You change my life - Episode 100 (!!!!!)

"Hej Justin, jag vet att du antagligen hatar mig just nu men du måste förstå. Du behöver inte förlåta mig, bara du förstår och har det bra resten av livet. Jag har testat mig, jag är gravid & du är pappan. Hoppas du förlåter mig, om inte så ska du veta att du alltid kommer ha en plats i mitt hjärta! Puss" Skickat. Snabbt där efter skickade jag ett till sms: "PS: I love you!"


Justins perspektiv:
4 dagar innan:
Jag ringde upp Sofie och blev helt chockad när hon sa det...
- Jag tror jag är gravid.. sa hon.
Jag blev helt tyst, så hon fortsatte: "Justin??" Jag var fortfarande tyst, eftersom att jag var så chockad. Jag tappade talförmågan, men sedan fick jag fram: - Jahopp, men ha ett bra liv med Elliot då! Sedan la jag på....

4 dagar efter (NUTID)
Klockan var halv sju på morgonen när min mobil pep till. "Hej Justin, jag vet att du antagligen hatar mig just nu men du måste förstå. Du behöver inte förlåta mig, bara du förstår och har det bra resten av livet. Jag har testat mig, jag är gravid & du är pappan. Hoppas du förlåter mig, om inte så ska du veta att du alltid kommer ha en plats i mitt hjärta! Puss" Snabbt där efter fick jag ett till sms: "PS: I love you!"
Jag satte mig upp så hastigt att hela rummet snurrade, men när allt stod på sin plats igen läste jag smset igen, och igen, och igen. Jag var helt chockad. Det var mitt barn. Jag vet inte vad jag ska tänka egentligen. Jag är för ung för att ha barn, Sofie med. VI är för unga för det här. Och det har hänt förut också... Vi måste verkligen börja vara mer försiktiga! Jag gömde mitt huvud i kudden, och visste inte vart jag skulle ta vägen för tillfället. Skulle jag ringa henne? Jag vill, men ändå inte. Men det är ju somsagt mitt barn. Jag måste ta mitt ansvar. Sedan tänkte jag lite till, och bestämde mig för att prata med Ryan och Chaz igen. Jag hade berättat för Ryan och Chaz att Sofie var gravid för några dagar sedan, men inte för mamma eller någon annan. Det har ju som sagt hänt en gång förut.
Klockan var bara tjugo i sju vid det här laget, och jag kunde absolut inte somna om! Så jag gick in till badrummet och tog en dusch. När jag var klar tog jag på mig kläder och fönade håret. Sedan gick jag ut till vardagsrummet där mormor redan satt och kollade på nyheter. Hon log och sa "godmorgon". Jag log tillbaka och sa "godmorgon" jag med. Vi satt under tystnad en stund och kollade på tv:n. Sedan frågade hon om jag ville ha frukost och jag tackade ja. Det var fredag idag och jag ringde Ryan vid halv tre. När han hörde att det var viktigt sa han att han kunde komma över direkt efter skolan.
Jag satte mig ner i soffan igen och kollade på tv. Denna gång fick det bli Pranked på MTV. Jag satt och småskrattade för mig själv och planerade framtida pranks i huvudet när dörrklockan ringde. Utanför stod Chaz och Ryan. Vi hälsade på varandra och gick sedan upp till mitt Toronto-rum. Jag berättade om smset, om att det var mitt barn och hur jag reagerade.
- Men du.. du måste ringa henne, det är det bästa... sa Ry fundersamt.
- Hmm.. ja Justin, du måste ringa henne, höll Chaz med.
Jag bestämde mig för att ringa henne på kvällen när Chaz och Ryan åker hem. Eftersom att klockan bara var runt halv fyra vid det här laget så bestämde vi oss för att gå på stan en stund. Vi åt varsin Ben n' Jerry's och chillade bara. När klockan blev runt halv åtta var de tvugna att gå hem för att plugga på ett slutprov. De slutar skolan veckan efter de i Atlanta.
Sofies perspektiv:
Fredag. Sommarlov. Frihet. För första dagen på ungefär en vecka mår jag inte illa. Än iallafall. Det känns skönt. Klockan är halv åtta och om en timme skulle vi samlas i skolan för att få våra betyg, och sedan är vi leeeediga!
Mathilda var hemma hos mig, och hon visste allt om graviditeten, Christian med. När han fick reda på det sa han skämtsamt: Men Sofie, ni måste börja vara mer försiktiga, med en sträng röst. Haha. Mamma och pappa hade först blivit jättearga, men de hade smält det mer och mer för varje dag som gick.
Just nu stod Mathilda och lockade sitt hår, och jag gjorde en tjock fläta i luggen på mig själv. Outfiten var vald. En ljusrosa axelbandslös klänning, som inte var för kort eller för lång, svarta kilklackar med peep-toe och en massa ringar. När vi båda sminkat oss klart gick vi ner till min bil och åkte och hämtade Christian. Sedan bar det av mot skolan för sista gången på 10 veckor! 1 timme senare:
-WOHOOOOOOOOOOOOOOOOO! skrek vi alla tre med våra betyg i våra händer. Vi kramade alla hejdå och sedan satte vi oss i bilen hem till mig igen. Hemma väntade jordgubbstårta, saft och på toppen av moset var det strålande sol också. Kunde det bli mer perfekt!? Ja. Det kunde det faktiskt. Om Justin hade varit här.

Förlåt för att det inte blev någon bild, men blogg.se laggar. Men.. VAD TYCKTE NI? Nu har vi faktiskt skrivit hela ETT HUNDRA episoder, så ett grattis eller en massa massa kommentarer? Vi ska försöka att uppdatera mer nu, iallafall en gång per dag, så nu får ni ta och kommentera mer också!

Vi ser ju att vi har betydligt fler än 10 besökare, haha. Så C'MON!!! Men till er andra som kommenterar, CREDS till er! PUSS /AMANDA & KARRO.

UPDATE: Sååååå, nu har vi äntligen fixat till detta inlägget. Har nämligen varit lite knas på blogg.se, har det varit det för dig också? Läs gärna om episoden igen ifall du känner för det, dock så fungerar inte allt som det ska riktigt än. Fungerar inte med styckindelningar osv.. men bild fungerar iaf vilket som gör hela episoden mycket roligare! :) (enligt mig)

Kommentarer
» elin

awesome :D

2011-03-31 22:41:12
URL: http://elinohrn.devote.se
» HAIDI HELÈN JAKOBSSON

SVAR: nu är det bara att hoppas att just du blir en av de tre som blir fredagens bloggar :D hihi lycka till!

2011-03-31 23:32:50
URL: http://haidis.se
» Eila J

Haha yes jag läste din blogg :D

2011-04-01 01:02:49
URL: http://elfj.blogg.se/
» sandra

MMMMEEEERRRRR!!!!!!!! novellen åger så SSSNNNÄÄÄÄLLLLAAA MMMMMMMEEEERRRRR!!!!!!!

2011-04-01 07:58:00
» Johanna

Super duper bra!!:D och grattis till alla 100 episoder!:)

2011-04-01 08:50:14
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
» elvina

gaash!

superbra ju! :D

2011-04-01 09:28:49
URL: http://evvetano.blogg.se/
» elvina

gaash!

superbra ju! :D

2011-04-01 09:29:40
URL: http://evvetano.blogg.se/
» emmat

Asgrymt med 100 kapitel!! Jag tycker att hon ska göra abort pågrund av att det inte är justins barn, sen är dom för unga. Fortsätt som ni gör, för det ni gör är bra hahahaha ! :)

2011-04-01 10:22:07
» emmat

Asgrymt med 100 kapitel!! Jag tycker att hon ska göra abort pågrund av att det inte är justins barn, sen är dom för unga. Fortsätt som ni gör, för det ni gör är bra hahahaha ! :)

2011-04-01 10:23:25
» Nelly

jättebra verkligen :D

ni får gärna kolla in min <3

2011-04-01 15:47:39
URL: http://thebieberstorys.blogg.se/
» Anonym

as bra kapittel, jag behöver mer

2011-04-01 17:43:43
» Julia

jätte bra (L) meera (L)

2011-04-01 17:54:55
URL: http://justindrewbstory.blogg.se/
» isabell

den är jääätte bra!

men tycker fortfarande jätte synd om justin. för det var väl inte han som var pappan elr?:o



hon måste ju säga sanningen isf annars blir det ju bara värre:(



ett till idag? :DDD

2011-04-01 18:21:38
» K A R I N

Grymt!

Men någon gång måste hon väl säga sanningen?

2011-04-01 21:18:20
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback