You change my life - Episode 44.

- Rör mig inte Selena, och har du inte fattat att det inte kommer bli du och jag? Jag hatar dig för det du har ställt till med. Jag hatade dig inte förut, men jag gillade dig inte precis heller efter det du gjorde mot Sofie och mig. Sa jag och sprang sedan ut och smällde igen dörren. Det här ska jag gå till botten med, om inte hon får något straff vet jag inte vad jag gör....


Jag gick tillbaka till mitt & Sofies hotellrum med tunga steg. Jag såg att det var massa paparazzis utanför, så jag började gå lite snabbare. De frågade massa frågor om bilderna och jag önskade att jag hade Kenny vid min sida nu.
När jag kom in såg jag att Sofie hade somnat på soffan. Jag smög fram till henne försiktigt och drog bort ett hårstrå från hennes ansikte och pussade henne lätt på pannan. Hon vaknade lite lätt.
- Sofie, du kommer inte att tro detta.. Det var.....
Jag försökte hålla tårarna borta, och det gick inte så bra. Mina ögon fylldes och blev blanka.
- Selena. Fick jag fram tillslut.
Sofie kollade på mig och jag såg att hon också började gråta.
- Justin, jag visste på något sätt att det var hon. Vad ska vi göra? Snyftade hon fram.
- Vi ska polisanmäla henne, hon sa till mig att hon råkade ta kort på oss, men jag tror henne inte det minsta. Jag ringer polisen med en gång.
Polisen svarade ganska fort.
- polisman Buffay, sa han med en grov röst.
- Eh, ja, hej. Mitt namn är Justin Bieber, och jag skulle vilja göra en polisanmälan.
- Okej, på vem?
- Selena Gomez, sa jag.
- Selena Gomez? okej, vad har hon gjort mot dig? Berätta allt i detalj.
Jag berättade allt, eller inte detaljerna vad vi gjorde igår kväll, men vad Sofie hade upptäckt imorse och allt som hade hänt efter det. Han frågade om han fick tala med Sofie.

Sofies perspektiv:
Justin gav mig telefonen och jag förstod att det var polisen. Han presenterade sig och bad mig berätta. Jag berättade vad som hänt. Han sa att vi skulle komma ner till stationen och fylla i en anmälan.
När jag lagt på kom Justin fram till mig och gav mig en passionerad kyss.
- Det kommer ordna sig, sa han.
Och jag trodde på honom. Vi tog på oss våra skor och Justin ringde Kenny och frågade om han kunde åka med oss. Det kunde han. Han kom till oss efter 5 minuter. Vi åkte mot polisstationen och jag och Justin gick in hand i hand. Vi presenterade oss och vi fick gå in i ett rum och berätta vad som hade hänt en gång till. Sen fick vi fylla i några papper och de skulle ta hand om resten.
Vi åkte hem och bemöttes av massa paparazzis igen. Vi svarade inte på några frågor alls. När vi kom upp till vårat hotellrum ringde vi hit Christian & Mathilda. Vi sa att något hade hänt så de sa att de skulle komma så fort det bara gick! Det knackade på dörren efter bara 5 minuter.
- Oj det gick snabbt, sa jag tyst för mig själv.
Vi alla satte oss i soffan och jag & Justin berättade för dem. De satt med munnarna öppna båda två. Tillslut bröt Christian tystnaden.
- O....M.....G........ Detta trodde jag inte om Selena... Är det något vi kan göra? Sa han
- Nej... Polisen tar hand om resten, sa Justin.
- Åh okej... Men det kommer att ordna sig, sa Mathilda och kramade mig & Justin.
- Även fast detta är jättejobbigt just nu så vill jag göra något kul, kan vi inte beställa upp all mat de har och kolla på film eller något?
Alla tyckte att det lät jättebra. Så vi beställde all mat på menyn och när vi väntade på maten lekte vi charader för skojs skull. Christian skulle härma en höna och alla bröt ihop av skratt.

Denna episode har jag, Amanda gjort. Jag har fått börja blogga här med Karro och det ska bli jättekul! Jag har aldrig skrivit novell förut, bara i skolan, så jag är inte så bra på det än så länge. Men nu undrar jag, var denna episode bra eller dålig? Vad tycker ni ska hända? Lite förslag?

Kommentarer
» Hannah <3

meeeeeeeer skiit bra :)

2011-01-08 17:49:31
» elvina

jag tycker den var jättebra :D<3

2011-01-08 18:02:22
URL: http://evvetano.blogg.se/
» jennie

meeer bra !!!!!! shit vad bra !!!!!!!!!! :D !!! <3 <3

2011-01-08 18:10:54
» anna

jag tycker också att den var jätte bra :) lycka till och hoppas du kommer få mycket insperation och så! :D

2011-01-08 18:21:52
URL: http://annawestiin.blogg.se/
» Memmiis

- vinnaren av veckans blogg tävlingen är utsedd blev det du ? -

2011-01-08 20:12:52
URL: http://memmiis.blogg.se/
» S

nej nej du e ju sjukt duktig!<3 snälla skriv en till idag :D

2011-01-08 20:44:24
» Anonym

Skitbra!!! Fortsätt!! :D

2011-01-09 01:20:24
» Felicia

Om jag skulle ge lite konstruktiv kritik. Försök att inte ha ett alltför vardagligt språk, så som OMG och såna saker. Detta är ändå en novell, och då funkar inte sådana förkortningar.



Man måste också kunna skilja på "han" och "honom", och som det är nu använder du/ni endast "han".



Exempel: Jag skakade om han försiktigt - FEL

Jag skakade om honom försiktigt - RÄTT



Några saker att tänka på i fortsättningen.

2011-01-09 01:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback