You change my life - episode 109

Jag klickade runt lite och sedan hittade jag det perfekta stället att resa till, Italien - Venedig. Ett ställe jag alltid velat åka till, det är så oerhört fint där och jag tror verkligen att Sofie skulle gilla det!
Nu känns det verkligen som att allt det hemska som hänt kommer fixa sig, nu ser vi framåt, framåt mot ljusare tider... tänkte jag för mig själv & stängde sedan ner laptopen. Det ska bli en överraskning för Sofie, det ska bli awzuuum!
Jag bokade första bästa flyget och det skulle gå om 7 timmar så det var bäst att åka hem för att förbereda. På någotvis var jag tvungen att få med Sofie hem till mig och sedan lyckas få med hennes packning, men hur...?
- Um, jag ska bara gå på toa, haspla jag ur mig. Hon kollade bara på mig snabbt utan att ge något svar och blickade sedan tillbaka mot teven. Jag gick ner för trappan, men jag gick aldrig till toaletten, jag gick istället till köket där mamma satt och snackade med Sofies mamma och Kenny.
- Heej Justin! Vart har du Sofie? sa de alla 3 i kör.
- Hon är där uppe och ser på teve.
- Ska du inte slå dig ner och ta lite fika? sa Charlott vänligt, Sofies mamma alltså.
- Nej, jag kom faktiskt hit för att be om eran hjälp..
- Jasså? Med vadå? Vi ställer upp, eller hur Pattie? sa Charlott glatt och kollade sedan på mamma.
- Självklart, vad vill du ha hjälp med gubben?
- Jo asså... jag har bokat en resa till Venedig för mig och Sofie och... har tänkt att överraska henne, men på något sätt så måste jag få med hennes grejer utan att hon märker något... och då.. tänkte jag att ni kanske kunde packa dom så underhåller jag Sofie sålänge? sa jag och kollade sedan spänt på dom. De kollade först fundersamt på varandra, bytte några blickar och kollade sedan ttillbaka på mig.
- Självklart att vi hjälper dig! sa de båda i kör. "- Men försök att få med henne ut eller något så underlättar det nog lite...".
- Kenny, skulle du kunna dra hem och packa lite kläder och sånt till mig?
- Självklart bro, bara säg till vad du behöver så fixar jag det!
- Ta lite kläder, tandborste och annat som jag lär behöva. Kom sedan hit med det och läg det i mitt bagage på bilen, ävenså Sofies väska, så märker hon inget.
- Sure, det fixar vi!
Jag gick upp till Sofies rum och slängde mig i sängen. "aaaah, vad skönt" sa jag samtidigt som jag landade i sängen.
- Värst vad du var på toa länge då, sket du eller? sa Sofie när jag slängt mig i sängen och skrattade sedan till lite lätt.
- En man avslöjar aldrig vad han gör på toaletten you know... sa jag och blinka sedan med ena ögat. "Sofie, kan vi inte gå ut och gå en stund eller något? Vi båda behöver frisk luft och vi båda behöver tänka på något annat, right?"
- Jo, okej då. Jag ska bara sminka mig först.
- Nej, du som är så fin naturligt, kom igen nu. Nu drar vi, sa jag och tog sedan tag om hennes midja bakifrån. "Se så, kom nu sötan" sa jag och putta lite lätt på rumpan. Hon gick ut från rummet och vi gick ner och drog på oss ytterkläder, kort därefter så var vi ute.
40 minutes later...
Jag fick ett sms för en 10 minuter sen ungefär att allt var fixat och så så vi hade börjat att gå hemåt, jag hade sagt till Sofie att vi skulle åka en biltur. När vi kom hem gick vi snabbt in och snackade med mamma, Charlott och Kenny en liten stund sedan gick vi ut till bilen. Innan vi började att rulla iväg så tog jag på Sofie en ögonbindel, hon skulle inte få ha en aning om var vi skulle.
- Är vi framme snart? sa Sofie varannan minut.
- Nej.
- Nu då?
- Fortfarande nej..
- Men är vi framme nu då? satt Sofie och sa som en liten barnunge.
- Vi är framme om 15 minuter, chillaxa Sofie! sa jag och skrattade sedan lite.
- Okej då, sa hon och försökte låta ledsen men kunde sedan inte hålla sig för skratt.

Sofies perspektiv:
Jag satt och tjatade på Justin var och varannan minut. Jag blev lite frustrerad eftersom att jag inte visste vart vi skulle, men på ett sätt var det faktiskt kul också.
- Okej.. jag ska gissa vart vi ska! sa jag sedan entusiastiskt.
- Eh, ja, okej..? sa Justin som svar.
- Okej! Hmm.. till McDonalds?
- HUR KUNDE DU VETA DET SOFIE!? DET SKULLE JU BLI EN ÖVERRASKNING!!! skrek han sedan ut.
Jag blev lite orolig och var nära på att ta av ögonbindeln när jag hörde att han brast ut i skratt.
- Men Justin!!! Det var inte kul! Jag trodde att du blev arg ju! sa jag och låtsades att bli arg jag med.
Just då stannade Justin bilen, och sa:
- Sofie.. förlåt, det var inte meningen! sa han försiktigt.
Och nu var det jag som skrattade.
- Sofie, så kan du inte göra, du kan ju int.......
- Haha, Justin vi kan hålla på såhär i evigheter, sa jag och log.
Han skrattade till och sa:
- Haha, du har rätt, men du. Vi är framme nu. Men ta inte av dig ögonbindeln! Jag kommer runt och hjälper dig!

Jag satt kvar precis som han sa och han kom efter ungefär 1 min.
- Varför tog det så lång tid? Ramlade du eller?
- Haha, nej, öäeh, jag äh... inget! sa han sedan. (han hämtade en vagn till väskorna)

Han ledde mig ut ur bilen och när jag kände att vi kommit inomhus igen tog han av mig ögonbindeln. Jag kollade runt och upptäckte att vi var på en flygplats.
- Justin vad gör vi här!? sa jag överraskat.
Han gav mig två biljetter och jag läste vart vi skulle.
- SKOJAR DU!? VENEDIG!? Jag har alltid velat åka dit!!!!
Jag kastade mig runt hans hals och kysste honom om och om igen, och sedan tog han ett stadigt grepp om min nacke och sa:
- Jag tänkte att det var lite behövligt med en resa.
Sedan smajlade han ett äkta Bieber-smile, så som bara han kan. Sedan kysste han mig igen.

Några timmar senare:
Jag vaknade av att Justin satt och petade på mig. Jag kollade upp och han satt och log.
- Hey babe, sa han och kysste min panna.
- Hey biebs!

När vi landade och skulle ta våra väskor var det inte så jättemånga fans där, och inga papparazzis alls! Fast klockan var typ halv fem på morgonen.
När vi kom fram till det fina hotellet var både jag och Justin jetlaggade så vi la oss ner och sov i någon timme eller två. När vi sedan vaknade gick vi ut till balkongen och bara kollade på allt. Det var så himla fint här!
Det börjar fixa sig mellan dom nu! Eller vad säger ni? Men vad kommer att hända härnäst?
Och vart har alla kommentarer tagit vägen? Ni kommenterade ju massor för några dagar sedan. Vi blir jättepeppade när vi får kommentarer, C'MON! =)
Men som jag sagt förut, ni som kommenterar, tummen upp till er! :)

KRAMKRAMKRAM / AMANDA & KARRO.

Kommentarer
» elvina

awzum episode ju! :D<3

2011-04-07 20:16:47
URL: http://evvetano.blogg.se/
» IdaJennySofia

meeeeer :D den är svin bra! :)

2011-04-07 20:54:47
URL: http://bloggida.blogg.se/
» isabell

asbra! fortsätt som ni gör! :D

2011-04-07 21:06:43
» Julia

Jiiiiha!! :D

2011-04-07 21:41:47
URL: http://jumpie.blogg.se/
» elin

awesome :D

2011-04-07 23:03:16
URL: http://elinohrn.devote.se
» Hanna

Jätte bra, vill ha mer!!!!!! Om man gemför den här med min story så känns min som nån skit grej! Så bra tkr jag att den här storyn är :D

» Anonym

more,.!!!!!

2011-04-08 18:37:11
» ffrida. (y

hähä.. förlåt, har glömt bort denna blogg ett tag.

har även tagit en paus från datan så ja.. hihi. ;d men så sjukt bra. :D älskar verkligen denna novell. (;

mera drama mellan justin och sofie ! haha. :DD (a'



men, ja. :d

mera. (a

2011-04-09 10:24:57
URL: http://www.ffridawestlund.devote.se
» jennie

meer gud super bra !!!!!! <33 venedig vilken bra plats meer !!!

2011-04-09 16:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback