You change my life - episode 90.

Tiden rullade på framför teven och klockan var nästan 6 på kvällen. Det var inte lång tid tills jag skulle möta Justin, vi hade bestämt att träffas på Hardewell café klockan halv 8. Det var där vi hade vår första "dejt". Vet inte om jag riktigt kunde kallade det en dejt, det var ju en dejt, men vi blev avbrytna av en massa paparazzis och fans efter bara några minuter när vi var där.


Jag kollade klart på Family Guy som rullade på tvn och när det var slut gick jag in till mitt badrum och hoppade in i duschen. När jag var klar smörjde jag in mig i hallonbodylotion. Jag gick in till min walk in och kollade vad jag skulle ha på mig... Det fick bli ett par svarta tajta jeans, en blommig topp och ett par vanliga svarta klackskor. Enkelt och snyggt!

Sedan fortsatte jag med att föna mitt långa hår och platta det litegrann i topparna.
Nu var klockan tio över sju så jag tog tag i min svarta väska, sprutade på mig lite parfym påvägen ut ur rummet, gick och sa hejdå till mamma och satte mig i bilen. Sedan körde jag iväg till Hardewell café som låg ungefär 10 minuter hemifrån.

När jag parkerade bilen på andra sidan gatan såg jag Justin stå utanför och vänta i svarta jeans, en blå t-shirt, skinnjacka, Converse, halsband och ett par snygga glasögon.
Jag kände ett hugg i mitt hjärta. Han var för fin. Jag gick fram och Justin vände sig mot mig och gav mig en kram.

"Hej", var det enda jag fick fram för tillfället.
Han log och hejade tillbaka. Sedan gick vi in på cafét i tystnad.

- Så, vad ska du ha? frågade jag nervöst. Det kändes verkligen som första dejten.
- Hmm.. jag tror jag tar en Café latte och en cookie. Vad ska du ha?
- Jag tar nog chailatte och en mudcake.
Vi gick fram till kassan och beställde och jag tog fram mitt kort.
- Nejnej, låt mig betala Sofie! sa Justin mjukt.
- Nej, men det är lungt, jag kan betala, sa jag och log.

Han tog kortet från min hand, tog fram sitt kort och gav tillbaka mitt. Jag log och tackade.
När vi fått våra grejer satt vi och kollade på varandra. Jag log lite nervöst och Justin började prata.

- Du är så fin Sofie, vad jag har saknat dig!
- Ska du säga, och jag har saknat dig med ska du veta!
- Så, vad har du gjort medans jag har flygit kors och tvärs runt hela jorden då? frågade han och log.
- Eh, nej, inte så mycket faktiskt, lite fester här och där, varit med M and C, skolan, typ. Själv?

Han berättade om alla resor, om premiärerna och om de fina stränderna. Det var faktiskt riktigt intressant. Sedan flöt snacket på, vi skrattade och hade faktiskt skoj. Men vi nämnde inte det som hände på Mallorca (För er som inte kommer ihåg så var det i Mallorca som Sofie fick missfall).

Justins perspektiv:
Vi satt där riktigt länge, på cafét alltså, och bara snackade. Hon berättade lite om vad hon gjort medan jag varit borta och jag berättade lite om det jag gjort. Jag la märke till att hon aldrig nämde något om Elliot, jag tror nog att hon bara ville glömma allt.. Jag ville så gärna låtsas som att det aldrig hänt något när jag var borta, men det går inte, det som hon & Elliot "hade" har jag egentligen ingen större aning om.

Jag ville inte dra upp ämnet och göra det till värsta bråket, det känns inte heller bra. Just nu när jag fått tillbaka Sofie så känns det nästan som att det räcker, men jag orkar verkligen inte gå runt och hålla inne mina tankar längre. Hon måste få veta hur jag tänker och känner om allt.

- Hallååå, Justin? Hallååå? sa Sofie ett flertal gånger samtidigt som hon vifta framför mitt ansikte.
- Uhm, jaa? sa jag lite sådär lagom borta inom i mina egna tankar.
- Sluta drömma, haha... och.. sluta glo på min bröst! sa hon och började sedan att skratta.
- Alltså.... jag kollade inte där! Jag kolla på.... "ingenting"....
Det stämde ju faktiskt det jag sa, när man fastnat sådär i en blick då man inte riktigt vet vart man kollar, exakt så kändes det.

- Uhm, vad var det vi snacka om? Hehe..
- Jo jag undra ifall du tyckte det smakade bra?
- DINA BRÖST? skrek jag ut, nästan lite för högt, över restaurangen.
- Äääääh, vaaa? sa hon och började nu att gapflabba, sedan fortsatte hon:
"Nej, fikan Justin... fikan...."
- eh, jaha... sa jag och rodnade sedan lite. Jo, det smaka väl bra, hur smaka ditt då? fortsatte jag sedan.
- Uhm, det var väl gott! sa hon och drack sedan lite ur sin chailatte.

Nej, nu kunde jag bara inte hålla in det med Elliot mera. Jag hade det i tankarna hela tiden... Det var lika med bra att ta upp ämnet nu för jag kommer bli tvungen att göra det förr eller senare i vilket fall..

- Jo Sofie...
- Ah? sa hon undrande.
- På tal om E...e-e...l...
Bra/dålig? Vad tror du kommer att hända??? ;)
Kommentera gärna & ge förslag ! :D

btw: Nu har vi äntligen lyckats få ihop 90 episoder *jippi*

/ KARRO OCH AMANDA!

Kommentarer
» elin

galetbra asså ;D

2011-03-02 16:57:09
» Hanna:)

Jättebra asså:):)

2011-03-02 17:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback