Chapter 14

Jag stod som ett ljus, helt blixtstilla, och kollade ut i tomma intet. Vad hade nyss hänt? Jag åkte från flygplatsen med tusentals fjärilar i magen och väl när jag var hemma så fick jag inte ut vårt ''hejdå'' ur tankarna. Vad var det som hade hänt mellan oss & hur skulle det bli när han kommer tillbaka? Detta är en tanke som länge kommer finnas kvar, tro mig...



4 dagar senare. Justins perspektiv:

"Justin, vänta vi har en väska kvar!" ropade mamma när jag var påväg mot utgången. Jag vände snabbt om och gick med trötta steg tillbaka till henne. Väskan kom precis mot oss på rullbandet och vi lyfte upp den på våran vagn och gick mot utgången båda två. "Känner du dig nöjd med besöket nere i Atlanta?" frågade mamma bredvid mig.
Jag tänkte efter lite och gick sedan på magkänslan. "Ja, jag känner mig väldigt nöjd! Jag träffade ju Usher, haha!"
Mamma skrattade och vi fortsatte gå ut mot taxibilarna. Vi fick fort tag på en taxi och mamma satte sig där framme medans jag satte mig i baksätet och pustade ut. Okej, en sak i taget, tänkte jag och blundade.

Jag började tänka på resan till Atlanta. Jag hade träffat Scooter, som jag redan nu visste skulle bli min vän för livet, hur min karriär än skulle gå. Han hade varit som en extra pappa för mig och brydde sig om allt och alla.
Jag hade träffat Usher, som total dissade mig, tyvärr... Sedan hade jag träffat en rad andra personer som var involverade i musikbranschen på ett eller annat sätt. De flesta hade sagt att jag var tvungen att ha en plattform, som Nickelodeon eller Disney Channel. Men det trodde inte Scooter ett smack på! Vi skulle lyckas ändå hade vi bestämt. Dagarna hade varit väldigt roliga ändå, och väldigt lärorika. Jag hade lärt mig att den här branschen inte var säker. Men suget av att stå på scen och sjunga mina egna låtar för flera tusen personer blev starkare och starkare. Jag ville lyckas!!!


Mamma sprängde min lilla tankebubbla och sa att vi var hemma. Det var mitt i natten så jag kunde inte ringa Ryan eller någon. Jag var dessutom väldigt trött. Jag gick ut ur bilen och stängde igen dörren medans jag tog min väska från bagaget. Mamma betalade taxin och vi gick upp mot vårat hus.
Mamma låste upp och vi släppte ner väskorna på golvet. Jag gick direkt in i köket för att kolla om vi hade något ätbart i skafferiet och kylskåpet. Eftersom att vi hade varit bortresta fanns inte så mycket att välja på. Saft och kakor fick det bli. Mamma hade redan gått och lagt sig och jag kände tröttheten komma krypandes så jag drog upp min väska på mitt rum och lät den stå där. Jag får packa upp den imorgon, tänkte jag medans jag gick in i badrummet för att borsta tänderna. När jag fått av mig mina kläder kröp jag ner i min sköna säng.

Jag låg och vände och vred på mig bra länge innan jag kollade på klockan. 05:38 visade den. Jag var otroligt trött men jag kunde ändå inte sova. Jag tänkte på Elsa. Min fina vän Elsa. Men var vi kanske mer än vänner nu?

Tillslut tog tröttheten över och jag släppte alla tankar och föll in i min dvala.

Elsas perspektiv:

Jag slog upp ögonen men stängde dom lika fort igen. Jag hade som vanligt somnat ifrån datorn och glömt stänga igen persiennerna. Jag gjorde ett till försök till att öppna ögonen, och nu gick det. Min dator låg i andra änden av sängen så jag tog upp den och la den på mitt bord och stoppade i laddaren. Jag la mig i sängen igen med iPhonen i handen för att kolla om något hänt. 1 sms från Justin. Genast började fjärilarna flyga runt i min mage och genast hoppade mitt hjärta över ett slag.
Jag öppnade smset och såg att han skickat det halv sex imorse. "Är hemma nu. Vi måste prata finis <3 Jag ringer när jag vaknar! xxxxxxxx" Jag log och kollade klockan. 10:14 stod den på. Han sover säkert fortfarande. Jag la ifrån mig mobilen och gick istället ner till köket för att ta något att äta.
Jag skar upp lite jordgubbar och hällde i lite flingor i en skål som jag sedan hällde mjölk över. Till det tog jag en macka och juice. Eftersom att det var soligt och troligtvis väldigt varmt ute bestämde jag mig för att sätta mig ute och äta.

När jag hade ätit klart tog jag på mig min bikini och bredde sedan ut mig i trädgården. Jag hade tagit med några tidningar ut som jag nu låg och bläddrade i. Efter ett tag blev det för varmt så jag gick in för att hämta en vattenflaska. Den tog slut på noll och ingenting och till och med jag stod och kollade chockat på den i köket. Aja, är man törstig så är man.
Helt plötsligt började min mobil ringa och jag kastade mig över den medans jag svarade. "Hallå?"
"Hej, det är Justin" Jag log stort för mig själv. "Heeej, hur var det i Atlanta? Du måste berätta allt!" "Jag hade det toppen! Men du, jag har vaknat nu och jag skulle jättegärna vilja träffa dig....." "Haha, men Justin, kom bara över, herregud, haha! Du är alltid välkommen och det vet du!" Jag kände på mig att han log. "Kommer du över nu eller?" frågade jag sedan igen.
"Ja, kommer om 5!" sa han och la på. Nu var det jag som log för mig själv. Jag började skutta runt i köket och sjöng för mig själv. Helt plötsligt plingade det på dörren. Jag sprang och öppnade. Och där stod han, Justin Bieber.

Förlåt för den långa väntan, men nu är kapitlet här! Enjoyyyyy och kommentera ifall ni vill! Vi blir väldigt glada över alla kommentarer iallafall. Puss
/Amanda & Karro.


Kommentarer
» Julia&gaby

Sv; vi lägger oxå till er nu :) kram

2011-06-28 11:08:18
URL: http://bieberprank.blogg.se/
» Niickie

den här är beroende framkallad, haha mer ! :D

2011-06-28 15:11:52
» jennie

awww mer as grmt !!!!!!

2011-06-28 17:13:23
» Paulina

Jag älskar denna, ni borde skriva mer det är som en drog, och man kan inte sluta!! :D

2011-06-28 17:38:06
» Fella&Cindra

man blir så sjuukt beroende , ni skriver så grymt , mer ! :d

2011-06-29 16:49:36
URL: http://bieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback