Chapter 4.

Jag rullade ner och såg då att vi hade fått ett flertal kommentarer. Vi blev fast vid datan och började rulla ner & läsa varenda lilla kommentar, de flesta var positiva & det var riktigt kul att höra!


Efter några timmar av skratt fick jag plötsligt ett sms av Wilma.
"Fest hos mig! Kommer du och Justin? xxx"

Jag kollade på Justin som satt och åt sin mat i lugn och ro.
- Justin, det är fest hos Wilma ikväll! Kommer vi?
- Självklart! Men när ska vi vara där?

Jag smsade och sa att både jag och Justin skulle komma och fick svar tillbaka att vi kunde komma vid nio.
- Nio? Men det är bara 1,5 timme dit! Och jag måste hem och duscha!
Jag såg att han fick lite panik och slängde i sig det sista som låg på tallriken. Jag skrattade bara åt honom och bad han att lugna sig och följde honom ut till dörren.
Han tog på sig skorna och han sa att han kommer över om ca. 1 timme så att vi kunde gå tillsammans dit. Han kramade om mig och kysste mig på kinden innan han smällde igen dörren.
- Han fick bråttom, mumlade jag för mig själv men flinade lite efter någon sekund.
Jag åt upp det sista och ställde in allt i diskmaskinen innan jag sprang upp till badrummet för att ta en snabbdusch.
Efter 50 minuter hade jag duschat, rakat benen, sminkat mig, lockat håret och satt på mig kläder samt skor för kvällen. Eftersom att det brukar bli ganska galet och mycket dans hade jag faktiskt valt ut en lämplig outfit som bestod av ett par jeansshorts med hög midja, ett oversize linne med en bandeautopp samt låga vita Converse. Jag hade öst på med ringar till det.
Jag gick ner för trappan och drog fram ett block och en penna och började skriva en lapp till mamma. Hon skulle förmodligen inte se den, men det var bäst att skriva en lapp ändå.
Mamma jobbar som advokat och jobbar mycket sena kvällar och nätter, så jag är oftast ensam. Inte för att jag har någonting emot det.  Pappa jobbar med affärer världen över så han ser jag bara någon gång i månaden. Ibland varannan och var tredje månad.
När jag skrivit klart lappen gick jag upp för att lägga ner nödvändiga saker i en clutch plingar det till på dörren. Jag log och sprang ner för att öppna. Där stod han. Med ett par mörka jeans och en t-shirt med tryck på och hans älskade Supras. Han log och berömde mitt klädval. Jag gjorde detsamma och vi gick ut och jag låste dörren efter mig.
Wilma bodde inte långt från mig. Kanske 8 kvarter. Justin bodde endast två kvarter från mig och Ryan bodde 5 kvarter bort. Medans vi gick pratade vi om vilka som skulle dyka upp. Det skulle säkert dyka upp massa oinbjudna gäster.
Mitt i vårat prat ringde Justins mobil. Han svarade och jag tror att han pratade med Ryan. "Ah, visst. Okej, men vi har inte gått så långt. Vi väntar. Okej, 1 minut" Sedan la han på.
- Ryan kommer och går med oss till Wilma.
- Okej, great!
Efter ungefär 1 minut kom han, som Justin hade sagt i telefonen. Vi började gå bort och kvart i nio var vi framme. Dörren stod öppen så vi gick direkt in och möttes av en glad Wilma i en jättefin klänning. Hon kramade om oss och vi la våra värdesaker i hennes rum som hon sedan låste. Hon hade redan fixat allt men hon och Ryan gick ut till köket för att göra mer dricka eller nåt. Jag och Justin gick fram till högtalarna och kollade igenom musiken och satte på "Look at me now" och jag försökte nästan hysteriskt sjunga rappen, som verkligen inte gick bra. Men när jag tystnade och hörde Justin kunde han den utantill.
- Justin!!! skrek jag för att överrösta musiken.
Han tystnade och kollade på mig. Sedan började han att skratta.
- Hu.. hur? Eller alltså, hur?
Jag var helt omtöcknad efter det jag just hört. Han var så bra. Och när lärde han sig rappa egentligen?
- Haha, jag lyssnade på den innan jag gick till dig förut, och lärde mig den.
- Du var sjukt bra ju!
Jag log och la en arm om Justin. Han drog sig intill mig och kramade om mig.
- Jag kan lära dig också om du vill.
Jag log och vände mig om för att pussa honom på kinden, men han vände på ansiktet i samma sekund så pussen blev i hans mungipa istället. Vi båda blev lite chockade så vi släppte varandra och jag pep fram ett "förlåt", och började såklart att rodna. Vad var det med mig, det var ju Justin? Min bästa vän Justin. Varför blev jag generad?
Jag försökte slå bort tankarna och lyckades väl sådär när han sa "haha, det gör ingenting, Shawty!"
Jag skrattade till lite nervöst och han förstod väl att jag var generad. Så han kramade om mig igen och upprepade "Shaaawty, det gör ingenting".
Jag litade på hans ord och kramade lika hårt tillbaka.
Han kallade mig alltid för Shawty, det var lixom hans ord när han ropade på mig eller pratade med mig. Jag var faktiskt inprogramerad som "Shawty" i hans iPhone.
Helt plötsligt hörde vi massa rop från dörren. Gästerna hade anlänt. Eller några av dom iallafall. Jag och Justin släppte varandra och hälsade på dom.  Det var några tjejer och killar från klassen. Någon minut efter det kom ännu mer folk och på mindre än en halvtimme var det fullproppat i Wilmas hus. Det hade droppat in folk hela tiden. Jag stod bredvid Wilma som tog emot alla gäster och frågade hur många hon egentligen bjudit. Hon ryckte på axlarna och sa att de hon hade bjutit hade spridit vidare att det var fest idag. Jag skrattade till och gick därifrån för att istället ta mig någonting att dricka. Där stod även Justin och Ryan, och några andra. När jag såg Justin hoppade mitt hjärta över ett slag. Varför? Jag fattade verkligen ingenting. Jag var förvirrad. Men jag släppte tanken lika fort som det ploppat upp i huvudet.
Jag tog ett glas och hällde i bål som stod på bordet. Jag gick sedan bort till Justin och Ryan som stod och pratade om någonting. Jag lyssnade med ett halvt öra men hörde sedan en av mina favoritlåtar spelas. Det var "Memories" med David Guetta och Kid Cudi.
Jag ställde ner drickan och drog med både Justin och Ryan ut till dansgolvet. Vi stod och dansade och hoppade som alla andra som också var på dansgolvet och det kom bra låt efter bra låt hela tiden. Tillslut blev Ryan så trött att han gick och satte sig med ett gäng från våran klass som satt i soffan och pratade om någonting.
När låten som spelades ur högtalarna var slut kom en lugn låt. "Crawl" med Chris Brown.
Justin kollade på mig och kom lite närmare. "Dansa?"
- Haha, men det gör vi ju redan, sa jag och log.
- Men jag menar alltså, dansa dansa, tillsammans. Tryckare, om man nu fortfarande kan kalla det så.
Jag log över hans ordval och nickade. Vi tog tag om varandra och rörde oss i takt till musiken. Jag la mitt huvud på hans bröst och han tryckte mig närmare honom.
Nu fick jag den där känslan igen. En massa fjärilar flög runt i min mage och jag log försiktigt. Var det en bra känsla? Eller skulle den förstöra allt som vi byggt upp under nästan femton års tid?
Nej! Det skulle den verkligen inte. Den var så ny så att jag bestämde mig för att inte lita på den känslan, för tillfället.
VAD TYCKER NI? Festen verkar ju inte vara över än. Men bara så att ni vet så vill vi inte gå för fort på saker och ting, u know.  Men nu tycker jag att ni ska kommentera massor! Vi ser ju lixom hur många besökare vi har, så kom igen nu! Ni peppar oss massor när ni kommeterar. Så DO IT NOW! :)
/Amanda och Karro.


Kommentarer
» Anonym

vill ha mer ju mer man läser!:)

Ni skriver sjukt bra!:)

2011-05-15 14:10:00
» jennie

sjukt bra. närkontakt !!!! :)

2011-05-15 17:16:56
» Julia

Älskar't :)<33

2011-05-15 22:02:59
URL: http://juliaphillips.blogg.se/
» Madeleine

Braaaaa!!!!

2011-05-16 00:32:47
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
» Hanna

Jätte bra kapitel, hoppas att nästa kommer snart :) <333

» Justin Bieber Novell

Hej, jag skriver 2 Bieber noveller, jag älskar verkligen din novell och undrar om du kanske kan läsa min, fast bara om du vill :)

2011-05-16 17:01:38
URL: http://justinbstoriies.blogg.se/
» elin

åhh så bra :D

2011-05-16 22:57:11
URL: http://elinohrn.devote.se
» Alexandra - Uppsalas största blogg

Hej :) Nu är vinnaren presentkortet på en one piece utsedd! Vinnaren har blivit mailad + länkad i inlägget där ni anmälde er till att täva.. Det hittar ni på KATEGORIER > TÄVLINGAR!! sen är det bara att bläddra tillbaka till inlägget! Tack för att du deltog :)



Nu har jag startat en tävling där du kan valfritt märkesplagg/produkt från märken som louis vuitton, ed hardy, gucci, converse osv. Klicka på länken här under för att komma till den nya tävlingen! :

http://vadfanskajagheta.se/2011/may/vinn-valfri-markesproduktplagg.html#comment

2011-05-18 00:07:58
URL: http://vadfanskajagheta.se
» jullanbieber

love your noveller!!

LOVE JUSTIN TO Men jag har inte bieberfever!

Alltså min bästa kompis som är en kille fråga chans på mej men jag svara inte utan logga ut(var inne på facebook alltså där han fråga)!

och nu typ pratar han inte med mej vet typ inte vad jag ska göra liksom:(

Han är söt och så men vi är ju bästisar!

Jag är rädd att om vi ska göra slut så typ hatar vi varandra för evigt!:(

för min förra kille som jag gjorde slut med typ hatar jag och han hatar mej och jag vill verkligen inte att det ska hända:(

i alla fall Love your noveller!

från mej som måste fixa det här:(

2011-06-17 17:39:11
URL: http://bieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback