Chapter 12.

"Kan vi inte äta frukost först? Är utsvulten" ropade jag tillbaka. "Haha, ja det kan vi"
Jag fortsatte att rota tills jag tillslut fann min turkosblåa bikini. Jag slängde på mig den och satte på mig en svart playsuit över. Jag drog på mig ett par flipflops och gick ut till Justin igen. "Äta?" frågade jag. "Yes!" han stängde ner datorn och vi gick ner.



Väl nere i köket hade vi plockat fram special k, mjölk, mackor, smör, pålägg, juice och jordgubbar. Jag skar upp lite jodgubbar och la de i två skålar. Sedan hällde jag i lite special k och mjölk. Vi la fram allt framför oss på bordet och högg in.

Väl nere på stranden var det fullt. Vi lyckades knö in oss på en liten plats nära havet. Vi la ut våra handdukar och slängde av oss kläderna och sprang ner i vattnet. Det var så varmt och kvavt ute idag att man inte visste vart man skulle ta vägen typ. "Sisten i!" slängde jag ur mig medans jag sprang 1 meter framför Justin.
Vi hade nu kommit halvvägs ut i vattnet och hade vatten till knäna ungefär när jag kände att någon hoppar på mig och vi båda faceplantar ner i vattnet. Självklart var det Justin.
"VAD VAR DET DÄR BRA FÖR?!" fick jag ur mig när jag väl kommit upp på fötter igen. Han skrattade bara och fortsatte gå längre ut. Jag skakade bara på huvudet och följde efter honom. Vi doppade oss igen och skvätte vatten på varandra innan vi gick upp igen.

Vi låg och stekte en stund innan vi gick ner i vattnet igen. Vi gjorde det upprepande gånger i flera timmar och när klockan blivit fem ungefär tog vi cyklarna hem.
"Hur länge ska du stanna i Atlanta?" frågade jag när vi stod utanför mitt hus.
"Jag är inte riktigt säker, men jag tror att vi stannar där några dagar, för vi ska typ gå på möten och sånt antar jag" sa han och log. Man såg på honom att han var nervös.
"Okej. Men va inte nervös! Det kommer gå bra!" jag kysste honom på kinden och gav honom sedan en kram. Det pirrade till lite i magen men jag ignorerade det och gick in. Jag ställe cykeln utanför huset och gick in.
"HALLÅ?" det ekade lite när jag skrek i den stora hallen.
Inget svar. Jag tog av mig flipflopsen och gick upp till badrummet. Lika bra att duscha med en gång.

Justins perspektiv:
När jag kom hem satt mamma lutad över sin resväska och packade. "Hej mamma" sa jag när jag kom in. "Hej gubben. Har du packat allt du ska ha med dig?" hon såg stressad ut när hon frågade det. "Haha, jadå. Oroa dig inte" jag log och gick in till badrummet för att duscha.

Klockan var nu halv sju, och jag ville hinna träffa Ryan innan jag åkte. Jag ska åka tidigt imorgon. Taxin kommer halv fem på morgonen och jag behövde prata med honom om en viktig sak.
"Mamma, jag går över till Butler's en stund!"
"Ja, gör så! Hälsa!" skrek hon tillbaka från sitt rum.
Jag drog på mig mina DC skor och gick ut till min cykel.

Ryan var ute och spelade basket med sin lillebror när jag cyklade nedför gatan mot hans hus. Han fick syn på mig och slutade spela."Heeey bros! Kan jag joina er en stund?"
"Ja, självklart" sa Ryans lillebror och Ryan bara skrattade. Ryan passade bollen till mig och spelet var igång.

En timme senare var vi alla tre helt utmattade och Ryans lillebror hade gått in.
"Jag behöver prata om den viktig sak med dig..." sa jag tyst, eftersom jag inte visste hur jag skulle börja.
Ryan kollade på mig och uppmanade mig att börja prata. Jag suckade och tog sedan ett djupt andetag.

"Okej... det är så att jag länge har tänkt på det, så ah... Jag säger det bara... Jag tror att jag gillar Elsa."
Hans ögon blev stora som golfbollar och munnen sken upp till ett leénde. "Wow! Det är ju asbra Justin! Jag har sett hur ni har kollat på varandra ett bra tag nu." Han log fortfarande.
Jag suckade igen och fortsatte. "Men det är det... jag vet inte vad hon känner. Vi har varit nära på att kyssas flera gånger under de senaste dagarna, men vi har alltid blivit avbrutna." Jag kollade ner i marken och fäste blicken på en ensam sten. "Och nu när jag är borta kanske hon hittar någon annan, och då har jag sumpat min chans."
"Men gå dit nu då! Justin, du måste berätta hur du känner, med en gång! Vi ses ändå när du kommer hem!"
"Säker?" frågade jag osäkert.
"JAAA!" Han puttade bort mig mot min cykel och sa "Lycka till nu bro! Både med Elsa och nere i Atlanta. Vi ses när du kommer hem!" Han gav mig en kram och jag cyklade iväg.

När jag kom fram till Elsas hus stod hennes cykel på hennes vanliga plats. Hon var hemma. Jag slängde min cykel på gräsmattan och sprang fram till dörren. Jag plingade på och Elsas mamma kom och öppnade. "Hej Justin!" Jag log och svarade. "Hej Mrs Swanson. Är Elsa hemma?"
"Ja visst! Hon är i vardagsrummet. Kom in!" hon släppte in mig och jag drog av mig skorna.
Elsa hade rest sig från soffan och kommit fram till mig och slängde sig i mina armar. "Hej sweetie" sa hon och log. Jag kramde tillbaka. "Hej shawty. Vi måste prata. Kan vi gå ut?"
Hon nickade och släppte mig. Vi gick tillbaka till ytterdörren och drog på oss våra skor. Elsa hade bara på sig shorts och ett linne och eftersom det hade blivit lite kyligare ute nu såg hon ut att frysa lite.
Jag tog av mig min hoodie och la den om hennes axlar. Hon tog tacksamt på sig den. Vi satte oss på hennes trappa och kollade ut mot hennes gata.
"Så.. wazzup Justin?" sa hon efter några minuter. Jag suckade och kollade försiktigt på henne. Hon log frågande och jag tog hennes händer. "Jag vet inte riktigt hur jag ska säga det här men.."

KOMMENTERA!!! :D
Och btw: Fått kommentar om att vi bör blogga mer nu bara för att vi har lov, men när vi väl har lov så vill vi faktiskt kunna ha det också! Det betyder inte att vi har paus under sommaren, försöker bara få fram det att vi vill inte "tvångblogga" för då blir det inte bra så vi kommer endast lägga in 3-4 episoder per vecka! :)

/ Amanda & Karro ;)

Kommentarer
» Anonym

sjukt braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

2011-06-18 00:29:43
» jennie

mer sjukt bra !!! LOVE IT och hoppas att hon känner lika att hon gillar honom

2011-06-18 11:48:04
» Rebecka

Niiice niiiice~



Ingen hater här ;P

2011-06-18 13:45:46
» Anonym

NI FATTAR INTE HUR GRYM ER NOVELL ÄR! så fort man läst klart längtar man efter nästa!

vill ni göra länkbyte med oss? Vi snackar om i menyn alltså, har en del nu men eftersom er är en av bådas (Cindra och Fela) favoriter skulle det verkligen betyda! Vi har ca 100 läsare om dagen, men det går uppåt varje dag! // http://bieb.blogg.se/2011/june/lankbyte.html

2011-06-18 20:04:05
» Vågar du?

grym!

Meeeer!

2011-06-19 11:42:13
URL: http://emeliehannahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback