You change my life - Episode 94.

- Det är okej Mathilda, haha. Det blev bara lite awkward. Men nu åker vi till tha beaaaaaaaach, wohoooo! skrek jag ut.
Alla tre stannade upp och kollade på mig men sedan började de skratta de med. Jag satte mig bakom ratten och Mathilda satte sig bredvid mig. Killarna fick sitta därbak.
Nu var det Justin som skrek ut: TO THA BEAAAAAAAAAAACH!


Jag satte på radion och precis just då började Baby att spelas. Jag kollade bak på Justin och flinade. Sedan höjde jag så att det kändes som att bilen skulle sprängas och alla satt och sjöng med.
Vi var framme efter typ 20 minuter och det var inte alls så mycket folk vi hade räknat med.
Vi klev ur bilen och tog våra grejer från bagaget. Sedan gick vi ner till sanden och kollade efter plats. Det fanns ju som sagt rätt mycket plats så vi gick ner så vi kom nära havet.
När vi lagt ut våra handdukar och dragit av oss kläderna sprang vi ner till havet. Gud vad svalkande och skönt det var! Vi skvätte vatten och kastade runt varandra i vattnet ett bra tag innan Christian fick en ganska stor kallsup och blev lite småsur. Det var kul att se eftersom att han stegade upp ur vattnet och slängde sig på vattenflaskan när han kommit upp till våra handdukar.
Vi skrattade åt honom men sedan gick vi också upp ur vattnet. När vi kom upp log han mot oss.
- Jaså så du är inte sur längre? frågade Mathilda sarkastiskt.
- Va? nej, det var jag aldrig, jag ville bara ha vatten, sa han förvirrat.
Hon log och kysste honom.

Jag och Justin låg för tillfället och delade handduk och läste ur en skvallertidning tillsammans. Det stod lite skvaller om Justin men vi bara skrattade åt det. När vi sedan bläddrade till nästa sida var det en bild på mig och Elliot.
Vi slutade skratta båda två och jag bläddrade fort till nästa sida.
- Så.. ska vi aldrig prata om det..? frågade Justin, nästan lite argt.
- Vi tar det när vi kommer hem, sa jag och suckade.
- Det är nog dags för det...

Sedan hörde vi Christian fråga om vi ville ha glass eller något från kiosken. Vi tackade nej och fortsatte sola ryggarna - under tystnad - och Justin hade nu lagt undan tidningen.
Det blev tillslut en pinsam tystnad och jag tror att Mathilda också kände av den för hon frågade om vi ville gå och bada.
Justin tackade nej medans jag tackade ja. Jag kände att jag behövde prata med Mathilda först...

Justins perspektiv:
Tjejerna gick och badade och jag satte mig upp och kollade ut mot havet. Efter någon minut kom Christian tillbaka, men med en glass i handen nu.
- Christian.. jag behöver prata av mig lite.. Jag och Sofie ska prata sedan.. om Elliot. Vad fan ska jag säga!? "Eh jo, var det något på G mellan er medans jag var borta?" eller vadå? Jag är så förvirrad.. Var det något mellan dom?
- Inte vad jag vet bro.. men när vi var på fest förra helgen, så försökte han kyssa henne, men hon ropade på oss och vi räddade henne i sista sekund, men jag fick ett blått öga på köpet..

Jag spärrade upp ögonen och kände mig ännu mer förrvirrad än vad jag redan var. Sedan kollade jag beklagat på honom och tänkte sedan för mig själv medans jag vände min blick mot Sofie... Hur fan ska jag göra?

Sofies perspektiv:
Medans vi gick ute i vattnet och kände solen steka på huvudet kände jag även ett par ögon i ryggen. Jag kollade bak och Justin satt och kollade på mig.
- Jo.. Mathilda, sa jag och harklade mig.
- Ja, sa hon och kollade mot mig.
- Du vet vad som hände mellan mig och Elliot och.. hur i helvete ska jag förklara allt för Justin? sa jag och jag kände hur det brände till bakom ögonhinnorna.
- Sofie, jag är ledsen.. men det enda du kan göra är att säga allt som det är. Du måste säga vad som hände medans han var borta. Du får inte ha några bortförklaringar..
- Jo jag vet...

Vi doppade oss och sedan gick vi upp igen. Vi var kvar på stranden i några timmar till och vi försökte ha kul, men det blev allt för många pinsamma tystnader.
Vid fem-tiden drog vi oss bort mot bilen och denna gång fick Justin köra och Christian sitta fram. Vi släppte av Mathilda och Christian hos Mathilda och sedan fortsatte vi bort mot mig.
När Justin parkerat bilen på uppfarten vände han sig mot mig och frågade:
- Det är nog bäst om jag åker hem och duschar och så.. Mamma är på ett möte och hon kommer inte hem förens vid åtta, kommer du över sedan?
- Ja, jag ska bara duscha och äta, sa jag medans vi båda gick ur bilen.
Justin la min bilnyckel i min hand och gav mig en lång, och en ganska obehaglig blick om jag ska vara ärlig. Inte en läskig, bara en väldigt kall och.. ledsen.
Han slet bort blicken och gick sedan mot sin bil. Jag suckade och gick och låste upp dörren.
Mamma och pappa satt i köket och jag kände doften  av lasagne.
- Hej gumman! ropade mamma. - hur var det på stranden?
Jag gick ut till köket och sa att det har varit bra. Sedan sprang jag upp till mitt badrum och lät duschvattnet rinna över mig. Efter en dusch på 15 minuter virade jag in mitt långa hår i en handduk och tog på mig en badrock.
Sedan gick jag in i min walk in och rev ut ett par jeansshorts och en t-shirt. Jag slängde på mig mina smutsiga Converse, kletade på mascara, fönade håret och satte upp det i en hästsvans.
När jag kom ner till köket var maten precis färdig. Jag tryckte i mig en stor portion och tackade för maten.
Sedan rusade jag upp till mitt rum igen, hämtade iPhonen, nycklar och plånbok. Sedan rusade jag ner för trappan och ropade "Jag åker till Justin nu! Men jag kommer hem ikväll."
- Ska du inte sova över där idag, ni sover ju alltid över?
ropade mamma tillbaka.
Fan.
- "Eh, nej, det gick inte idag!"
Sedan rusade jag ut genom dörren för att slippa mer frågor.
Jag var framme utanför Justins hus efter 5 minuter. Mitt hjärta dunkade ovanligt hårt och jag var ovanligt nervös. Jag parkerade min bil bakom hans och plingade sedan på. Han öppnade efter några sekunder och jag gick in.
Vi satte oss i hans soffa och jag suckade.
- Så.. jag tror att vi behöver prata... sa han sedan med en ton som jag inte gillade.


Ber än en gång om ursäkt för dålig uppdatering. Men kika in igen imorgon på morgonen, för då kommer redan nästa episode!!!!

/AMANDA OCH KARRO.

Kommentarer
» elin

asbra , meeeeeeer NU

2011-03-19 22:42:20
» Thea

Det är asbra men det va ett himla tjat om den där walk in;)

2011-07-23 20:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback