Chapter 10.

- Hej, det är Pattie Mallette. Du har försökt få tag på oss ang. min son Justin?
Jag log lite för mig själv och riktade min blick mot tvn.


ph: tumblr.

Efter nästan två timmar hade jag ätit, kollat på ett avsnitt av Smallville, suttit vid datorn och kollat igenom alla kommentarer på mina youtube videos, samt smsat lite med Elsa. Och mamma satt fortfarande i köket och pratade med Scooter, tror jag att han hette. Efter en liten stund knackade mamma lätt på dörren och öppnade den sedan.
"Telefon" sa hon och räckte över telefonen till mig. Jag höll för "mikrofonen" i telefonen och frågade mamma förvirrat vem det var. "Scooter" sa hon och gick ut.

Jag tog bort handen och höjde telefonen mot örat. "Hallå?"
"Hej, Justin. Mitt namn är Scooter. Du undrar väl säkert vem jag är?"
Jag svarade artigt och han började berätta att han jobbade som manager och bodde i Atlanta. Efter nästan en timme hade vi pratat som om vi känt varandra i hela livet. Han var så lätt att prata med.
"Jag pratade med din mamma, Justin. Och jag vill jättegärna presentera er för skivbolag och människor här nere i Atlanta. Så jag frågar dig nu om du skulle vilja det? Jag är väldigt impad av dina youtubevideos ska du veta!"

Jag blev chockad, och stum. Han fortsatte att babbla på och sedan frågade han "Justin? Är du kvar? Vill du det?"
Såklart jag ville. Självklart. Det är ju typ en chans man bara får en gång i livet. Jag hittade tillbaka till min talförmåga och svarade "Ja, självklart Scooter. Det skulle vara awesome!"
Vi fortsatte att prata om när vi skulle ta flyget ner, när vi skulle träffas och allt som hörde till resan.
"Kan du ta ledigt från skolan då?"
"Scooter, det är sommarlov, hahaha!"
"Oj, just det! Haha, men vad ska vi säga då? Kan ni flyga ner i övermorgon?"
"Ja, det blir perfekt!"
"Jag bokar flygbiljetter åt er med en gång, och ringer tillbaka senare, okej?"
"Men Scooter, du kan ju inte betala!" sa jag och gick samtidigt in på en flygbolags hemsida.
"Jo. Jag vill! Låt mig bjuda er!" bedjade  han.
"Har du pratat med mamma om det? frågade jag sedan.
"Ja, och hon protesterade först hon med, men efter lite tjat gav hon med sig. Så det går bra för henne."
Jag suckade och svarade sedan "Okej då, denna gången får du väl betala, haha. Men ring tillbaka sedan."
"Ja, självklart. Vi hörs lite senare!"
Han la på och jag la ner telefonen på mitt skrivbord samtidigt som jag kryssade ner flygbolagshemsidan.
Efter ett tag ställde jag mig upp och gick ut ur mitt rum med telefonen i handen för att sedan ställa den på laddaren. Jag fortsatte ut till köket där mamma satt med sin laptop. "Hej gubben" sa hon och log stort.
"Hej mamma" sa jag och log tillbaka och gick fram till henne.
"Så har du bestämt dig?"
"Yep. Vi åker till Atlanta!!!" skrek jag ut och kramade om hennes axlar.
Hon ställde sig upp och kramade om mig. "Jag visste att du skulle göra rätt val. Men vad du än väljer att göra så kommer jag alltid att finnas vid din sida. Och hur det än går kommer jag finnas där. Älskar dig Justin."
"Tack mamma. Jag älskar dig med." Jag pussade henne på kinden innan jag sprang upp till mitt rum för att ringa Ryan och Elsa. Jag bestämde mig för att ringa Ryan först och berätta nyheten.
Signalerna gick fram och när jag precis tänkte lägga på svarade han. "Ryan"
"Hey, Ryan! Vad gör du? Kan du komma över, typ nu?"
"Oj, det låter viktigt. Kommer med en gång!" sa han och la på. Jag fortsatte med att ringa till Elsa.
"Elsa här" svarade hon. Snabbt som vanligt.
"Shawty, hej! Vad gör du?"
"Inte så mycket, själv?"
"Väntar på er! Har en viktig sak att säga. Kan du komma över typ nu?"
"Ja, självklart, kommer nu!" sa hon innan hon la på.
Jag bestämde mig sedan för att ringa till Wilma.
"Hallå?"
"Heeey tjejen! Vad gör du?"
"Nah, kollar på tv bara. Själv?"
"Väntar på er ofcourse! Kan du komma över?"
"Vad har hänr Justin!?" hon lät skräckslagen så jag började skratta.
"Haha, inget dåligt har hänt alltså.. Men kommer du?"
"Kommer om 10!" sa hon och la på.
Värst vad alla klickar mig idag, tänkte jag innan jag log stort för mig själv och gjorde ett glädjehopp. Jag. Skulle. Till. ATLANTA!!!! Jag har aldrig satt min fot på ett flygplan någonsin förut. Och som Scooter sa. Om vi inte ville börja sammarbeta med någon där nere, eller om ingen ville sammarbeta med oss, så skulle vi få en gratis semester och sedan komma tillbaka till Thunder Bay och leva som vanligt igen.
Jag satte mig på min säng och fick en känsla i magen som jag aldrig känt förut. Det var en blandning av begär, nervositet och längtan. Tänk om allt faktiskt går bra där nere! Vad händer då?

Jag hann inte tänka så mycket längre än så för helt plötsligt knackade det lätt på min sovrumsdörr och dörren öppnades. Där stod Elsa och Ryan, helt dygnsura av vatten.
"Haha, vad har hänt? Ramlat i en vattenpöl?" skrattade jag.
"Skratta inte! Det spöregnar ute!       Tror det kommer åska snart också..." sa hon fundersamt.
"Vill ni låna kläder?" frågade jag och öppnade min byrålåda med mjukiskläder.
"Ja gärna" sa Ryan och gick fram och ställde sig bredvid mig. Precis när jag skulle dra upp ett par mjukisbyxor till Ryan öppnades dörren igen och Wilma kommer ingåendes, lika blöt som de andra, men mycket gladare än vad de var. "Din mamma släppte in mig. Åh kan jag också låna något?"
"Haha, ja det kan du. Men kläderna kanske blir lite stora på er två tjejer, men det kanske inte gör någonting?"
"Nej då, kasta hit någonting bara" sa Elsa och log. Jag besvarade leéndet innan jag kastade över en One Piece till Wilma, mjukisbyxor och min LEAFS tröja till Elsa och ett par mjukisar och en blå hoodie till Ryan.
Jag satte mig vid datorn och kollade igenom facebook medans de andra bytte om. När de var klara riktade jag uppmärksamheten mot dom igen.
"Så, vad var det som var så viktigt?" frågade Wilma som satte sig ner i sängen bredvid Elsa. Ryan satt på golvet och såg jättenyfiken ut.
Jag log innan jag började prata. "Mamma ringde upp en kille förut, som försökt få tag på mig tydligen. Han har sett mina youtube videos och facinerades väldigt mycket av dom. Han är manager och efter vi hade pratat i någon timme - vi kom jättebra överrens förresten - frågade han om jag och mamma ville komma ner till Atlanta och träffa massa människor i musikbranchen! Jag ska verkligen inte ta ut någonting i förskott... Men tänk om allt går bra!" Jag slutade prata och kollade på de andra. De såg glada och upprymda ut.
"Ååååh Justin! Herregud vad kul! När åker du?" sa Elsa och började klappa förväntansfullt i sina händer.
"I övermorgon, så det är snabba ryck med packning och allting!"
"Men vad väntar vi på? Vi börjar packa redan nu!" skrek Wilma rätt ut och sprang fram till min garderob med Elsa i hälarna.
Ryan ställde sig upp och gick fram till mig. Jag ställde mig upp och log mot honom. "Bro, jag är så glad för din skull ska du veta!" Han log större än vad jag någonsin sett honom  le förut och gav mig sedan en bro hug och en boom fist.
Vad tycker ni? Som ni redan vet så är uppdateringen inte världens bästa, men vi vill ju göra annat än att sitta vid datorn också, vilket jag hoppas att ni förstår. Men om ni inte vill missa någon uppdatering kan ni följa oss på Bloglovin´ (<---- lääänk)
Vet att ni vill ha mer drama, kärlek och så, och det enda jag kan säga är att det kommer. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!! ;)
/Amanda och Karro.


Kommentarer
» sandra

NU VILL JAG HA MEERRR



GUD VAD JAG ÄLSKAR ERAN BLOGG ÅHHHH!!!!!!



MMMMMMMMMMMMMMEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-06-08 19:05:01
URL: http://sandrissalarssons.blogg.se/
» Vågar du?

Grymt bra!

MEEEER!!!!

2011-06-09 08:11:03
URL: http://emeliehannahs.blogg.se/
» Niickie

ÄLSKAR! mer <333

2011-06-09 14:25:36
» www.bbiebs.blogg.se

Så bra! Kolla gärna in min novellblogg, om justin bieber såklart. www.bbiebs.blogg.se

2011-06-10 22:35:04
URL: http://bbiebs.blogg.se/
» www.bbiebs.blogg.se

Så bra! Mer Mer Mer.

Kolla gärna in min Novellblogg, som handlar om Justin bieber såklart.

2011-06-10 22:42:20
URL: http://bbiebs.blogg.se/
» Rebecka

Mer,den är bra ^^;



2011-06-10 23:27:34
» Rebecka

Ser fram emot ett nytt kapitel snart ;)

2011-06-10 23:28:18
» bieb

ALLTSÅ NI FATTAR INTE, har läst igenom heeeela You change my life på typ två dagar, bara lästlästläst så sjukt beroendeframkallande, finns liksom inte ord för hur grymma ni är, hoppas en ny del kommer ut snart för man blir helt fast?! SÅHÄÄÄÄÄR MYCKET CREDS TILL ER ni är fantastiska! Ni inspererade mig till att starta min egen novellblogg, sluta aldrig!

2011-06-12 18:25:06
URL: http://bieb.blogg.se/
» elena

super bra fortsätt kolla in min blogg om ni vill

http://myjustinstorys.blogg.se/?tmp=13141741

» Anonym

meeeeeeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

2011-06-13 16:53:05
» Linnea

Wow! Er blogg är skitbra :) det är den bästa som jag har läst och jag har läst ganska många! Ville bara kommentera ett litet fel som gjorts om jag inte har missuppfattat det.. Visst hade väl Justin följt med Elsa till bl.a. Kreta? Då måste han ju ha åkt flygplan innan ;) men det kan bara vara jag som missuppfattade det. Men jag kan inte sluta säga hur bra denna bloggen är! Kul att det är innan han blev känd :) älskarälskarälskar den <3

2011-06-14 10:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback