You change my life - Episode 50.

Medans Sofie duschade började jag steka pannkakor, och när Sofie kom ner var jag nära på att sätta eld på hela spisen. Hon var så vacker att jag glömde av pannkakan...
- Eh, Justin? Pannkakan är lite bränd..? Sa hon och flinade.
- Oj, hehe, men varför är du så fin då?
- Ska du säga, världens finaste kille! Sa hon och kysste mig i en lång passionerad kyss.


Sofies perspektiv:
Han förde över pannkakan till en tallrik där det låg flera pannkakor staplade uppåt och hällde sedan på smet på stekpannan för att göra en till, sedan återgick han till mig och började kyssa mig. Efter en stund så rök det i hela rummet och jag avslutade kyssen.

- Eh Justin, du har bränt en pannkaka... igen.. och det typ.. är massvis rök i hela rummet?
- Jäklar också! Det är du som distrarherar mig med din sexighet. sa han och skratta sedan samtidigt som han nästan "slängde" stekpannan i diskhon, stängde av spisen, lät stekpannan stå under iskallt vatten och öppnade sedan alla fönster för att vädra. Innan han han fixa allt så började brandlarmet att tjuta.
- Shit o pommes! Larmet!
- Haha, stäng av det Justin! sa jag samtidigt som jag skratta.
- Hur fan då? haha.
- Ta ner själva larmet och sen finns det typ en grej på baksidan eller något?
- Öh, okej? Vart sitter larmet då?
- Men Justin, du bor här. Det är du som borde veta, inte jag.. hahaha. I just det ögonblicket kom grannen inspringandes och börja skrika något som vi inte hörde för Vi sprang fort ut och kort där på kom grannen ut.

- Vad gör du?? sa Justin högt och kollade chokat på honom.
- Släcker elden? Tur att jag hann i tid.. Såg genom fönstret att det rykte i hela köket så jag kom så fort jag kunde. Jag har ringt brandkåren också.
- Hahaha, skojar du eller? Det var bara vi som failat när vi stekte pannkakor.
- Faila, vad är det? sa han. Gubben var ganska mycket äldre än oss och hängde inte riktigt med i svängarna nu för tiden kändes det som.
- Misslyckas betyder det..
- Jahaa ja.

Mer hann gubben inte säga för vi alla sprang mot fönstret då vi hörde brandbilarna kom. Shiit! Brandbilen stannade precis innanför vårt hus och det kom massa brandmän utspringandes från bilen.
- Vänta! ropade Justin högt. Det har inte hänt något här, det var bara brandlarmet som gick när vi stekte pannkakor.
- Men ni ringde ju och det lät ganska så allvarligt?
- Haha, ingen fara här inte.. bara synd om de två små stackars pannkakorna som jag brände. sa Justin och skrattade och även så började jag att skratta. Brandmännen blev inte särskilt glada, men dom åkte iallafall tillslut och vi lyckades få hem grannen så att vi skulle kunna vara ensamma.

Vi går in till käket där det nu var ganska kallt eftersom att vi öppnat upp överallt. Vi fortsätter med våra kära pannkakor, men nu varto det jag som gjorde dom.

Patties perspektiv:
Jag och Christina varto påväg hem ifrån fiket och hade alldeles precis gått förbi lekplatsen då vi ser en stor brandbil köra förbi. Det såg ut som att de kom ifrån vårt hus och både jag och Christina börjar springa det snabbaste vi kan till huset.

När vi står där framför huset tvekar vi inte utan springer rakt in i huset och helt plötsligt ser vi Justin och Sofie stå i köket och skratta.

- Hej, är ni redan tillbaka? sa dem glatt i kör.
- Ja, vad har hänt här? Vi såg en brandbil åka här ifrån och vi blev jätte oroliga! Har det hänt något??
- Haha nejdå, Justin är bara så oskicklig att han råkat bränna två pannkakor så att det börja ryka i hela rummet så att larmet gick, sedan kom en gubben inspringandes och sedan kom brandbilarna. sa Sofie och skratta sedan.
- Jaha ja.. sa jag lättat och både jag och Christina började nu skratta åt allting.
Torr episode men vet inte riktigt vad ni vill ska hända. Mer drama? Mindre drama? Förslag behövs! :)
btw:
så tycker jag ni har blivit mycket mycket sämre på att kommentera.. :(

från coolingarna Karro & Amanda :D

Kommentarer
» Anonym

Ingen kommenterar för att ni typ inte skriver kanske..?

2011-01-11 18:36:12
» elvina

grym espisode!

jag tycker det ska vara med drama :D<3

2011-01-11 18:36:28
URL: http://evvetano.blogg.se/
» Johanna/Moonlight

Svinbra:D hahhha men det var faktiskt ett litet roligt kapitel ;) Fortsätt så, plus har tyvärr inge ide om vad som ska hända??

2011-01-11 19:07:40
» annaa

jag tycker de är jätte bra episoder :D jag vill ha mer drama :p fast inte mellan sofie och justin utan typ nått annat xD när avslutas tävlingen föresten? :)

2011-01-11 19:23:33
URL: http://annawestiin.blogg.se/
» Anna

jättebra! Lite drama :)

2011-01-11 19:31:39
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
» jennie

bra och rolig har inga

i deeer

2011-01-11 19:54:52
» alice isacsson

SKIET BRA MER ÄLSKAR DEN <3<3<3 :D <3

2011-01-11 20:39:15
URL: http://ultimatealice.blogg.se/
» Anonym

Jag måste bara fråga för jag har undrat det så länge. Ska det verkligen stå "you change my life" i titeln? Alltså att du förändrar mitt liv, ska de inte vara: du förändrade mitt liv? Alltså "you changed my life".

Det kanske är jag som är helt borta när de gäller engelskan också, de kanske betyder samma sak? hehe



Måste tillägga att det inte är något negativt menat, jag måste bara få ett svar.



Annars, JÄTTEBRA novell. Jag älskar den!

2011-01-11 22:18:59
» Rebecka

Mer bra drama XD I början när Justin inte fick Sofie var bättre sen gick det sakta neråt XD .....

2011-01-11 22:31:38
URL: http://jagebäst.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback