Chapter 2

Sedan sjöng vi båda med i hela låten och när den var slut släppte vi taget om varandra och jag slängde en blick på klockan... Redan halv ett?
Jag kollade på Justin och han såg rätt trött ut. Så jag frågade honom om vi skulle leta rätt på Wilma och Ryan och börja dra oss hemåt. Han höll med och en kvart senare gick vi alla fyra på en rad och pratade om kvällens bravader.
Vi skiljdes åt i korsningen och alla gick hem till sig.



Nästa dag vaknade jag av att någon plingade på dörren. Inte en gång, utan 10 gånger. Jag suckade högt för mig själv och tänkte att mamma kunde öppna så jag la mig tillrätta i sängen igen.
Ungefär 1 minut senare börjar någon kasta småstenar på mitt fönster, som dessutom låg på andra våningen.
"Men vad faaan!" svor jag högt för mig själv och rusade snabbt fram till fönstret för att kolla vem det var. Jag drog upp persiennerna och såg Justin stå där nere med en påse i ena handen och sina solglasögon i andra handen. Han log och jag började skratta tyst för mig själv.
Jag drog på mig gårdagens shorts som låg på golvet och sprang ner för att öppna. När jag passerade köket slänge jag en blick på väggklockan och såg att den redan var halv tolv.
Klart inte mamma var hemma då, hon var ju på jobbet. Sedan slog det mig att jag var försenad till skolan. Väldigt försenad desstuom. Men efter 1 sekunds panik kom jag på att det var sommarlov. Jag pustade ut och öppnade dörren. Där stod Justin och flinade.
- Förlåt att jag väckte dig ur din skönhetssömn, sa han medans han gav mig en kram.
- Haha, ingen fara, såg just att klockan redan var halv tolv och nu ser jag att det är soligt. Så det var bara bra.
Han log och gick in. Han hade på sig ett par jeansshorts, en t-shirt, samt en NY keps. Han sparkade av sig sina skor och gick in till köket med påsen.
- Justin, vad har du i påsen? frågade jag samtidigt som jag följde efter honom in till köket.
Innan jag kom in i köket passerade jag en spegel och såg att mitt hår såg ut som en höstack. Jag blev lite förskräckt men tog sedan av tofsen jag hade på handleden och samlade upp mitt långa bruna hår i en bulle.
När jag kom ut till köket hade Justin lagt fram en colaflaska, en jordgubbslåda och mina favoritcookies.
- Solen skiner, och du sa ju att vi skulle fira mina framgångar på youtube, så jag tog med lite fika. Sedan drog han upp ett par badshorts ur påsen också.
- Och ett par badshorts förstås, sa han och flinade.
- Haha, vad gullig du är Justin! Jag ska bara springa upp och byta om och hämta handdukar så kommer jag ner igen!
Han log och gick bort till den lilla toaletten som låg på nedervåningen för att byta om han med.
När jag kom upp sprang jag först in till mitt rum och rotade fram en av mina nya bikinisar. Det blev en blommig som jag inte invigt än. Jag sprang sedan bort till badrummet och tog på mig bikinin, tvättade ansiktet och borstade ut mina tovor ur håret.
Jag grabbade tag i några handdukar och sprang sedan ner till Justin som tagit fram glas och tallrikar.
Jag la handdukarna på köksön och frågade Justin om han var hungrig. Han svarade nej så jag gjorde bara några mackor och sedan la vi oss i mina solstolar i min trädgård.
Jag hade hämtat mina högtalare till min iPod också så vi låg och lyssnade på musik.

Jag måste ha somnat till för nu blev jag väckt på ett inte så jättesnällt sätt. Justin hade hällt en full hink med kallt vatten över mig.
Jag skrek till så högt så att Justin tappade balansen och blev fälld av sin solstol som bara var några decimeter från min. Han ramlade över den och jag skrattade så mycket så att till och med Justin började skratta åt incidenten han med.
"Vissa blir straffade fortare än andra" fick jag ur mig medans jag skrattade.

Några timmar senare hade både ett och annat vattenkrig brutit ut och alla jordgubbarna var nu uppätna.
Det hade nu kommit lite stackmoln så vi bestämde oss för att gå in istället. Vi satte på min Macbook och gick in på tinychat och började fjanta oss. När vi inte orkade göra det längre låg vi på sängen och funderade igen. Sedan kom jag på det!
- Justin, ska jag filma dig när du sjunger With you?
- Ja, det kan vi!
Ett leénde lekte på hans läppar när han fick upp låten på youtube. Han började öva på låten medans jag satt och lekte med min systemkamera.
Efter en halvtimme kände han sig redo. Jag skiftade över till video på kameran och han satte på låten.
När han började sjunga for en rysning genom kroppen. Han var för duktig alltså! Han kommer att bli något stort någon dag!
Jag satt och log för mig själv genom hela låten  medans han sjöng och när han var klar stängde jag av kameran och började klappa i händerna och hoppa upp och ner.
- Du var sjukt bra Justin!!!
- Är du ärlig?
Jag nickade ivrigt och han tog åt sig av berömmen. Han gav mig en kram och sedan laddade vi över videon till datorn. Han satt och lyssnade igenom den och laddade sedan upp den på youtube med ett leénde på läpparna.
Han kommer att gå långt, tänkte jag för mig själv.



Kommentarer
» IdaJennySofia

måste bara säga att den är sjukt bra redan nu! kan knappt vänta på att få fortsätta läsa nästa kapitel :)

2011-05-10 15:03:11
URL: http://bloggida.blogg.se/
» jennie

skit bra altså !!!!! kan inte vänta så bra !!! :P

2011-05-10 15:09:24
» Madeleine

meeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-10 23:11:13
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
» jullanbieber

Han har ju redan gått långt!!<33

just nu sitter jag och lyssnar på min favo låt: next to you!

se den på youtube verkligen sök:justin bieber next to you!

as bra blogg

PUSS&KRAM

2011-06-17 17:05:36
URL: http://bieberlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback