You change my life - episode 115

Där satt vi i flera timmar, vi gjorde ett "speciellt" kort till varje gäst.
Jag suckade tungt och gäspade sedan. Jag började bli trött. Jag vände mig bort mot väggen där klockan hängde, klockan var nästa 2 (på natten). Vi bestämde oss för att gå och lägga oss och mamma åkte hem. När vi var uppe på rummet la vi oss direkt ner i sängen och somnade kort därefter.

Det var viktigt att få våran sömn, imorgon skulle dagen vara fylld av klipp, klist & slit.


Vi vaknade dagen efter av väckarklockan. När vi klätt på oss gick vi med tunga steg ner till köket där både mamma och Charlott satt och drack kaffe.
Vi sa godmorgon allihopa och jag och Sofie åt lite frukost innan vi satte igång.

Några timmar senare:
- Alltså jag har ju typ limmat ihop mina fingrar eller något, sa Sofie som var så frustrerad som det bara gick.
- Kom igen nu Sofie, vi har bara några få inbjudningar kvar, sa hennes mamma och log litegrann.
Sofie suckade och fortsatte.
När vi äntligen var klara addresserade vi alla inbjudningar och jag och Sofie tog bilen till en kiosk och köpte massa frimärken som vi satte på alla brev. Sedan skickade vi iväg dom.
Vi gick hand i hand mot bilen sedan och Sofie frågade om vi kunde åka en sväng till Mathilda. Christian skulle säkert vara där också.
Vi åkte dit och vi hade gissat rätt - Christian var där. Vi möttes av kramar från alla möjliga håll och alla var så uppspelta och pratade i mun på varandra.

Sofies perspektiv:
- Christian, nu måste jag kidnappa din flickvän, aka min bästa vän för lite planering, ni två kan sitta och leka eller någonting. Jag fick en liten Alice-känsla från Twilight när jag sa det och sedan log jag mot Mathilda.
Vi sprang upp till hennes rum och satte oss på hennes säng.
- Så, Mathilda, vi har varit vänner - Bästa vänner - så länge som jag kan minnas. Vi har alltid stått på varandras sida och vi har gått igenom så mycket tillsammans. Både ont och gott. Det skulle kännas konstigt om inte du stod bredvid mig på bröllopet, så nu frågar jag dig, bästaste Mathilda, om du vill vara min brudtärna.
Hela hon lyste upp och sedan kastade hon sig i min famn.
- SÅKLART JAG VILL!
Hon pussade mig på pannan och ställde sig sedan upp.
- Vi måste börja planera typ.... NU! hon var nu helt hyper och sprang och hämtade datorn och vi satt och kollade på lite inspirationsbilder till bröllopet. Cermonin, tårtan, klänningen, smekmånaden.. ja, allt!

Justins perspektiv:

Jag var tvungen att åka hem och ringa ett väldigt viktigt samtal så jag gick upp och sa det till M & S. Christian gick upp till dom och kom med förslag.
Jag satte mig i bilen och åkte hem. När jag väl var inne ringde jag min allra bästa vän - Ryan.
- Hello? hörde jag i andra änden.
- Brooooo! Hey!
- HEY BIEBER!
- Kan du logga in på skype? Jag har en viktig sak att säga, sa jag ivrigt.
- Loggar in nu, vi hörs snart!
Jag loggade också in och snart såg jag Ryans ansikte på skärmen. Vi snackade lite allmänt och sedan släppte jag bomben.
- Ryan... jag har en viktig sak att berätta.
- Ja du sa det förut. Har det hänt något?
- Ja, något underbart bra! Jag friade till Sofie i Venedig och... HON SA JA!!!
Ryan ställde sig upp och hoppade runt lite i sitt rum.
- VAD KUL JUSTIN!
- Så därför har jag en annan viktig sak att säga.. Du är min allra bästa vän och, det skulle vara kul om du ville vara min best man?
- SJÄLVKLART BRO! skrek han. - FYYYY VAD KUL! NÄR? VART? nu hoppade han runt än en gång och i bakgrunden hörde jag hans mamma öppna dörren, och nu såg jag henne också.
- RYAN! Vad är det du håller på med!? hörde jag henne säga. Sedan kollade hon på dataskärmen och jag vinkade glatt till henne.
- Åh hej Justin!
- Hej! Jag berättade just för Ryan att jag ska gifta mig och att han ska vara min best man.
- Åh nej men vad kul Justin! Ha det så bra! hon gick och stängde dörren.
- Shit va kul man! sa Ryan sedan.
- Håller med dig helt och hållet. Bröllopet är iallafall om 3 månader så det är snabba ryck som gäller. Vill du komma ner i några veckor så kan vi umgås och planera lite om du vill?
- Självklart! Vi har ju sommarlov nu. Men jag bokar ett flyg som går om några dagar.
- Gör det! Azum!
Vi fortsatte att prata i ungefär 1 timme och sedan hörde jag att mamma kom in genom ytterdörren. Jag sa hejdå till Ryan och gick ut till mamma, och jag såg att hon hade med sig hämtmat, mums!
Vi åt och umgicks tills klockan blev ungefär 10, sedan smsade Sofie om jag ville komma över och självklart ville jag det. Hennes föräldrar var inte hemma så vi hade huset för oss själva. Sweet!
När jag klampade in genom dörren sprang Sofie i världens fart mot mig och smällde igen dörren. Hon började att kyssa mig överallt och jag fattade direkt vad hon ville. Jag tryckte upp henne mot väggen och mina händer vandrade in under hennes tröja. Hon stönade litegrann och jag blev ännu mer upphetsad.
Vi förflyttade oss till hennes säng och avslutade där.
Precis innan vi somnar hör jag henne säga "jag älskar dig Justin".
Jag log och sa "jag älskar dig med min fina prinsessa".


Förlåt x1000 för dålig uppdatering! Men det är lov nu och vi har ett liv utanför dataskärmen också och jag hoppas att ni förstår det.
Ville också säga att snart är denna novell slut, så vad har ni tyckt om den? Det kommer några episoder till och sedan börjar vi med en helt ny! Men kommentera på nu!   PUSS.

/AMANDA & KARRO.

Kommentarer
» Anonym

Bra för jag börjar trötta hahha ;) Men meeeeer när ni hinner :D

2011-04-17 15:18:39
» Anonym

Bra för jag börjar trötta hahha ;) Men meeeeer när ni hinner :D

2011-04-17 15:18:40
» jennie

meer om ni hinner !!!! bra gud är så uppspelt att de ska gifta sig , jag tänker på vad hon ska ha på sig och hur hon ska se ut och hur tårtan ska se ut och mm meer sjukt bra !!! de måste bli ett lycklit slut !!!!:P :P :D

2011-04-17 17:52:01
» Julia

Är helt uppspelt för att dem ska gifta sig, wooooooho!!!

2011-04-17 22:26:50
URL: http://jumpie.blogg.se/
» jennifer

Hejsan, jag har börjat skriva på en ny novell, kika in här; http://biebernovell.blogg.se/2011/april/the-singing-boy-del-1.html#comment och berätta vad du tyckte om del 1 :)

kram!

2011-04-19 17:13:04
URL: http://biebernovell.blogg.se/
» julia

ska ni göra en ny ?! tagga ! fast kommer ändå kännas sorgligt, har ju följt sofie och den här justin aslänge , som man lärt känna dom , vi kommer sakna dom haha ;o men snälla meeer, dom ska gifta sig iiiih !

2011-04-19 19:24:12
URL: http://anotherbieberlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback