You change my life - Episode 47

- Selena… Dörren öppnades och han kom in. Han var blek och han darrade.
- Sofie.. Det kan ha förstört… allt.
- Vad menar du? Jag ställde mig upp.
- Det finns mer.

Nu reagerade polisen också.
- Mer av vadå?
- Mera.. bilder..




- V...va...? Hur..?
- Ja, Selena, hur i helvete kan det finnas mer bilder?! Röt Justin till henne.
Hon blev lite tårögd, men sedan berättade hon sanningen, en gång för alla.
- Jo det är så, att jag har varit väldigt avundsjuk på Justin och Sofies förhållande. Jag trodde att han skulle välja mig i slutändan ändå. Så jag checkade in på samma hotell som dom, men hade ingen aning om vad de skulle hitta på, och när jag stod där vid fönstret såg jag vad som hände. Och jag hade aldrig varit mer avundsjuk, visst var jag det när jag såg dom kyssas och så, men det här var verkligen droppen. Så jag tänkte att en perfekt hämnd var att ta kort på dom och publicera på Twitter sedan. Jag tyckte det var en perfekt plan ända tills Justin knackade på min dörr nästa morgon, och då insåg jag att jag verkligen hade gått för långt, sa Selena osäkert.
- Nej men oj? Det menar du väl inte? Inte nog med att du förstört våran semester så är Sofies och min mamma väldigt arga på oss, och de vill att vi kommer hem redan ikväll. Är du nöjd eller? Men bara så att du vet, du kommer aldrig att kunna ta Sofies plats! Aldrig!!!, sa Justin.
Selena brast ut i gråt för all ånger, men ärligt talat var det rätt åt henne. Jag hatade henne för det hon hade gjort!

Efter någon minut började polisen prata.
- Jo det är så att Selena inte kan få fängelse för det här, men hon ska betala en stor summa pengar till er.
- Okej, vad menar du med stor..? Frågade jag.
- 100 000 dollar, men hon kommer ändå stå i vårat register ett tag fram över ändå.
Selena började gråta ännu mer, men sa att hon ska betala. Inte för att vi kanske behövde pengar, men det var ju hennes straff, och hon får ta det!
- Och förresten, sa polisen, det kanske är bäst om ni två åker hem så fort som möjligt så får ni prata med era föräldrar om det här....
- Ja det ska vi allt, sa jag.
Vi fyllde i några papper och sedan lämnade vi polisstationen hand i hand, jag & Justin. När vi kom ut till Kenny som väntade i bilen sa vi till honom att vi skulle åka hem till Atlanta så snart som möjligt. Han skulle ringa och boka biljetter så fort vi kom till hotellet. När vi kom fram till hotellet var det självklart massa papparazzis där, men vi sprang bara förbi dom i våra RayBan. När vi kom upp till hotellrummet satte vi oss i sängen och pratade om hur vi skulle förklara detta för våra föräldrar...
- De måste vara väldigt besvikna, men de vet ju hur mycket vi älskar varandra så de kanske inte har något emot att vi har... Eh, ja, du vet, sa jag.
- Jo jag förstår, nej de har nog inget problem med det, förhoppningsvis.... De är nog bara oroliga hur bilderna kan påverka våra liv, tänk om min karriär är över?! Om mina fans inte finns där längre? Justins ögon blev blanka.
Jag satte mig i hans knä och tog tag i hans hår.
- JUSTIN! Lyssna på mig! Vi ska bara låtsas som att inget har hänt i alla intervjuer och sånt, och dina fans älskar dig ändå, det vet jag! Vi klarar detta älskling!
- Jag älskar dig Sofie Clara Brown!
- Och jag älskar dig Justin Drew Bieber!
Sedan möttes våra läppar i en lång kyss...
- Det är nog bäst om vi ringer Christian och Mathilda och berätta hur allt ligger till, sa jag och pussade honom på pannan. Sedan gick jag och hämtade min mobil och ringde Mathilda. Hon svarade efter 2 signaler.
- HEJ SOF! HUR GICK DET? Skrek hon i örat på mig.
- Eh, hej Mathilda, det gick nog bra.. Men kan ni komma över, typ nu?
- Ja självklart! CHRISTIAAAAAAAAAAAN! Skrek hon igen.
- MATHILDA, du skriker i örat på mig! Sa jag och skrattade lite.
- Oj, hehe sorry for that.
- Hehe, no problem!
- Vi kommer om 10 min! Puss, sa hon och la på.
Jag gick upp i sängen till Justin igen...

Justins perspektiv:
När Sofie gick och ringde Mathilda och Christian satte jag på datan och la mig i sängen. Jag kollade Twitter och insåg att jag inte twittrat något på 2 dagar!!! Det hade börjat komma upp rykten om att jag var död igen... Så jag twittrade... Hey guys, im not dead, but.... u probably have seen the pics, and im so sorry that u have seen them! But u all know that it was Selena, and just so you know, i love Sofie, and we are NOT gonna break up. And i appreciate that u not gonna send any death mail to me or Sofie... Thanks, love yall! TWEET.

Sofie kom upp till mig i sängen och vi kollade lite om vad folk hade skrivit om oss, och vissa stöttade vårat förhållande, andra inte, andra var förbannade, vi båda hade fått lite dödshot men det var mer tweets om hur glada de var för oss ändå. Sedan knackade det på dörren. Det är nog Christian och Mathilda. Sofie gick och öppnade och det var det. Vi berättade att vi skulle flyga hem ikväll, att Kenny skulle boka biljetter till oss. Christian & Mathilda sa att de kunde åka hem de med... Så jag ringde Kenny och sa att han skulle boka till Christian och Mathilda också, och det fixade han! Vårat plan skulle gå vid 23:00...

Vill ni ha mer? Vad kommer Pattie och Sofies mamma att säga...? Kommentera gärna :)

Kommentarer
» V

Åååhh så sjukt bra!!

Jag vet inte, men du kommer nog på något riktigt bra ;D

2011-01-10 18:13:32
» Anonym

gud ja mera! :D

2011-01-10 18:22:58
» Jag

Mer, mer, mer och bara mer! :D

2011-01-10 18:49:20
URL: http://stilbyebba.blogg.se/
» elvina

gud vilken grym episode!

mer!:)<3

2011-01-10 19:24:54
URL: http://evvetano.blogg.se/
» jennie

meer!!!!!!! spännande !!!!! :)



det är inte min blogg men den har lite läsare

altså den hära den är en bra blogg



http:/http://bieberfevernoveller.blogg.se/

2011-01-10 20:02:37
» Johanna

Oj,oj nu sitter de i en rejäl soppa :O Men hoppas allt ordnar sig:D Skitbra!

2011-01-10 20:07:25
» Julia ♥

Mer ! Föräldrarna kommer säkert skälla ut dom ;O men aja. mer ! ♥

2011-01-10 20:43:01
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
» Rebecka

Emmmm.....................................................................................................mer? De får en utskällning eller nåt. Ja men jag kan tänka mig att läsa mer XD

2011-01-10 21:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback