You change my life - episode 118

"Du får nu kyssa bruden" sa prästen och jag började kyssa perfekten. Det var den mest perfekta kyssen någonsin, denna kyss slog allt.
Alla ställde sig upp och apploderade. Jag och Sofie kollade på varandra och log, sedan tog vi tag i varandras händer. Musiken började spelas igen och vi vandrade ut hand i hand genom kyrkan.
När vi väl kom ut stod våra vänner och släkt och kastade ris på oss. 
Vi kramade alla och sedan bar det av till festen!

Jag och Sofie kom sist så att alla skulle hinna komma innan oss. När vi kom in i den stora välbelysta lokalen stod alla och apploderade igen. Vi pratade med våra föräldrar, Uscher, Scooter, vänner och alla vi bjudit.

Efter ungefär en halvtimme hade alla satt sig ner och förrätten var påväg in. Helt plötsligt skålar mamma i sitt glas och ställer sig sedan upp. Allas blickar riktades mot henne och jag såg att hon blev lite nervös. Hon började sitt tal med ett blygt "hej". Sedan fortsatte hon. "Justin, vi har gått igenom mycket tillsammans. Både på gott och ont. Men en sak är jag säker på... Jag har aldrig sett en sån lycka i dina ögon, någonsin. Jag är så glad över att du hittade Sofie. Jag är verkligen både en stolt mor och svärmor."
Både hennes och mina, och förmodligen alla andras ögon började bli fuktiga nu. Hon fortsatte sedan talet. När hon satt sig ner igen började alla applodera igen. Jag kollade på Sofie och hon satt och grät. Det gjorde jag med.

"Det är väl glädjetårar?" frågade hon.
"Självklart."
Jag kysste henne och ställde mig sedan upp och gick fram till mamma och gav henne en bamsekram.
"Det där gjorde du perfekt" viskade jag i hennes öra.
"Tack Justin, hoppas jag inte skämde ut dig allt för mycket" sa hon och fnissade.
"Absolut inte"
Jag kysste henne på kinden och gick och satte mig ner igen.
Bara någon minut senare så reste Mathilda & Christian upp från sina stolar. De stod där hand i hand och Christian slog lätt med en sked på ett vinglas och hela salen tystnades.
"Vi vill bara utbringa några ord..." började dom.
"Jag har känt dig i några år nu Sofie och jag vet att du gått igenom både bra och lite sämre saker i livet. När Justin kom in i ditt liv så har du varit mer glad, pratfull, skrattat mer, du har helt enkelt stått ut som en solståle, enligt mig, och det är underbart att se! Och du Justin... Visst så har jag inte känt dig lika länge som Sofie, men jag hoppas och tror att du verkligen tar han om Sofie och att ni får en bra fortsättning!" sa Mathilda.
Sedan började Christian:
"Ja du bro, vi är så gott som bröder och har känt varandra hela livet. När Sofie kom in i ditt liv så verkar det, lika så som Mathilda nyss sa, att du verkligen mått bättre. Det är härligt att se en sådan glädje och jag hoppas djupt inne all lycka i världen för framtiden och jag vill bara säga att jag 'tror' på er. Ni är värda allt detta som ni kämpat er fram till!"

Sofies perspektiv:
Vi satt där på planet, påväg mot . Det fanns inget att göra på planet & Justin sov, perfekt. Jag försökte att somna men det gick verkligen inte så jag rotade igenom min väska för att se ifall jag kunde hitta något att hålla på med. Jag rotade och rotade men precis när jag tänkte ge upp så fann jag 'det'. Det var ett litet nästan block kan man säga, den liknande en slags dagbok. Det var du jag fick en idé, börja skriva i en dagbok.
Jag tog tag i en penna & började sedan att skriva meningar ut  & in, sidor fram och bak osv.

Där satt jag nästan hela flygresan och skrev. Jag skrev och skrev med blev inte riktigt "nöjd" med mitt första dagboks'inlägg'. Jag skrev, sudda, skrev, sudda and so on, till slut så var det knappt 20 min kvar, Justin vaknade upp och jag fick nöja mig sålänge.

"Kära dagbok, idag är det den tredje september och nu är jag äääntligen Sofie Clara Bieber, inte Sofie Clara Brown. Igår, den andra september, var dagen då jag gifte mig med Justin och helt ärligt, det är det bästa dag i hela mitt liv. Dagen var helt magisk, det är en dag som jag sent kommer att glömma. PEACE AND LOVE, vi ses i Hawaii ♥"

- Sweeeetie, vi är nästan framme, vi ska landa om bara en liten stund, dax att vakna! sa jag till Justin samtidigt som jag puttade till han lite lätt. Han öppnade sakta ögon, han kisade och såg sen på mig. Han såg nyvaken ut, vilket som han var, och såg ut att vara besvärad av ljuset som trängde sig in genom alla fönster på planet. Han satte sig riktigt upp i stolen, gav mig en snabb puss med hans perfekta läppar och spände sedan fast sig, redo för landning.
Bra/Ok/värdelös episode? Snälla kommentera, vi vill verkligen veta vad ni tycker! :)
Ännu en gång, hoppas verkligen att ni förstår varför bloggningen varit så kass de senaste dagarna. Det är inte endast pågrund utav vädret utan jag (Karro) har även haft magsjuka nu under lovet...

PEACE OUT! /Karro & Amanda.

Kommentarer
» natalie

Jättebra verkligen! Längtar efter nästa :)

2011-04-26 22:12:42
URL: http://nataliiehallqvist.blogg.se/
» Sofia

Jätte bra :D Haha jag läste lite snabbt så jag läste ''han kissade'' när det stod ''han kisade'' hahah x) Men jätte bra!

2011-04-26 22:49:20
» elin

asbra :DD

2011-04-26 23:22:54
URL: http://elinohrn.devote.se
» jennie

oj oj vad jobbigt att du har blivit mag sjukt !!! :/ delan var bra !!! :P :)

2011-04-27 07:41:06
» jessika

in på min blogg och skriv vad du vill läsa om! kram :)

2011-04-27 08:16:25
URL: http://jjessikas.blogg.se/
» lovisa

godmorgon!

2011-04-27 08:33:53
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
» IdaJennySofia

SKITBRA! :)

2011-04-27 15:05:33
URL: http://bloggida.blogg.se/
» Jbnovells [Bieber storys]

Läs gärna min novell blogg om justin Bieber!



[Förlåt om du inte gillar såna här kommentarer]♥

2011-04-27 17:12:04
URL: http://jbnovells.blogg.se/
» jessika

ne men va bitter då :D

2011-04-28 07:34:35
» olivia

braaa! läs snälla gärna min nya novell ! komentera vad ni tycker !

2011-04-28 17:05:46
URL: http://http://biebstories.blogg.se
» Anonym

del 7 är nu uppe! in och läs o kommentera vet ja! :) kram på dig!

http://biebernovell.blogg.se

2011-04-29 14:16:38
» Anonym

del 7 är nu uppe! in och läs o kommentera vet ja! :) kram på dig!

http://biebernovell.blogg.se

2011-04-29 14:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback