You change my life - episode 121 - THE END.

Vi hade en väldigt trevlig middag och när jag och Justin lagt barnen satte vi oss i våran soffa allihopa och fortsatte att snacka om allt mellan himmel och jord i flera timmar. 
Jag har världens bästa vänner, tänkte jag för mig själv. Sedan lutade jag huvudet mot Justin och han tog tag i min hand.




Justins cover av I'll be (Edwin McCain) - Lyssna samtidigt.

Kvällen slutade bra & framåt 12 tiden blev vi trötta & gick till sängs. Kort därefter låg vi och sussade i vår sköna säng.
14 augusti, ca 4 månader senare.
*Riiiiiiiiing riiiiiiiiiing riiiiiiinnggggg* lät det över hela huset. Det var väckarklockan. Jag satte mig upp i sängen, kolla på klockan och stängde sedan av den. Klockan var nästan 7 och det var dax att gå upp och väcka ungarna. Idag var det en ganska stor dag.
Det var Claras första dag på dagis & jag skulle få besked om jag hade fått huvudrollen som jag testat för några dagar sedan.
Jag gick in till rummet bredvid där både Drew & Clara låg och sov. Dem var så söta när de låg där. Clara låg i ett sött litet nattlinne med hästar på och nallen Gunnis i famnen. Drew låg i sängen bredvid, han hade sin coola spiderman pyjamas på sig och munnen var vid uppe. Det var blött där munnen vilat emot, det fanns bara en förklaring, han har dreglat i sömnet inatt igen, som vanligt.

Jag väckte de små sockerbitarna och gick sedan ut till köket för att göra frukost åt dom. När jag satt och matade Clara kom Justin in i köket och tog över så att jag också kunde äta frukost.
Ca. 1 timme senare var vi alla klara med kläder osv osv. så vi satte oss i våran gemensamma bil och körde iväg till dagiset. Drew gick nämligen också på det dagiset, fast på en annan avdelning.
Vi fick vara med Clara några timmar, men sedan klarade hon sig själv så vi åkte hem.

Vi satt och åt lunch när min mobil plötsligt började ringa. Jag hämtade den ute i hallen och gick in i köket igen och svarade.
"Hallå?"
"Ja hej, det är Johan från Uproductions. Är det Sofie Bieber jag talar med?"
"Ja, det är Sofie Bieber"
"Okej, vad bra. Jo det är så att jag har en väldigt stor nyhet..."
Jag höll andan och blundade.
"Jo, det är så att du har fått huvudrollen i filmen du sökte till! Grattis!"
"ÅH, skämtar du!? TACK TACK TACK!"
Jag började hoppa upp och ner men hörde att han tänkte säga något mer.
"Filminspelningarna börjar om 1 månad och vi har skickat iväg ett manus till dig. Vi kommer att höras innan, men om en månad får du befinna dig i LA"
"Självklart, men vi hörs.. och syns då! Tack, hej!"
Vi la på och jag hoppade fortfarande upp och ner och började sjunga på Yeah x3.
"Vad vad vad? Fick du rollen!??!" Justin var så nyfiken att han stod som en staty bredvid mig.
"JAAAAAAAA!!!!!" skrek jag sedan och hoppade upp i hans famn.
"Faaan vad roligt älskling!!! Du anar inte hur glad jag är för din skull!"
Han snurrade runt mig några varv och släppte sedan ner mig.
Vi möttes i en kyss som varade i flera minuter.
Jag, Clara Bieber, hade fått en filmroll, i Hollywood.

"Feel it
Believe it
Dream it
Be it
I was born to be somebody
Aint nothing that’s ever gonna stop me
Ill light up the sky like lighting
I’m gonna rise above
Show em what I’m made of
I was born to be somebody"

Jag och Justin sjöng för fulla muggar och allt var verkligen perfekt just nu.
Sedan kom jag på! Manuset! Jag slutade sjunga och sprang ut till brevlådan och öppnade locket hastigt.
Där låg det, ipackat i ett stort kuvert. Manuset.

THE END! Så vad tyckte ni om denna novellen? Bra, dålig, superbra? Vi vill ha massa kommentarer nu!
Nu är den tyvärr slut, men i början av nästa vecka kommer en sprillans ny novell! Det vill ni inte missa!!!

/AMANDA OCH KARRO.


Kommentarer
» Hanna

Jätte super duper kuper buper bra, längtar tills nästa novell :)<333

» jennie

gätte bra !!! gud så bra LOL s bra sjukt bra !!! :) :) :P sjukt bra altså !!! wow ärligt tarlagt superbra !!!!! :) <3 <3 3 :) ;P ;)

2011-05-05 08:00:10
» linn

Den var verkligen jättebra!

ser fram emot nästa novell:)

2011-05-05 11:17:25
» Anonym

Bästa novellen hittills !! <3



Längtar till nästa !! ;))

2011-05-05 11:30:41
» Julia

Jättebra! Men jag tycker ni borde skrivit ett kapitel till, så man får läsa lite om när hon spelar in. :)

2011-05-05 11:46:24
» Anonym

Clara Bieber ?? Jag trodde hon hette Sofie Bieber :o

2011-05-05 13:49:53
» Julia

Åhh vad bra, sjukt bra novell (L)



Längtar till nästa novell den kommer säkert att vara lika superbra (L)

2011-05-05 18:49:21
URL: http://justindrewbstory.blogg.se/
» IdaJennySofia

Den här novellen har varit så jvl bra! har följt den ända från början till slut! har inte velat sluta läsa den när jag väl började! :)

2011-05-05 20:24:44
URL: http://bloggida.blogg.se/
» Julia

Har inte hunnit läsa på aslänge, men har kikat in bloggen varje dag. Så fort jag har tiden att läsa alla dom delar jag inte läst ska jag göra det. Allt jag har läst har varit jätte bra, och jag längtar till nästa novell börjar ;)

2011-05-05 20:47:05
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
» Anonym

Hette hon inte Sofia bieber eller heter hon Clara i mellan namn? :O jätte bra men skriv 1 kapitel till om hur det är om typ 3 år :D <3

2011-05-06 07:23:31
» julia

så jääävla grym novell ! lite för lame avslut på den bara .. säker på att den nya blig minst lika bra :D

2011-05-06 12:26:50
URL: http://julialandin.blogg.se/
» elin

asbra :DDD

2011-05-06 16:33:24
URL: http://elinohrn.devote.se
» Matilda

Skitbra men i slutet menar ni väl Sofie Bieber? och inte clara Bieber elr har jag fel?;D

2011-07-23 21:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback