You change my life - Episode 33.

- Yo bro, jag behöver din hjälp! säger Justin till den andra personen i luren.
- Vad är det bro? hör jag svagt från andra sidan av luren.
- Jo asså jag har köpt en nyårs klänning till Sofie nu ju, men jag köpte även en diamant ring. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, tänk så gillar hon den inte?

Tankarna splödade nu runt i huvudet på mig mer än vad dom gjort tidigare.
Omg, omg, omg, hade han verkligen köpt en diamant ring? Det kkunde inte vara sant..


Justin lade nu på telefon och jag låtsades som att jag precis vaknat och inte hört något.
- Oj, hej Sofie.  Var du vaken? Det märkte jag inte, hehe. sa han och kollade lite oroligt på mig.
- Jag vaknade precis. sa jag och försökte låta mer trött än vad jag egentligen var.
- du? Jag har köpt din klänning nu. sa han och blinka sedan med ena ögat.
- Har du? Jag vill se, jag vill se ! sa jag som ett litet barn och började nu hoppa på knäna i soffan.
- Du får se den senare... Men nu måste jag åka och träffa Usher, vi håller på med en ny låt.
- Okej, men du blir väl inte borta så jätte länge?
- Nej nej, en timma max. sa han samtidigt som han gick fram mot mig för att pussa mig och stack sedan iväg ut genom dörren, upp på garage uppfarten och in i sin bil för att sedan rulla iväg längst gatan.

Justins perspektiv:
Jag åkte till Selena och tog ringen med mig, jag tänkte se vad hon skulle tycka om den. Vi bestämdes för att träffa på fiket under en milkshake. När jag kom dit var hon inte där så jag satte mig vid ett bord för att vänta, efter bara en liten stund så kom hon.

- Hej Justin! sa hon och verkade ovanligt glad.
- Hej! sa jag glatt tillbaka.

Jag tog nu upp asken från fickan, öppna den, la den på bordet och sköt sedan iväg den mot Selena.
- Vad tycks om den här? Tror du hon skulle gilla den?
- Hon? Jag menar du väl? Åh ja Justin, jag älskar den! sa hon och slängde sig sedan över mig och kysste mig. Hörde ni? Hon kysste mig! Jag puttade henne ifrån mig, bäst att göra det innan det var försent tänkte jag, men det var det visst redan. När jag kollar utanför det stora glasfönstret till fiket står där en massa paparazzis.

- Vad fan gör du? skriker jag åt henne. Den är till Sofie, inte till dig. Vad tänker du med egentligen? sa jag surt och jag trodde jag skulle hetta över vilken sekund som helst. Jag tar tillbaka asken med ringen i och går sedan med raska steg ut från cafét och bort mot min bil. Jag hoppas verkligen inte att Sofie ser detta, hon kommer döda mig! Bäst att jag åker raka vägen hem för att berätta det..

Sofies perspektiv:
Jag hade super tråkigt så jag lekte lite på datorn och surfa runt på några olika sajter. Framför allt Justin bloggar, jag har börjat kolla en del sånt om Justin nu så jag får lite information om honom och så, vi brukar lixom inte snacka om hans liv... Jag klickar mig runt på några skvaller sajter, helt plötsligt ser jag en stor fet rubrik.

"ÄR DET SANT? JUSTIN FRIAR TILL SELENA?"
Jag kunde inte tro mina ögon, vadå friar till Selena? Jag klickade genast in mig och ser den feta rubriken, under är det en bild på ett fik där Justin och Selena kysser varandra och en diamant ring ligger på bordet. Under så står det en massa text.

"Är detta sant eller är detta en bluff för att skrämma resten av världen, det vill säga alla Belieber? Alldeles precis sågs Justin och Selena på Reytry fiket kyssandes med en diamant ring vid sidan om. Är detta ett frieri eller vad ska vi kalla det?"

Jag kunde verkligen inte tro på det jag såg. Jag satt där helt stum och tårarna började flöda. Jag som hade trott att den ringen var till mig... Jag som trodde att jag och Justin hade något... Jag hade tydligen fel, allt hade bara varit skådespeleri för att få mig att falla på riktigt och sedan såra mig riktigt stort.

Helt plötsligt kommer någon in springandes i rummet, det varto Justin. Jag stänger snabbt ner datan och torkar bort tårarna. Jag bestämde mig för att låtsas som ingenting, till att börja med iallafall..

- Sofie? Vad har hänt?? säger han oroligt samtidigt som han kommer springandes.
- Inget, eller vadå?
- Du har gråtit, dina ögon är röda och tårfyllda?
- Nä asså, jag såg bara en romantisk film nyss.. Du vet ju hur jag kan bli när jag ser sånt.. sa jag och låtsades som ingenting men inuti mig kändes det som att något gått sönder i tusen bitar.
Vad händer? Tror ni Justin berättar det eller inte? Who knows...? (i do)
Skriv gärna vad ni tycker ska hända här näst :)

Bra/kass episode?

Kommentarer
» Scullcandyphoto.blogg.se

Sv; Läste nyss igenom den, och wiie, draaama!! 8D

Hahah, nemen, sjukt bra! Och, vet jag kommenterar nt så mke, o vet att andra antagligen nt gör d hlr, tkr folk typ borde kommentera mer, för ingen fattar ju typ hur mke jobb du lägger ner på novellen liksom, sjukt mke. Synd att folk bara skriver ''MEER!!'' o sånt, du e ju ingen maskin liksom, som man bara trycker på en knapp så kommer nästa novelldel ut. Du är en vanlig tjej som skriver, sjukt grymt bra, och trovärdigt & ordentligt, med stor bokstav och såntdär, och aldrig stavfel. =) Skickade en sånhär liknande kommentar till en annan novellblogg förut, men, tkr att alla ni tjejer&killar som skriver novellbloggar borde få mer peptalk än ''MEEER!''-kommentarer lixom. Vet att jag oxå skriver såna kommentarer, men vid närmare eftertanke så ska ja sluta me de, bara peppa ^^

2011-01-02 00:17:04
URL: http://scullcandyphoto.blogg.se/
» V

As bra, hoppas han berätta till henne direkt så det inte blir ett stort missförstånd :D

Meeeer!!!

2011-01-02 00:52:08
» elvina

superduper bra ju!

jag vill veta vad som händer :D<3

2011-01-02 01:59:15
URL: http://evvetano.blogg.se/
» Johanna/Moonlight

Jättebra, mer,mer måste ha mer!!!

2011-01-02 02:10:32
» Anna

Asbra men han måste berätta för henne!! :)

2011-01-02 02:13:40
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
» Julia

håller med scullcandyphoto

Ingen fattar ju ingentligen hur mycket du lägger ner på novellen, (L)

2011-01-02 11:47:41
» amanda

åååh han måste berätta för henne!!!! :)))

2011-01-02 11:48:35
URL: http://aamandaolivia.devote.se
» amanda

sv: Hihi va kul att du skrev en till! Idéer till nästa episode... hmm? justin säger som det är fastän Sofie säger att det inte är något :)

2011-01-02 11:58:20
URL: http://aamandaolivia.devote.se
» Sofia

mer mer mer mer :D

2011-01-02 13:06:55
URL: http://www.sofiai.devote.se
» ellinor

Älska när det blir drama haha, och du skriver jättebra, vill ha mer. :D

2011-01-02 13:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback