så sjukt bra att bara ha dig vid min sida & ja... Jag älskar dig Sofie, mer än något annat".

Tårarna forsade och forsade och jag var helt till mig. Nu var det dax för mig att hålla tal.

Justins perspektiv:
"Ja du Justin, ska jag vara helt ärlig så vet inte jag riktigt inte heller hur jag ska börja. Kanske första gången vi sågs? Jag kommer ihåg det så väl... Det var dagen som vi började skolan och vi hade precis avslutat dagen. Jag stod ensam i den långa korridoren och skulle hämta några skolböcker. Mitt i mitt 'dagdrömmande' så springer någon in i mig och mina böcker for ner i backen. Jag blev irriterad, Justin ville bara hjälpa mig att ta upp böckerna." sa Sofie ut mot folkmassan som satt ner i kyrkbänkarna med sina näsdukar.

Sedan fortsatte hon...
"Justin var så gullig, han ville gengälda mig genom att bjuda mig på middag/fika, men envis som jag är så tackarna jag nej och går ifrån honom. Desperat hänger han efter och ber mig om en liten fika men jag tackar nej gång på gång på gång. Efter att haft han desperat frågat mig om och om igen i några dagar så säger jag tillslut ja.

Stunden då jag sa ja så ångra jag mig direkt efter, men nu ångrar jag min inte det minsta. Det var det bästa i hela mitt liv som hänt nu när jag ser bak och tänker på det.

Justin, förlåt att jag var så puckad till en början, men du måste få veta... Jag älskar dig mer än någoting annat och det är du som lyser upp mina dagar. Det är du som få mig att le, det är du som får mig att skratta, det är du som får mig på bra humör och det är du som får mig att känna mig trygg. Du finns där alltid för mig och du ska veta att jag finns för dig också för du betyder så sjukt mycket för mig. I love you Justin Drew Bieber".
Jag blev generad av talet och jag pussade henne lite lätt på munnen.
När talen var slut och nu kom "the next big thing"...

- Sofie Clara Brown, tager du denna Justin Drew Bieber, till att leva med honom i nöd & lust?
- Ja, sa hon och kollade sedan på mig. Hennes vackra klarblåa ögon var tårögda och hon fick fram ett leende som gjorde så att hennes vackra tänder visades.
- Justin Drew Bieber, tager du denna Sofie Clara Brown, till att leva med henne i nöd & lust?
- Nej.
När jag sa det lät det så himla roligt i hela kyrkan, alla andades hastigt in och sa "aaoooh". Sofie kollade på mig och nu var det inga glada tårar, hela hennes ansiktsuttryck förändrades och sjunk ihop.
- Jag skoja, det är klart att jag vill leva med dig resten av mitt liv Sofie, varför hade jag annars friat? sa jag och skratta lite lätt samtidigt som jag tog bort en tår med min tumme från hennes kind. Hela kyrkan lättades och alla satt nu med ett smile på läpparna. Vi satte på ringarna, höll sedan om varandras händer och kollade på prästen.
"Du får nu kyssa bruden" sa prästen och jag började kyssa perfekten. Det var den mest perfekta kyssen någonsin, denna kyss slog allt.

Bra/Kass episode? Kommmmmmmentera!!! :D

Ännu en gång ursäkta för att vi inte varit särskilt aktiva de senaste dagarna men vi båda har lov och solen steker här ute så vi har andra grejer att göra än att bara dega vid datorn! :)

PEACE AND LOVE / KARRO & AMANDA.

Kommentarer
» V

Naawww, Mr & Mrs Bieber nu :D (Y)

AAAs bra!!!

2011-04-20 12:38:56
» jennie

när han sa nej jag fick värsta chocken men sen läste jag vidare och sen skrattade jag hahaha meer awww Mr & Mrs Bieber nu hahah LOL :) :P

2011-04-20 13:11:20
» Sofia

OMG VAD BRAA :D jag fattar inte hur du kan komma på dom där helt perfekta talen ! Skulle aldrig klara det haha. Men du äger ! Men en fråga bara är det slut eller kommer den en eller två kapitel till? Och igen : du äger!

2011-04-20 13:23:51
» K A R I N

Awww va gulligt :')

2011-04-20 14:31:03
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
» elin

asbra :D



http://www.witbjbf.com/?id=elintheking klicka :D

2011-04-20 15:56:05
URL: http://elinohrn.devote.se
» Julia

awww vad gulligt, (L)



Meeera (L)

2011-04-20 16:03:28
URL: http://justindrewbstory.blogg.se/
» Wilma

Vackert! <33

» jennifer

Hade gärna velat hinna ikapp denna..men det är måååånga episoder! haha ;(



Jag vill iallafall passa på att tipsa om min novell blogg. Har skrivit en novell tidigare som heter ''when we fell in love'' och den har 26 delar och så har jag även börjat på en ny ''the singing boy'' och har bara skrivit två delar där :) Kika in och läs vetja! :) www.biebernovell.blogg.se

kram!

2011-04-21 10:45:15
URL: http://biebernovell.bogg.se
» natalie

aaaw så himla söt! Ni skriver också så jäkla bra! :D

2011-04-23 21:15:34
URL: http://nataliiehallqvist.blogg.se/
» Jbnovells [Bieber storys]

Sv; Jag visste inte vad jag skulle skriva den blev så konstig :)

2011-04-27 19:38:31
URL: http://jbnovells.blogg.se/
» Matilda

Ni är världsbra på att komma på saker:)

2011-07-23 21:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback