Chapter 5.

- Men jag menar alltså, dansa dansa, tillsammans. Tryckare, om man nu fortfarande kan kalla det så.
Jag log över hans ordval och nickade. Vi tog tag om varandra och rörde oss i takt till musiken. Jag la mitt huvud på hans bröst och han tryckte mig närmare honom.
Nu fick jag den där känslan igen. En massa fjärilar flög runt i min mage och jag log försiktigt. Var det en bra känsla? Eller skulle den förstöra allt som vi byggt upp under nästan femton års tid?
Nej! Det skulle den verkligen inte. Den var så ny så att jag bestämde mig för att inte lita på den känslan, för tillfället.



Låten tog så småningom slut och vi släppte taget om varandra för att gå in till köket för att hämta mer dricka. Vi satte oss vid ett bord med Nolan och Wilma och umgicks lite med dom.
När jag gick för att hämta mer dricka stöter jag ihop med en kille.
"Oj, ursäkta" fick jag fram utan att kolla upp.
"Haha, ingen fara" sa rösten. Bara av att kolla på hans jeans och skor var jag nästan hundra procent säker på att han såg bra ut. Jag kollade upp lite försiktigt och ja, jag hade rätt. Han såg väldigt bra ut. Han påminde mig faktiskt lite om Justin med kläderna och skorna.
"Lucas". Han sträckte fram handen och jag tog tag i den och skakade om den. "Elsa" sa jag och släppte hans hand.
"Är du vän med Wilma eller?" frågade han sedan.
"Yes, vi är bästa vänner" sa jag och log. "Hur känner du Wilma?" frågade jag sedan.
"Vi går i samma tennisklubb. Och våra föräldrar är bra vänner dessutom"
"Åh, okej. Vad kul" sa jag och log igen. 
Jag fyllde mitt och Justins glas och gick bort och satte mig med Justin, Wilma och Nolan igen. Ryan och Chaz hade även joinat gänget och de skrattade högljutt åt någonting. Jag slog mig ner bredvid Justin och gav honom hans dricka. Han log som tack och fortsatte sin historia.
När jag suttit där i några sekunder fattade jag vad han pratade om. Det var den gången av alla gånger som vi varit på Mall (köpcentrum) och sprungit runt och shoppat. När vi sedan skulle vila våra ömma fötter hade vi satt oss på ett café för att ta varsin glass. Det roliga var att när jag skulle gå tillbaka till bordet vi satt vid, med glassen i handen ramlade den plötsligt ur rånet och ramlade rakt i en tants nyfrisserade hår. Hon hade skällt ut mig ganska rejält och Justin hade vikt sig av skratt medans jag stod helt röd i ansiktet och skamset sagt förlåt minst 20 gånger sprang vi därifrån för vid det laget hade tanten försökt peta på mig med sin käpp.

Vi alla vek oss av skratt när han avslutat den historien.
"Hahaha, ni är ju förfan galna" fick Nolan ur sig tillslut.
När vi suttit vid bordet ett tag hade några tjejkompisar till killarna från basketlaget kommit och satt sig och stämningen hade sjunkit en aning. Jag och Wilma gick istället ut på dansgolvet och dansade rövarna av oss tills vi inte orkade mer.
Nu var klockan närmare fyra och ungefär hälften hade gått. Efter ungefär en timme till hade alla gått utom jag, Justin och Ryan som hjälpte till att röja undan lite.
Halv sex stapplade jag, Justin och Ryan hem. Vi följde Ryan hem och när det bara var jag och Justin kvar var vi ganska nära mitt hus.
"Måste du hem? Eller vill du sova hos mig?" frågade jag. Den frågan var nästan lika naturlig som ett "vad gör du" för oss. Han tänkte efter lite men sa sedan att han kunde sova hos mig. Han hade ändå redan sagt till Pattie att han skulle sova hos mig efter festen.
Vi gick och sjöng på "Memories" som hade spelats mycket den kvällen och kom sedan fram till mitt hus. Jag låste upp och vi drog av oss våra skor. Sedan gick vi direkt upp till mitt rum och slocknade efter två sekunder i min säng.

Dagen efter, eller senare den dagen vaknade jag av att solen lös väldigt starkt från fönstret. Jag suckade och kom sedan på att jag glömt stänga igen persiennerna igår, eller förut.
Jag vred lite på mig så att jag kunde nå min mobil som låg på nattduksbordet. När jag skulle låsa upp den såg jag att klockan bara var halv tolv, och den tröttheten som jag känt för bara några sekunder sedan var borta så jag klev upp ur sängen och tog på mig min morgonrock som låg slängd över golvet. Jag kollade ner i sängen igen och såg att Justin fortfarande sov så jag tassade ut på tå till köket och hällde upp en skål med flingor som jag sedan tog med mig ut till vardagsrummet. Jag satte på tvn och började kolla på en repris på Friends. När det var reklam, och när min frukostskål var uppäten knappade jag in mammas nummer på mobilen. Hon svarade efter tre signaler.
"Hej, mamma!"
"Elsa, hej! Hur mår du? Var det kul igår? När kom ni hem förresten?"
"Wow wooooow, mamma, slow down, haha!"
"Jag mår bra, festen var jättekul och vi kom hem... eh.. halv sex, haha!"
"Oj, okej, bara ni kom hem så är jag lugn."
"Men när kom du hem igår? Och när åkte du igen?" frågade jag sedan.
"Jag kom hem runt halv tio och åkte vid halv åtta imorse igen. Förlåt gumman att jag är borta så mycket men du vet ju hur hektiskt mitt jobb är. Jag kommer förmodligen hem runt sju ikväll iallafall!"
Förmodligen. Jag visste vad det betydde. Det betydde inte klockan sju, utan närmare tio, halv elva. Jag suckade och svarade ett enkelt okej.
Vi pratade lite till innan vi la på. Jag gick ut till köket igen för att lämna skålen och istället ta lite melon jag såg att mamma hade köpt. Jag skar upp några skivor innan jag gick ut till vardagsrummet igen för att fortsätta med mitt Friends tittande. När det var slut tassade jag bort till vårat badrum för att ta en dusch.
Jag - eller vi - hade ett normaltstort hus, men med mycket öppna ytor. Både mamma och pappa tjänade bra och vi brukade åka utomlands någonstans såfort de var lediga i någon vecka båda två. Justin hade faktiskt följt med två gånger. Då var vi i Los angeles en gång och Kreta en annan gång. När jag var klar i duschen tassade jag in i mitt rum igen och bort till min lilla walk-in closet. Jag stängde dörren efter mig så inte Justin skulle vakna. Jag drog på mig underkläder, ett par tights, ett linne och en USA hoodie över samt Converse innan jag tassade ut än en gång. När jag gick förbi sängen såg jag att Justin hade vaknat så jag stannade till för att försäkra mig om att han verkligen var vaken.
"Godmorgon Shawty" sa han sömnigt.
"Haha, godmorgon? Snarare god eftermiddag" sa jag skrattandes medans jag la mig i sängen igen bredvid Justin.
"Eftermiddag?"
"Klockan är lite över två sweetie" sa jag och log.
Han spärrade upp ögonen men började sedan att skratta.
"Jag hade kul igår" sa han sedan och log.
"Jag med" sa jag, men suckade eftersom tankarna som kommit under gårdagskvällen ploppade upp i huvudet igen.
"Vad är det? Mår du inte bra?" frågade han sedan.
Han hade sett min förvirrande och oförstående min. Jag harklade mig snabbt och svarade att jag mådde fint men att jag bara var lite trött. Han verkade gå på det och vi gick sedan upp. Han drog på sig sina kläder och vi gick ut i köket och han åt lite frukost medans jag satt mitt emot honom med min MacBook framför mig. Jag kollade runt på tumblr, twitter och facebook och såg att någon från festen hade taggat några bilder på både mig och Justin. Jag visade Justin bilderna och han log nöjt åt en speciell bild. Det var bilden på oss två när vi dansade tryckare. Jag kollade lite extra länge på den bilden och log nöjt jag med efter en stund. Sedan laddade jag över alla bilder som jag tagit med min kamera in på datorn och vi kollade på de också. När vi chillat ett tag hemma hos mig smsade jag Wilma och 20 minuter senare stod vi fyra - jag, Wilma, Justin och Ryan - och storstädade hela hennes hus. Hennes föräldrar, som hade spenderat två dagar på spa, skulle komma hem om bara en timme, så vi hade lite panik. Men vi fixade allt på bara 50 minuter så när allt var klart gjorde vi iste och satte oss ute i hennes trädgård.
Tjugo minuter senare hörde vi en bil på hennes uppfart och efter ytterligare en minut hörde vi ytterdörren öppnas.
"Wilma, vi är hemma nu!" hörde vi dom ropa.
Wilma gick in för att hälsa och vi följde efter henne. Eftersom det hade börjat skymma ute hade det även blivit lite daggigt så vi gick upp på Wilmas rum där vi chillade ännu mer, tills klockan blev nio ungefär. Då ringde mamma och sa att hon äntligen var hemma och frågade samtidigt om jag vill ha hämtmat. Jag tackade ja så jag och Justin började dra oss hemåt. Han hade tagit med sig sin skateboard så vi turades om att åka på den. När vi kom till mitt kvarter kramade vi varandra hejdå väldigt länge och sedan skejtade han hem till sig. Jag gick in och möttes av en bamse kram från mamma. Jag hade saknat henne väldigt mycket denna gången. Vi träffas ju såklart väldigt ofta eftersom vi bor under samma tak, men vi är ändå från varandra väldigt mycket också.
Som ni kanske redan fattat så har vi twistat till lite i våran novell. Istället för att Justin bor i Stratford eller Atlanta bor han i Thunder Bay, och han är femton i början i denna novell, vilket betyder att han blir känd lite senare i sitt liv här i novellen (han blev ju känd när han var typ 14 IRL). Men Ryan, Chaz, Nolan och Pattie är ju med och så småningom kommer ju även Scooter, Usher, LA. Reid, Kenny, Ryan Good och alla andra i Justins crew att komma in i bilden de med!
Men vad tycker ni än så länge? Ge oss kritik nu! Vad vill ni ha mer av? Mindre av? Vi vill ju att novellen ska bli så bra som möjligt! KRAM
/Amanda & Karro.

Kommentarer
» jennie

skit bra !!! :) :P

2011-05-18 19:59:02
» Ella

asbra men drama och romantik ligger på min önselista ;)

2011-05-18 20:28:24
» Madeleine

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-18 21:08:25
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
» Julia

Drama och käääääääärlek. Älskar det :)

2011-05-20 14:30:18
URL: http://jumpie.blogg.se/
» elin (:

kääääääääääääääärlek mellan Justin och Elsa :p

2011-05-20 21:49:47
URL: http://elinohrn.devote.se
» Anonym

2011-05-21 15:35:28
» Saga

Mer kärlek! och jag tycker att ni ska uppdatera mer :D

2011-05-21 15:36:08
» bertaa :)

jag tycker att ni ska uppdatera meer !!!! ;D

2011-05-21 21:49:14
» linnea

Jätteeee bra !!!

awesome meerr :D

Men sen när han blir känd kan han typ inte glömma henne eller ngt ? xd :)

Love eran novell !!

2011-05-22 18:23:35
» F

har läst igenom novellen nu, och shit vad bra den var! keep going, kommer verkligen fortsätta läsa! :D

Om ni vill kan ni kika på min novell om JB också, har precis börjat och vill gärna ha feedback :)

2011-05-23 19:06:39
URL: http://fanficsjb.blogg.se/
» jullanbieber

I LOVEIT!!<33

Min killbästis typ hela tiden lägger lappar i mitt skåp och ty varenda skriver han:VAD SÄGER DU VILL DU BLI MIN FLICKVÄN?!

Jag har typ svarat en gång med:ALLTSÅ DU DU ÄR MIN BÄSTIS KAN VI INTE TYP PRATA I GENOM DET HÄR?!

men han typ skrev till baka med:SLUTA SVARA I STÄLLET DU OCH JAG HAR JU PUSSAT VARANDRA TYP 8 GÅNGER!

då svara jag med:ALLTSÅ DET VAR JU NÄR VI VAR TYP 6 SLÄPP DET!!

då svarade han med:AAA VISSA AV OSS KAN SLÄPPA DET MEN KANSE INTE VISSA ANDRA AV OSS!

då skrev jag:MEN VISSA AV OSS KANSE INTE ENS VILL VARA TILLSAMANS!

då skrev han tillbaka:SÅ DU VILL ALLTSÅ INTE?

jag vet inte vad jag ska skriva tillbaks:(

I alla fall sluta aldrig LOVE JUSTINBIEBER!!!

2011-06-17 17:59:39
URL: http://bieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback