Chapter 15.

"Kommer du över nu eller?" frågade jag sedan igen.
"Ja, kommer om 5!" sa han och la på. Nu var det jag som log för mig själv. Jag började skutta runt i köket och sjöng för mig själv. Helt plötsligt plingade det på dörren. Jag sprang och öppnade. Och där stod han, Justin Bieber.


Jag blev så glad att jag skuttade upp i hans famn. Han strök sin hand längs min rygg och jag rös av välbehag. Jag lutade mig bakåt för att kolla honom i ögonen men istället pressade han sina läppar mot mina.

"Välkommen hem" fick jag tillslut ur mig, när jag kunde andas igen det vill säga. Han log och tackade men drog mig sedan bort mot våran gråa soffa i vardagsrummet. Jag satte mig ner och han satte sig ner bredvid mig. Sedan suckade han och pressade ihop ögonbrynen på ett sätt som gjorde att han såg förvirrad ut. "Alltså...." han började prata men tystnade lika fort. Jag satt tålmodigt kvar och väntade på vad han skulle säga.
"Jo, alltså... det som hände på flygplatsen, och det som hände nu.. Jag lixom gillade det. Eller ja, okej, jag går rakt på saken..." Jag hade aldrig sätt honom såhär nervös. "Elsa... vill du bli min Shawty?"
Jag fattade ingenting. Han kallade ju mig alltid shawty. "Justin jag är redan din shawty" sa jag och fnissade. "Ja, det vet jag, men vill du bli min tjej?"

Hela jag skrek inombords. Jag hade hoppats på denna stunden i flera dagar nu. Jag kastade mig över honom igen och viskade ett "ja" i hans öra. Nu låg jag på honom i soffan så jag lutade mig bakåt för att kolla in i hans ögon. När jag gjorde det började han le som ett fån och tillslut var jag bara tvungen att fråga. "Justin varför ler du som ett fån, haha?" jag skrattade till men såg honom fortfarande i ögonen.
"För att jag precis har blivit tillsammans med världens underbaraste tjej." Han tryckte sina läppar mot mina så att våra tungor möttes. Jag drog fingrarna genom hans hår. "Och jag har precis blivit tillsammans med världens underbaraste kille" viskade jag mot hans läppar. Vi låg och kysstes ett bra tag, tills vi hörde låset i ytterdörren vridas om. Både jag och Justin satte oss käpprätt upp och satte på tvn så att det skulle se ut som att vi kollade på tv.

"Hej gumman! Hej Justin!" ropade mamma från hallen. "Hejhej" ropade vi båda tillbaka och vände sedan blickarna mot varandra och ett fnissanfall var påväg.
Mamma kom in i vardagsrummet med posten. "Din ELLE tidning kom idag" sa hon till mig. "Den ligger i posthögen där" hon log och gick ut till köket.

Justin tog min hand och jag kollade upp mot honom igen. "Jag måste hem och packa upp min väska nu.. jag har inte gjort det än.." han kollade ner på våra sammanlänkade händer. "Okej.. men kommer du tillbaka sen? Du har mycket att berätta" sa jag och log. "Självklart" han pussade mig lätt en gång på pannan och en gång på munnen.
"Jag älskar dig Elsa, och det har jag alltid gjort" viskade han i örat på mig innan han ställde sig upp. "Jag älskar dig med Justin, ända sen dagen vi lärde känna varandra" jag kramade om honom och följde med honom ut till hallen.
Han tog på sig sina Supras och kysste mig en gång till innan han öppnade dörren och gick.

Jag skuttade tillbaka bort till köket där mamma hade börjat med maten. "Värst vad du är glad idag" sa hon och log. Det enda jag gjorde var att flina och istället började jag duka bordet. "Har det hänt något?" frågade hon sedan. Bäst att vara rak på sak, tänkte jag. Hon gillade ju Justin. Eller nej, vänta. Hon älskade ju Justin. Hon hade själv sagt det en gång. "Jag och Justin är tillsammans." sa jag sedan. Jag fingrade nervöst på en gaffel. Jag hörde att mamma tappade sleven hon höll i och istället harklade hon sig. Jag vände blicken mot henne igen.
Hon hade tagit upp sleven och var vid kranen för att skölja av den. När hon vände sig om mot mig igen spred sig ett stort leénde över hela hennes ansikte. "Vad kul. Grattis!" "Hehe.. tack, antar jag." fick jag ur mig. "Jag är glad för eran skull. Justin är en bra kille" sa hon sedan. Jag log och fortsatte sedan att duka. Ja, det är han verkligen, tänkte jag för mig själv.
Det tog inte lång tid tills han stod där utanför vår dörr igen, väntades för att få komma in. Det var supervarmt ute så jag fick för mig en liten busig idé. Jag sprang ut till trädgården och fyllde en hink med vatten. Under tiden gick mamma och öppnade dörren, hon höll kvar Justin vid dörren så länge som möjligt. Jag smög ut från trädgården till gatan utan att Justin märkte något och kom sedan bakifrån honom.
"Juustin" sa jag svagt, nästan så att jag viskade, när jag stod precis bakom honom. I samma sekund som han var påväg att vända sig om drog jag upp spannen och hällde ut allt iskallt vatten över Justin. Jag sprang sedan i riktning mot vår trädgård. "Nu jäääklar" skrek Justin och började springa efter mig. När vi väl kom in i trädgården försökte han få tag på mig ett bra tag, tillslut lyckades han.
"Att du alltid ska vara så busig" sa han samtidigt som han stod framför mig och höll sina händer på mina höfter. Han lutade sig ner precis som att han skulle kyssa mig, bara en bråkdel ifrån släppte han taget om mina höfter och puttade i mig i poolen.
"Juuuustin!!" skrek jag samtidigt som jag låg där i och sprattla. "Du kommer att få igen, bara vänta och se..." sa jag men en liten arg ton, men samtidigt med skratt i rösten.
Vad tycker ni nu då?? :) Bra/dålig? Kommentera!!!! :D

Kommentarer
» fanny

åååh! gillagillagilla!

trodde nästan ni slutat skriva ett tag ';)

2011-06-30 18:36:54
» Ida

BRABRABRA :D Fortsätt skriva på det här viset, du är jätte duktig! :)

2011-06-30 20:02:52
URL: http://iidaajj.blogg.se/
» Niickie

Gud, mer mer :D måste ha mer!

2011-06-30 20:29:38
» jennie

awww så gulliga man lever sig in i den as bra !!! <3 <3 LOVE IT <3

2011-06-30 21:48:48
» jennie

awww så gulliga man lever sig in i den as bra !!! <3 <3 LOVE IT <3

2011-06-30 21:49:29
» Paulina

Stooooort gilla till denna!

Jag älskar eran novell, längtar te nästa :D

2011-06-30 22:46:41
» Julia

Hahha, aww sött! :D

2011-07-01 23:59:03
» Matilda

Super bra vill ha mer :D

2011-07-03 03:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback