Chapter 16.

"Att du alltid ska vara så busig" sa han samtidigt som han stod framför mig och höll sina händer på mina höfter. Han lutade sig ner precis som att han skulle kyssa mig, bara en bråkdel ifrån släppte han taget om mina höfter och puttade i mig i poolen.
"Juuuustin!!" skrek jag samtidigt som jag låg där i och sprattla. "Du kommer att få igen, bara vänta och se..." sa jag men en liten arg ton, men samtidigt med skratt i rösten.

Jag & Justin låg länge kvar i poolen och tillslut började det bli lite kallt i vattnet. Vi gick upp från poolen och jag tog av mig mina blöta kläder, de var som fastklistrade mot kroppen. Jag stod i endast underkläder då jag drog en stor handduk runt om mig. Den var varm och det var verkligen skönt med lite värme.
Justin stod och huttrade så jag gav honom en handduk och sprang sedan in för att leta efter något plagg han skulle kunna ha, hans kläder var ju dygnblöta. Efter bara någon minut kom jag tillbaka med ett par grå mjukisbyxor i ena handen och en av pappas gamla t-shirts i andra handen.
"Hoppas detta duger!" sa jag och räckte fram kläderna.
"Det blir jättebra, tack" sa han och gav mig sedan en snabb puss.
Vi gick in till teverummet och satte oss. Innan jag hann reagera så låg jag där med slutna ögon, dödstrött. Likaså Justin.
Justins perspektiv:
Jag vaknade av att någon stod och stötte till mig. Jag satte mig upp i soffan & kollade yrvaket runt i rummet. Mitt framför mig satt Elsa och log som ett fån.
"Vaaaakna, du har sovit jättelänge" gnällde hon. "Klockan är snart 7 på kvällen Justin!" fortsatte hon.
"Shit! Har jag verkligen sovit så länge!?" svarade jag när jag insåg att jag sovit i nästan 3 timmar.
"Kan vi inte hitta på något ikväll?" frågade hon. "Som vadå?" sa jag trött.
Hon satt tyst en stund & sedan såg man hennes leénde bli bredare och bredare. "Något kul!" sa hon högt, glatt och hoppade upp och ner i soffan som ett litet barn. Hon kunde verkligen inte sitta still.
"Hmm, något kul, låt mig tänka..." sa jag och tänkte efter en stund. "Nu vet jag! Vi kan gå och äta ute på restaurang ikväll? Det kan bli våran första dejt?" sa jag och kände sedan hur kinderna blev allt mer rosa.
"Ja det kan vi! Bra idé! Men..... Varför sitter vi här då? Jag måste fixa mig!" sa hon och sprang sedan iväg.
"Du är fin som du äääär!" ropade jag efter henne men hon verkade inte höra.

Jag tänkte efter och kom på att jag också kanske skulle hem och fixa till mig lite. "Elsa! Jag drar hem en snabbis och gör iordning mig. Men jag kommer tillbaka om typ en timme!"
"Jaaaa, gör det! Puss hej!" "Pusspuss" Jag sprang hem och började göra iordning mig.
Efter ungefär en timme var jag klar och redo att gå så jag gick över till Elsa och plingade på. Efter någon minut hörde man hur hon sprang nedför trappan, hur hon snubblar och svär högt för sig själv. Jag fnissar till men slutar så fort hon öppnar dörren.

Hon var så fin! Klädd i en svart långklänning med ett stort halsband med en vit sten, och håret såg himelskt ut, det var stora korkskruvar i hela håret. Skorna hon bar var ett par vinröda låga Converse, de passade alldeles perfekt till klänningen. "Hej" var allt jag fick ur mig för stunden. "Ser jag bra ut?" frågade hon och snurrade runt. "Du ser mer än bra ut hjärtat." Hon log och kollade in mig. "Det gör du med ska du veta." Jag log och drog in henne i en kram. Hon såg inte bara himmelsk ut, hon luktade himmelskt också. Det var den parfymen jag var med och köpte till henne. Escada taj sunset tror jag att den hette.
Hennes läppar mötte mina en kort stund men sedan vände hon sig om för att ta upp nyckeln ur hennes kuvertväska för att låsa dörren. När hon gjort det tog hon tag i min hand. "Vart ska vi sweetie?" frågade hon. Jag tänkte efter och kom på att det fanns en jättefin restaurang vid strandpromenaden. "Den där fina restaurangen vid stranden kanske? Den med tusen miljoner lampor du vet?" Hon lös upp och nickade ivrigt. "Där blir perfekt!"

Vi började gå och under tiden pratade vi på som vanligt om allt och inget. Sedan kom jag på det... "Elsa! Vi har inte sagt någonting till Ryan och Wilma än, haha." Hon skrattade till och hennes kinder ändrade nyans till en lite mer rosa. "Jag ringde faktiskt båda förut och sa det, men vi skulle träffa dom imorgon, om du kan då?" "Haha, ja, jag kan imorgon. " Jag kysste henne på kinden och vi fortsatte gå.

Efter ungefär 20 minuter var vi framme. Klockan var nu halv nio och jag såg att solen var påväg ner. "Ska vi kolla på solnedgången innan vi sätter oss?" Hon kollade ut mot havet och hennes blick stannade där. "Ja visst"
Vi gick ner mot en bänk vid gatan och satte oss där. "Det är så fint.." sa hon tyst. Jag såg en tår rinna ner för hennes kind. Jag drog min tumme under hennes öga och frågade varför hon grät. Hon tog ett hårdare tag om min hand och satte sig närmare. "Jag är så himla glad över att jag har dig Justin. Jag vet inte vad jag skulle gjort utan dig och du har räddat mitt liv många gånger genom att bara existera. Jag älskar dig så himla mycket och jag hoppas du förstår det. Eftersom att jag bara ser min pappa typ fyra gånger om året och min mamma typ varannan dag har du praktiskt tagit blivit min halvfamilj. Så.. tack Justin, för allt." Hon pussade mig på kinden innan hon fortsatte "Ibland kan det bara vara väldigt svårt att hålla uppe den starka fasaden när den egentligen är skadad." Jag kramade om henne länge innan jag mötte hennes läppar. Kyssen varade länge. "Jag kommer alltid stå vid din sida. Jag älskar dig med Elsa."

Vad tyckte ni? Hoppas ni blev nöjda! Nu är det så att jag ska till Kreta i två veckor och jag åker på lördag, men jag kommer inte kunna skriva något innan det för jag har inte ens börjat packa och jag vill dessutom säga hejdå till mina vänner innan jag åker. Men Karro kommer såklart hålla er uppdaterade.
Puss & kram /Amanda (följ gärna min blogg nu när jag är i Kreta, kaaaaanske uppdaterar därifrån!) och karro. (Båda våra bloggar hittar ni till vänster i menyspalten!)


Kommentarer
» Paulina

Hur gammal är Justin i eran novell? xD

2011-07-06 23:54:12
» elin

asbra ;D

2011-07-07 00:24:24
URL: http://elinohrn.devote.se
» Amanda bieber

Svar till Paulina: han är 15 och fyller 16! :)

2011-07-07 01:11:31
URL: http://bbejber.blogg.se/
» sandra

Det här testet funkar verkligen :) Pröva! <3



Det är din hjärna som talar med dig.

pröva detta det är jättekul men du får inte bläddra ner texten i förväg gör inte det okej gumman

för då fuskar du och det kommer inte att gå i uppfyllelse! Det är ett

test som är skoj! du kommer tycka att de e kul!

Ämne : Ett test som faktiskt fungerar... läskigt...

Nu gäller det att INTE bläddra ner texten i förväg.

FÖLJ INSTRUKTIONERNA - FUSKA INTE FÖR DÅ KOMMER DET INTE ATT FUNGERA

OCH DU KOMMER ATT ÖNSKA ATT DU INTE GJORT DET!

Personen som skickade detta till mig berättade att önskan faktiskt blev

verklighet efter bara tio minuter... MEN FUSKA INTE!!

Det här har ett roligt men lite läskigt slut, läs inte i förväg följ

bara instruktionerna i tur och ordning, det tar bara tre minuter som

sagt och det är i alla fall värt ett försök.

Ta först fram en penna och ett papper:

När du ombeds välja namn, välj då personer som du faktiskt känner på

riktigt och följ din första tanke eller ingivelse!

Gå nedåt rad förrad - en rad i taget - läs inte i förväg för då förstör

du det roliga!!

1. Skriv först siffrorna 1 till 11 under varandra, börja med 1.

2. Bredvid siffrorna 1 och 2, skriv ned vilka två tal du vill.

3. Bredvid siffrorna 3 och 7 skriver du namnet på två personer av det

motsatta könet.

Titta inte i förväg, för då blir resultatet fel!

4. Skriv ned namnet på vem som helst vänner, familj etc) bredvid 4:an,

5:an och 6:an.

Fuska inte för du kommer att ångra det!

5. Skriv titlarna på fyra melodier/låtar bredvid 8, 9, 10 och 11.

6. Slutligen, önska dig något.

Här kommer då nyckeln till detta:

1. Du måste berätta om detta för "antalet du skrev invid 2:an" stycken

personer.

2. Personen vid siffran 3 är den du älskar.

3. Personen vid siffran 7 är någon du tycker om men inte kan komma underfund

med.

4. Den du bryr dig mest om finns vid siffran 4.

5. Personen vid 5:an känner dig väldigt bra.

6. Personen vid 6:an bringar dig lycka.

7. Melodin på 8:an hör ihop med personen vid 3:an.

8. Vid 9:an finns melodin för personen vid 7:an.

9. Melodin vid 10:an säger mest om ditt sinne, och dina tankar.

10. 11:an är melodin som berättar om din inställning till kärlek.

Sänd detta vidare till 10 personer inom en timma från det att du är

färdig. Om du gör det så kommer din önskan att gå i uppfyllelse!

Om inte... sker motsatsen.

När du Läser detta så har du en timme på dig att skicka den vidare...

Det är en kärlekskedja som startade 2004.

Vare sig du Tror på det eller inte så

kommer det hända just dig> o go for it!

Skickar du den till 20 personer kommer den du älskar fråga om ni kan bli

ihop!

Skickar du den till 15 personer kommer han/hon ttt bli kär i dig.

Skickar du den till 10 personer kommer han/hon kyssa dig inom 7 dagar.

Skickar du den till 5 personer kommer ni bara förbli vänner och inget mer..

MEN om du bara skiter i det och inte skickar vidare så kommer du få otur i ....

2011-07-12 09:47:21
URL: http://sandrissalarssons.blogg.se/
» novellblogg

kolla våran novell blogg! www.vashappeninboys.blogg.se !

2011-07-13 14:08:15
URL: http://vashappeninboys.blogg.se/
» novellblogg

kolla våran novell blogg! www.vashappeninboys.blogg.se !

2011-07-13 14:08:17
URL: http://vashappeninboys.blogg.se/
» ABIEBERSTORYBOOK

Tjena!



Som ni alla vet så har abieberstorybook haft världens sämsta uppdateringen ett tag. Men nu är uppdatering lite bättre och statisktin har mer än halverats! Men kika gärna in den igen! ♥

2011-07-18 19:50:24
URL: http://abieberstorybook.blogg.se/
» StoriesbyJulia - En novellblogg

Hej!

Gör ni länkbyten? Mejla, eller kommentera om ni är sugen på att göra ett länkbyte med mig! :)



Förresten så får ni gärna kika in min novell också. Kram!

2011-07-21 16:46:47
URL: http://storiesbyjulia.blogg.se/
» Matilda

Denna berättelsen är jättebra!;) men ni har hittat på den va? men i alla fall är den jättebra:P

2011-07-21 21:30:40
» Matilda.k

Ni äger!;) men den är väl inte slut än va? jag hoppas inte det!

2011-07-24 18:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback