Chapter 8.

När vi badat, slängt runt varandra och skvätt vatten på varandra i mer än en timme gick vi upp och slängde oss ner på våra handdukar.
Solen stekte och här låg jag med mina tre bästa vänner. Livet kunde inte bli bättre för tillfället.

phs: här, här, tumblr, weheartit.com

Jag hoppade ur duschen och virade en handduk om min kropp. Jag ställde mig vid spegeln och kollade om jag blivit solbränd från dagens strandvistelse, vilket jag hade. Jag blir väldigt lätt brun vilket jag tyckte var jättebra.
Jag tog tag i en annan handduk och virade om den runt mitt blöta hår. Sedan smörjde jag in mig i body lotion och gick ut ur badrummet med bestämda steg till mitt rum och in i min walk in. Jag drog ut underkläder och drog på mig de. Sedan stod jag bland alla galjar och hyllor och försökte bestämma mig för kvällens outfit. Alltid lika svårt. "Det spelar ingen roll hur mycket jag shoppar för jag hittar aldrig något att ta på mig ändå" muttrade jag för mig själv.
Ikväll var det fest som gällde! Hemma hos Wilmas kompis Lucas. Han jag träffade på Wilmas fest häromdagen.
Han hade smsat Wilma under dagen och sagt åt henne att hon fick ta med så många hon kände för. "Ju mer desto bättre" hade det stått i smset.
Jag gav upp med klädvalet för stunden för att gå och sminka mig istället. Jag stod där ett tag och kämpade med eyeliner. Alltid lika svårt när man inte använder det så ofta. Efter femte försöket såg det bra ut så jag fortsatte med några drag med mascaraborsten och sedan rougeborsten. Som pricken över i drog jag på mig lite läppglans som jag sedan kastade på sängen så att jag inte skulle glömma det till senare.
Jag slängde en blick på klockan och den visade tiden 19:07. Ungefär femtio minuter kvar innan Justin kommer förbi. Så jag slängde på mig en playsuit och gick ner för att värma lite mat istället. Mamma, som hade åkt till Toronto över helgen med jobbet, hade lämnat lite av dagens matrester i kylen. Lasagne. En av mina favoriträtter.
Jag satte på mickron och ställde in tiden för att sedan gå tillbaka till kylen för att hämta lite juice. När mickron plingade till tog jag ut maten och gick in i vardagsrummet för att äta framför tvn. Jag satte på femman och kollade på någon repris från en av veckans serier.
När jag sedan var klar 10 minuter senare ställde jag allt i diskmaskinen och sprang upp till mitt rum igen. Jag drog framhårfönen och torkade håret och när jag var klar med det lockade jag några stora lockar i mitt långa bruna hår. När jag kände mig klar gick jag in i garderoben igen och fram till mina skor.
Skorna fick bestämma vad jag skulle ha på mig, tänkte jag för mig själv.
Jag stod och kollade på skorna ett tag tills jag tillslut bestämde mig för ett par kilklackar med remmar. Sedan var outfiten perfekt - i huvudet iallafall -. Jag gick fram till galjarna igen och drog ut en blå playsuit som var väldigt fin, och oanvänd dessutom!
Jag drog av mig min mys playsuit och drog på mig den blå. Sedan drog jag på mig skorna och ställde mig framför spegeln. Perfekt! tänkte jag för mig själv.
Jag drog på mig ett brett silverarmband på varje handled och sedan var jag så gott som klar, så jag tog fram en clutch och slängde ner pengar, läppglans, mobilen och nycklarna skulle dessutom åka ner i väskan när jag låst dörren.
Jag borstade tänderna snabbt och när jag kollade mig i spegeln för att försäkra mig om att playsuiten satt bra på ringde det på dörren.
Jag sprang ner och slet upp dörren. När jag först såg honom hoppade mitt hjärta över ett slag.
- Eh, hej, Justin! Vad fin du är! fick jag fram.
- Tack shawty, du med! han log.

Jag låste dörren och la ner nycklarna i clutchen. Sedan började vi gå. Lucas bodde kanske 20 minuter härifrån, men med tanke på det fina vädret idag var det fortfarande varmt så vi hade bestämt oss för att gå.
Vi gick förbi Ryan och plingade på. Han öppnade direkt och ropade sedan hejdå till sin mamma innan han smällde igen dörren efter sig.  Sedan fortsatte vi till Wilma.

En kvart senare var vi tydligen framme. Det var bara Wilma som visste var han bodde, vi andra hade bara följt efter henne. Han bodde väldigt fint med stor trädgård och stort hus.
Vi plingade på men efter en sekund kom Wilma på att han hade sagt att det bara var att kliva på eftersom ingen troligtvis skulle höra. Så vi knallade in där och han hade haft rätt. Det första vi möttes av var två killar som redan var fulla, samt en av dom stod lutad över en toalettstol i ett rum höger om dörren, som troligtvis var Lucas badrum. Basen var väldigt hög, men är det fest så är det!
Vi fortsatte inåt och möttes av ett enormt dansgolv, som troligtvis var deras vardagsrum egentligen. Sedan såg vi Lucas komma gåendes mot oss med stort leénde. Han vinglade till lite och jag börjde mig fram mot Justin så att jag träffade hans öra med mina läppar.
- Haha, lite lullig eller?
- Säger du det eller? han skrattade till och la sedan en arm om mig.
Jag log och kände mig genast mycket tryggare.
Vi gick sedan ut till köket, eller jag, Justin och Ryan gjorde det. Wilma hade stannat kvar på dansgolvet eftersom hon träffat på den där killen som hon var på frukostdejt med idag.

Vi gick sedan ut en liten stund och festen var lika vild där, men vi hittade en liten plats på några av stenarna vid hans pool att sitta på en stund. Vi hade skoj och satt och dissade varandra en stund innan någon tjej kom och drog upp Ryan på dansgolvet. Han tackade inte nej och log mot oss samt mimade "See ya later".
Låten "Fire burning" med Sean Kingston började spelas och jag och Justin mötte snabbt varandras blickar.
"DANSA!?" skrek vi båda samtidigt för att överrösta musiken. Jag insåg vad som just hände och började skratta. Justin skrattade till och drog sedan upp mig från platsen jag suttit på bara en halv sekund innan.
Vi ställde oss i mitten av dansgolvet och dansade loss. Efter ungefär en halv minut stod inte bara jag och Justin och dansade med varandra längre utan det hade anslutit sig massor av tjejer och killar in i våran lilla "bubbla". Varken jag eller Justin drog oss undan, eftersom vi båda hade så grymt kul.

Låten tog slut och en ny började spelas. Den var en aning lugnare och folket vi nyss dansat med drog sig tillbaka till sina smågrupper på dansgolvet, men fortsatte dansa ändå.
Justin närmade sig igen och ställde sig framför mig. Han hade slutat dansa, vilket jag också hade gjort nu. Han kollade mig djupt i ögonen och letade efter någonting. Han tog sedan tag i mina händer men fortsatte kolla lika djupt i ögonen. Orden som han sedan sa gjorde mig helt omtumlad. "Elsa, tack för att jag har dig. Vet du hur mycket jag älskar dig?". Jag blev så glad, men ändå stod jag bara där. Jag flackade lite med blicken, men kollade han sedan i ögonen igen. "Justin, jag älskar dig med"
Han släppte mina händer för att sedan lägga sina händer på mina kinder. Hans läppar närmade sig mina och när de sedan endast var några millimeter från varandra hördes ett egendomligt skrik genom hela rummet.

OHHH vad är det som händer? Ville också säga att Karro just nu är i Turkiet så jag ska sköta bloggningen själv här under ca. 1 vecka (?) tror jag.
MEN nu är ALLA prov och läxor och nationella prov för nian gjorda (WOHOOO) så jag KANSKE har mer tid för bloggen. Iaf denna veckan. Har ju även en fritid, men jag ska försöka göra några inlägg den här veckan. Men nu får ni ta och kommentera! Har inspo till nästa så den blir lätt att skriva, så vad ska vi säga..? 10 kommentarer innan nästa chapter? KÖR KÖR KÖR!
/Amanda & karro. (våra personliga bloggar hittar ni till vänster, i menyspalten.)


Sedan vill jag bara säga #prayforSeanKingston. Han råkade ut för en Jetski olycka igår och ligger just nu på intensivvård. Hoppas han klarar sig!!!!! Det måste han! So pray for Sean.

Kommentarer
» soz

Första kommentaren woho haha men nej du skriver bara fast du kanske inte borde gå snabbt fram mellan dom

2011-05-30 22:32:35
» mikaela

Skit bra, längtar redan till nästa.

Och sen en sak till jag har mvg i svenska och skriver skit bra!

Behöver ni någon som hoppar in, så finns jag.

Hör av er kram!

2011-05-30 23:15:54
URL: http://svaahnen.blogg.se/
» alice <3

jätte bra del :d super duktig är du fortsätt se!!

2011-05-30 23:57:24
» Hanna

Kan knappt vänta tillls nästa! :O :)

» emmat

Åhhh jag kan inte vänta till nästa del! Jag blev helt glad när dom nästan skulle kyssas där haha ! Meeeer! :D <33

2011-05-31 08:47:46
» Anonym

BRA,BRA,BRA!

2011-05-31 17:12:41
» mikaela

sv; allt för denna underbara novell! :)

2011-05-31 18:35:43
URL: http://svaahnen.blogg.se/
» Camilla

aaah mer! :D så himla bra den är (:

2011-06-02 17:38:57
URL: http://drewstories.blogg.se inte
» jullanbieber

HEJ!!

Älskar era noveller!!

Kan ni kolla in min blogg:mybelibieber.blogg.se

Snälla jag jobbar skit mycke med min blogg!

jag typ gör tre inlägg varje da snälla!!

Love you Justin!!

Och föresten min killbästis blev i hop med min kompis och han är min bästis i gen!!<33

2011-06-21 11:53:00
URL: http://mybelibieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback