You change my life - episode 114

Vi duschade, klädde på oss och fixade oss. Sedan gick vi ner och åt hotellfrukost.
När vi var klara vandrade vi ut i staden igen och när vi fick syn på en ledig gondol gick vi dit och frågade om han var ledig. Det var han, så vi satte oss och mannen började ro i kanalen.
Först satt vi tysta. Ingen pinsam tystnad, utan en behaglig. Sedan kände jag att Justin kollade på mig och jag mötte hans läppar med mina.
Allt var perfekt just nu.

2 dagar senare @ hemma i Atlanta
- Tack så jättejättemycket för resan. Den var verkligen helt underbar. Och tänk att vi ska gifta oss. Är hur lycklig som helst! sa jag uppspelt när vi låg hemma i min säng, jag och Justin. Blivande Mrs och Mr Bieber.
- Ingen fara, jag hade det verkligen otroligt bra, tillsammans med dig, sa han och kysste min panna. - Men, Mrs Bieber, när ska vi berätta för våra föräldrar och vänner?
Jag log och tänkte efter. Det var natt här och vi båda var jetlaggade och kunde inte sova.
- Vi kan ju börja med att bjuda över Pattie hit imorgon på middag, och så berättar vi för dom då.
- Ja det blir bra. Vi kan laga mat, haha.
- Hehe, ja det kan vi. Men det blir bra.

Senare:

Jag vaknade först och slängde direkt en blick på klockan. Kvart över tolv.
Jag suckade lite lätt och gick sedan in i badrummet för att ta en dusch. När jag var klar slängde jag på mig ett par shorts och en t-shirt och sedan öppnade jag resväskan som också stod inne i min garderob. Jag började att slänga ut alla kläder och lägga tillbaka smycken i mitt smyckesskrin.

Om jag ska vara helt ärlig så var jag nervös inför middagen. Hur skulle de ta det? Bra / dåligt? Bra hoppas jag... Jag kom in i djupare tankar och helt plötsligt känner jag en hand på min axel.
Jag blev rädd och vände mig om. Självklart var det Justin.

- Godmorgon älskling, sa jag och ställde mig upp för att kyssa honom.
- Godmorgon min finaste ängel, sa han tillbaks och började kyssa mig allt mer och mer. Han flyttade sina händer under min t-shirt och jag njöt.
Helt plötsligt ringer hans mobil. Vi slutade kyssas och han suckade djupt och sprang för att hämta den.
- Hej mamma! hörde jag han säga ute i sovrummet. - Jo, det är bara bra....
Han började berätta lite om Venedig och la på efter några minuter.
- Jag måste hem och göra iordning mina saker. Mamma ville att jag skulle berätta om resan och så också, men jag bjuder med henne på middag, säg vid sex tiden, och så kommer jag till dig någon timme innan så kan vi göra maten? sa han och kysste min panna.
- Låter perfekt Mr Bieber.
Han log och innan han lämnade mitt rum hörde jag honom sjunga:
- Bieber fever, Dr Bieber.
Jag skrattade lågt för mig själv och fortsatte med att packa upp.

Några timmar senare:

Justin hade precis kommit tillbaka och vi skulle precis ställa oss och fixa med maten, när vi kommer på att vi knappt har något hemma. Jag såg i både kyl & frys och försökte hitta något gott, hittade inget... just Då kom jag på vad vi kunde göra,  Fransk löksoppa & sedan hade vi bröd hemma som man kan ha till!
Jag började kolla runt och se om vi hade allt, det hade vi, yes! Vi började genast att sätta igång. Det tog inte lång tid innan soppan var klar, nu återstod det att göra bröden lite godare. Jag tog "rostbröd" och plocka sedan fram en hjärtform. Jag gjorde så att smörgåsarna blev hjärtformade och la sedan in dom i ugnen. Dom låg där tills de hade fått lite färg på vardera sida sedan tog jag ut dom.
Vilken sekund som helst kommer dom att komma, tänkte jag för mig själv och sekunden efter plingade det på dörren och ytterligare en sekund senare stod de inne i hallen, mamma & Pattie.
Vi gick in till vår lilla "matsal" och jag och Justin började servera.
- Eh ja, vi hade inte så mycket hemma märkte jag men ja.. detta får duga.
- Klart att det duger, löksoppa är jättegott! sa de båda i kör.
- Oh just det ja, det kan finnas risk att det inte är så ätbart men ja, ni får låtsas att ni gillar det ändå, haha. Sa Justin och vi båda började sedan att skratta. Han hade rätt med det han sa, vi är inte direkt några mästerkockar så det kan smaka hur som helst.
Justins perspektiv:
Vi satt där och åt och snackade och hade det trevligt, sedan frågar mamma:
"Nå, vad är orsaken till att ni bjöd oss på middag? Det finns missan en hake i allt ni gör" sa hon och både mamma och Charlott skratta sedan i kör.
- Vi har en sak att berätta... sa jag och kollade sedan på Sofie. Hon tog tag i mig hand under bordet, höll om den hårt och gav mig sedan en blick menande: "Säg det du, du klarar det bäst".
- Vi ska gifta oss... slängde jag ut mig, ganska så hastigt. Jag kollade på både mamma och Charlotte. Mamma sken upp, sprang runt bordet och började krama om mig. "Åh, grattis gubben! Och grattis Sofie" Jag visste att detta skulle komma någon gång" sa hon glatt som en solstråle.
Däremot satt Charlotte kvar på stolen och fick ifrån sig ett: "Wow". Hon verkade chokad. Efter att hon sagt "wow" så kolla hon upp mot oss och ett leende kom fram på hennes läppar: "Grattis!".
En liten stund senare när de lugnat ner sig så sa de båda i kör, igen, "När är bröllopet då?"
- Vi hade tänkt att det kanske kan vara i september?
- Men Justin, det är ju om 3 månader, man brukar boka 9 månader innan.
- Vi vet, men vi vill ha det då innan det blir kyligt & regnit osv, vi vill ha sol!
- Haha jag förstår, men då borde vi la köra igång? Har ni skrivit inbjudningar än, sa mamma.
- Nej, inte hunnit med...
- Vad sägs om att inte börja med det nu då? sa Charlotte glatt.
- Jaaaa! sa vi alla i kör.
Vi plockade undan allt från bordet så att det nu endast vad en lång duk på bordet. Även så den tog vi bort och la sedan en stor "plast duk" över bordet. Vi plockade fram en massa klipp & klister ting och satte sedan igång. Där satt vi i flera timmar, vi gjorde ett "speciellt" kort till varje gäst.
Jag suckade tungt och gäspade sedan. Jag började bli trött. Jag vände mig bort mot väggen där klockan hängde, klockan var nästa 2 (på natten). Vi bestämde oss för att gå och lägga oss och mamma åkte hem. När vi var uppe på rummet la vi oss direkt ner i sängen och somnade kort därefter.

Det var viktigt att få våran sömn, imorgon skulle dagen vara fylld av klipp, klist & slit.
Bra/Dålig episode? Kommentera!! :D
Vad tycker ni ska hända framöver? Tycker ni att vi ska ha en "framspolning" ? ;)

/Karro & Amanda :D (Lääääs mer än gärna våra privat bloggar!)

Följ oss även mer än gärna på twitter!!!
Karro: ttjocksmock
Amanda: aamandaolivia

Kommentarer
» julia

sv: fattar det , men i menyn tänkte jag ? ;)

2011-04-13 18:49:28
URL: http://anotherbieberlover.blogg.se/
» julia

lagt till er ;)

2011-04-13 19:16:37
URL: http://anotherbieberlover.blogg.se/
» jejje, ♥

åh, jag älskar eran novell, verkligen..

men nu är den exakt som alla andra noveller, dom gifter sig, skaffar barn, flyttar ihop. osv.

2011-04-14 18:41:01
» Anonym

ofta.

2011-04-14 20:52:06
» Amanda

Svar till jejje: åh tack <3

det är bara för att vi är påväg mot slutet i denna novell. Men jag kan lova dig att episoderna blir bra :) och du kan gärna stanna kvar och börja läsa på våran nya sen :) kram!

2011-04-15 07:21:04
URL: http://bbejber.blogg.se/
» Johanna

Hej. Jätte bra blogg! Jag och min kompis har precis startat en novellblogg om Justin Bieber, kolla gärna den och kommentera vad ni tycker!<3

2011-04-16 03:19:31
URL: http://Www.jdbnovellen.blogspot.com
» jennie

har ni en ny disingn ????? mer bra del försten !!!!!!! :P

2011-04-16 13:24:07
» aleejandra

jaa ha lite framspolning och när dem har gift sej avlsuta inte den skriv typ lite till tex om dem fick barn osv:)

2011-04-17 13:29:13
URL: http://juustalee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback