Chapter 11.

"Men vad väntar vi på? Vi börjar packa redan nu!" skrek Wilma rätt ut och sprang fram till min garderob med Elsa i hälarna.
Ryan ställde sig upp och gick fram till mig. Jag ställde mig upp och log mot honom. "Bro, jag är så glad för din skull ska du veta!" Han log större än vad jag någonsin sett honom  le förut och gav mig sedan en bro hug och en boom fist.



Tre timmar senare låg vi alla på golvet, och hela min garderob gjorde det samma. Elsa och Wilma hade varit som två sjuåringar när de skulle gå på en actionfilm för första gången på bio ungefär. Men väskan var iallafall packad. Jag var så trött att jag var nära på att somna när jag hörde mamma knacka på dörren. Ingen av oss orkade gå och öppna så hon kom in och såg ut att ha fått en smärre chock när hon kom in. "Justin, vad har ni gjort här inne!?" frågade hon chockat. Jag lyfte upp mitt pekfinger och pekade på Elsa och Wilma som låg bredvid mig och log oskyldigt. "Deras fel..." fortsatte jag. Hon log innan hon sa att vi gärna fick komma ner och äta eftersom maten var klar. Jag ställde mig upp och hjälpte alla andra upp på benen.
"Är det säkert att vi får äta här då?" frågade Elsa medan hon satte upp håret i en hästsvans.
"Haha, ja klart! Hon frågade om ni skulle äta här när jag var nere och hämtade dricka till oss förut" sa jag.

En halvtimme senare var alla mätta och belåtna på mammas lasagne.
"Tack för maten, Pattie" sa Ryan och vi andra stämde in. Vi ställde in våra grejer i diskmaskinen och gick upp till mitt rum igen.

Elsas perspektiv:
Klockan var inte alls mycket, närmare bestämt halv sju. Det regnade fortfarande så vi bestämde oss för att kolla på film. Jag och Wilma övertalade killarna att ha en Twilight-kväll. De var först tveksamma, men gick med på det tillslut. Vi puffade till alla kuddar som låg på Justins säng och satte på första filmen.

"Vi får ses imorgon igen Justin" sa jag innan jag tog på mig mina Converse. De andra hade redan gått så det var bara jag kvar. "Ja det får vi. Sov gott" han pussade mig på kinden och jag öppnade dörren för att gå. Precis när jag var påväg att sätta min fot på trappan drog Justin tillbaka mig och gav mig en bamsekram. Jag kramade honom tillbaka och gungade lite fram och tillbaka innan jag släppte igen. Han log och stängde igen dörren efter mig. Regnet hade inte slutat än så jag fick springa hem. Jag bodde ju nära så det var ingen fara egentligen.

När jag låste upp hemma var allt mörkt och tyst. Mamma var antingen inte hemma, eller så hade hon gått och lagt sig. Klockan var ju trots allt ett på natten. Och det var en vanlig onsdag. Jag smög först upp till mammas och pappas rum och öppnade dörren försiktigt. Mamma sov. Som jag tänkte. Jag gick fram för att pussa henne på pannan samt släcka bordslampan och lägga undan boken hon tydligen hade läst innan hon somnat ifrån den.
Jag stängde dörren efter mig och smög in i mitt eget rum för att byta om till en stor tröja, tvätta bort sminket och borsta igenom håret. Det var alldeles risigt efter ett kuddkrig som hade brutit ut under "New Moon".
När jag var klar borstade jag tänderna och satte på min Macbook och tvn. Jag zappade mellan kanalerna medans jag borstade, och bestämde mig för att sätta på en säsong av The hills istället.
När jag var klar med tandborstningen la jag mig i sängen med datorn i knät. The hills rullade på tvn och jag kollade igenom facebook och tumblr. Det gick ganska snabbt eftersom det inte hade hänt så mycket, så jag kollade igenom lite bilder istället i iPhoto. Jag kände att det var dags att byta bakgrundsbild på datorn så jag bytte ut den rosa blomman mot en bild på mig och Justin från grillningen på stranden för några dagar sedan.

Dagen efter vaknade jag av att solen lös - starkt - rakt in från fönstret. "Jahapp, jag glömde stänga igen persiennerna inatt igen" muttrade jag för mig själv. Jag gick upp och la min dator på mitt barbord och satte i laddaren. Efter det gick jag rakt in i badrummet och in i duschen. Påvägen dit passerade jag mammas och pappas sovrum, och mamma hade åkt till jobbet.
Jag satte på vatten och ställde mig under duschen.

Efter 20 minuter / en halvtimme virade jag in en handduk om min kropp, och en handduk i håret. Precis när jag kommer in i mitt rum hör jag att min mobil börjar vibrera borta vid nattduksbordet. Ett sms från Justin. "Öppna, är utanför! x". Jag fick lite panik och slängde på mig underkläder och drog på mig min morgonrock innan jag gick ner för att öppna.
När jag öppnade stod Justin där i shorts, en t-shirt och en keps. "Vad gör du? Varför öppnade du inte? Haha" frågade han förvirrat. "Haha, jag stod i duschen och kom precis in i mitt rum när jag fick smset. Vad är klockan?" frågade jag. "Haha, halv elva bara, men jag vill ju ta vara av den här fina dagen med tanke på att det regna så mycket igår" sa han och log. Jag stack ut huvudet genom dörren och kände värmen i mitt ansikte. Att vädret kan ändras så fort, tänkte jag innan jag stängde igen dörren bakom mig och Justin.
"Vad vill du hitta på idag då?" frågade jag medans jag stod i min lilla walk in och försökte bestämma vad jag skulle ha på mig. "Vet inte, vad vill du göra?" frågade han. Jag kollade ut från garderoben och såg honom sitta och le för dig själv framför min Mac. Jag log och vände huvudet mot mina hängande kläder igen medans jag tänkte på vad vi kunde hitta på idag. "Vad sägs om att åka ner till stranden igen?" frågade jag medans jag rotade i min bikinilåda. "Ja, det låter bra! Men jag måste springa hem och byta om då först!" ropade han från rummet.
"Kan vi inte äta frukost först? Är utsvulten" ropade jag tillbaka. "Haha, ja det kan vi"
Jag fortsatte att rota tills jag tillslut fann min turkosblåa bikini. Jag slängde på mig den och satte på mig en svart playsuit över. Jag drog på mig ett par flipflops och gick ut till Justin igen. "Äta?" frågade jag. "Yes!" han stängde ner datorn och vi gick ner.

Förlåt för att det tog så lång tid! Men nu är det sommmarlooooov! Och jag (amanda) har varit ganska upptagen, men jag ska försöka ägna lite mer tid åt novellen också... När jag har tid, haha!
Men jag har en fråga.. vill ni ha typ kärlek och sånt om bara några kapitel typ, eller vill ni dra ut på det ännu mer? Haha. Aja, ha en bra sommar, vi ses om någon dag igen, med ett nytt kapitel!! xx
/Amanda & Karro.


Kommentarer
» jennie

skit bra !!!! <3 <3

2011-06-16 13:05:36
» emmat

Vill att kärleken kommer nu!! Jag tycker inte att du ska dra ut mer på det haha...:D <33

2011-06-16 14:15:30
» bbiebs.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

bra :) Hela denna novellen kommer bli skitgrym.

Kolla gärna in min novell! Vill så gärna ha feedback :D

2011-06-16 16:35:46
URL: http://bbiebs.blogg.se/
» Rebecka

OwO den e bra~



Men eftersom det är sommarlov borde ni ju ha tid ;)

2011-06-16 17:29:25
» Vågar du?

kärlek nu!!!!

Grym as always, gillar att The hills kom med!

2011-06-16 21:45:30
URL: http://emeliehannahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback