You change my life - Episode 99

När jag var hemma igen satt jag och kollade på tv med morfar när min telefon ringde. Okänt nummer. Jag svarade och la på nästan med en gång.
- Justin! Jag måste få prat.....
Sedan la jag på. 
Det är inte så att jag inte älskar henne, för det gör jag, verkligen! Men jag vill verkligen inte prata med henne just nu bara...


Collage made by; Moi (Karro).

Sofies perspektiv:
Det gick flera dagar och jag låg fortfarande hemma och mådde inte alls särskilt bra. De senaste dagarna har tillbringats i sängen och hängandes över toalettstolen, det har varit ett rent helvete rent ut sagt. Inte för att de då känns bättre när jag inte har Justin vid min sida, det får mig att må ännu sämre. Jag har försökt att nå han dag in, dag ut, men han vill aldrig svara. Jag förstår han, jag hade heller inte velat svara, men han måste svara, det är viktigt den här gången.
Lyssna medans du läser :)

Justins perspektiv:
Dagarna här i Stratford har varit helt great, det har varit skönt att kunna lägga undan tankarna och alla problem för bara en liten stund och bara få ha kul. Mobilen har varit undanlagd under hela resan, vilket som jag tror var bra, för nu, alldeles precis, så ser jag att jag har 27 missade samtal, alla ifrån Sofie.
Det gjorde ont att se det, men jag vet inte riktigt varför, jag menar... det är hennes fel, det var hon som gjorde så att det blev såhär. Samtidigt som mitt tänkande satte igång så fick jag mera ont av att tänka på det, jag hade ju inte heller varit en ängel om man säger så, vi båda har någon gång gjort ett misstag.
Jag bestämde mig för att ringa henne, se efter vad det var hon ville.
Egentligen var det inte därför jag skulle ringa, det var enbart för att jag skulle kunna få höra hennes röst och höra att hon var okej.
"Juuustin, mat!" ropade mormor ifrån köket. Jag gick in till det mysiga lilla köket och satte mig vid matbordet. Vi bad en bön och började sedan att hugga in. De andra runt bordet satt och skratta och snacka som vanligt men jag satt där vid min mat, men blicker neråt och åt under tystnad. När jag var klar så tackade jag vänligt för maten och gick sedan upp till "mitt" lilla rum på övervårningen som jag alltid sov i när jag var här.
Jag satte mig i sängen med ryggen lutad mot väggen och tog fram min telefon ifrån fickan. Jag rullade ner bland mina kontakter ända tills jag kom till "älskling" - alltså Sofie. Jag satt under en lång tystnad och bara kollade på skärmen, sedan klickade jag snabbt och det ringde. Jag fick inget svar så jag ringde till hemtelefonen istället.

Sofies perspektiv:
Jag låg där inne på toaletten, men huvudet nere i toalettstolen och ätbara ting från munnen åkte ner i toalettstolen. Jag hörde ett ljud från mitt rum så jag försökte vara så tyst som möjligt för att höra vad det var som lät. Det var min ringsignal på mobilen - "Favorite girl". Jag gick mot rummet för att svara men hann aldrig dit innan personen som ringde hunnit lägga på.
Precis när jag tänkt att ta upp mobilen för att se vem det var som ringde så ringer hemtelefonen. Nu gick jag lite snabbare för att denna gång hinna att svara.
"Hallå?" svarar jag och i andra änden av luren hör jag någon andas.
- eh, hej... det är Justin.. harpla han fram. Jag visste inte riktigt vad jag skulle tro eller säga, var det verkligen Justin som ringde?
- Hej, sa jag sedan kort.
- Du hade ringt? Skulle bara se vad du ville, sa han och verkade helt oberörd, han verkade ens inte bry sig om att han snacka med mig.
- Justin, vi måste verkligen snacka! Det är allvar denna gången!
- Keep talking... fick jag sedan till svars.
- Jag tror jag är gravid.. sa jag och fortsatte sedan "Justin??" sa jag osäkert och det var tyst på andra sidan lurer. Det var tyst en lång stund innan han sa något.
- Jahopp, men ha ett bra liv med Elliot då, sa han och klicka sedan på luren.
Fan! Vad skulle jag nu göra? Tänkte jag för mig själv.
Jag bestämde mig för att skicka ett sms till honom, han var tvungen att få veta hur det var.
"Justin, jag har inte testat mig än och det är inte alls säkert att jag ens är gravid, det är bara en tanke som har slått mig. Jag älskar dig." Skickat.
4 days later...
Jag hade nu varit hos doktorn och testat mig och gjort faderskaps test, jag var gravid och det var Elliots barn. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, Justin skulle överge mig förevigt ifall jag skulle berätta detta? Jag bestämde mig för att ljuga, jag skulle säga att det var hans barn. Det var det ända sättet att kunna försöka, och faktiskt lyckas, att ha kvar honom.
Läkarn hade gått med på att ifall Justin fråga så skulle han säg att det var hans barn. Det var ytterst sällan en läkare gick med på att göra såhär, men han sa att han enbart gjorde det för att jag var så ung och han tyckte det var för tidigt för att mitt liv skulle gå i spillo för ett sådant här misstag.
Jag hade ringt Justin hela dagen utan att fått något svar så jag bestämde mig nu för att skicka ett sms istället. På något sätt var jag ju tvungen att meddela att jag faktiskt var gravid.

"Hej Justin, jag vet att du antagligen hatar mig just nu men du måste förstå. Du behöver inte förlåta mig, bara du förstår och har det bra resten av livet. Jag har testat mig, jag är gravid & du är pappan. Hoppas du förlåter mig, om inte så ska du veta att du alltid kommer ha en plats i mitt hjärta! Puss" Skickat.
Snabbt där efter skickade jag ett till sms: "PS: I love you!"

Bra/Dålig episode? KOMMENTERA!!!
Vad tror ni kommer att hända?

/ KARRO & AMANDA. (btw: ni har väl inte missat att jag(Karro) har en ny blogg! Kommentera gärna ifall du kikar in så att jag kan ta en titt på din blogg också!)



Kommentarer
» Amandaa&Juliaa;)

as bra meer!<3

2011-03-30 16:59:21
URL: http://justindrewbstory.blogg.se/
» Anonym

jag tycker hon ska göra abort. För det är elliots barn och han var ju bara ett tidsfördriv liksom. Plus att justin säkert kommer få reda på det tillslut och då är hon ju verkligen körd..

annars var det bra :D

2011-03-30 17:28:03
» elin

kan det inte vara Justins barn ? hehe :D

2011-03-30 18:32:33
URL: http://elinohrn.devote.se
» elvina

superbra ju!

men jag tycker faktiskt lite som dom andra,att det ska vara justins barn och att dom typ har gjort fel hos läkarn eller nå,haha:)<3

2011-03-30 18:51:40
URL: http://evvetano.blogg.se/
» Madde

Gillar inte ideen att barnet är Elliot, plus att hon ljuger. Men hoppas får överraskning, och det skulle vart roligt om den sluta annorlunda. :)

2011-03-30 19:04:40
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
» Anonym

jag tycker som ''Elvina'' att det är läkarna som har gjort fel och att det är justin's barn :)

2011-03-30 21:20:38
» isabell

jag tycker verkligen inte att hon ska ljuga för justin. det kommer bara sluta värre då och han kommer bli jätte sårad.

så isf tycker jag att hon ska göra abort.. :(



stakars lilla justin!

2011-03-30 23:47:06
» Anonym

Kan ni inte skriva typ att hon gör abort för barnet kommer ju likna Elliot lite , han är ju pappan , och då kommer Justin få reda på det , eller att barnet inte alls liknar Elliot , men man fattar att han kommer få reda på det så småningom. Kan ni inte skriva antingen att hon gör abort eller att läkaren gjort fel , att det egentligen är Justin's barn ? Det skulle faktist va mycket bättre .. :)

2011-03-31 13:57:01
» Sara

Håller med några andra, tycker veeeeerkligen att hon ska gör abort. hon kommer hamna i trubbel,hahahha asså den här Elliot går mig på nerverna.hahahahahahaha!

2011-03-31 17:31:41
» amanda

mera!! jag är helt beroende av eran novell, vill bara att ni typ uppdaterar 24/7 men ni måste ju få leva era liv oxå!

cred till er!"<3

2011-03-31 20:42:45
URL: http://amandaroos.devote.se
» jennie

hon måste förlora det !!!!!! eller ta tabletter som gör så att barnet dör hon gör de bara värre enom att ljuga jag tycker som sara !!!! eller om jag tycker som ''Elvina'' att det är läkarna som har gjort fel och att det är justin's barn :) mer bra <3 <3 < <3 :) :) :) :) :P

2011-03-31 21:09:44
» jennie

hon måste förlora det !!!!!! eller ta tabletter som gör så att barnet dör hon gör de bara värre enom att ljuga jag tycker som sara !!!! eller om att det är läkarna som har gjort fel och att det är justin's barn :) mer bra <3 <3 < <3 :) :) :) :) :P

2011-03-31 21:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback