Chapter 6.

Då ringde mamma och sa att hon äntligen var hemma och frågade samtidigt om jag vill ha hämtmat. Jag tackade ja så jag och Justin började dra oss hemåt. Han hade tagit med sig sin skateboard så vi turades om att åka på den. När vi kom till mitt kvarter kramade vi varandra hejdå väldigt länge och sedan skejtade han hem till sig. Jag gick in och möttes av en bamse kram från mamma. Jag hade saknat henne väldigt mycket denna gången. Vi träffas ju såklart väldigt ofta eftersom vi bor under samma tak, men vi är ändå från varandra väldigt mycket också.
I matsalen var det fin dukat och det stod thaimat på bordet. Mamma hade köpt ris med kycklingspett till sig & nudlar med kyckling till mig. Exakt det jag ville ha, det är min favoriträtt.
Vi satte oss ner vid bordet & började att hugga i maten. Det var inte tyst en endaste sekund, vi hade så mycket att snacka om. Mamma jobbar så ofta & det blir knappt att man ser henne nu för tiden så det var otroligt mysigt med en liten middag ensam med mamma.
Munnen gjorde läten som töd på att jag var mätt så jag puttade fram tallriken en bit ifrån mig & lutade mig bakåt mot stolsryggen. Där satt jag lutad med händerna på magen & gjorde äckliga ljud som jag inte kunde motstå. Jag rapa som en man, det är oerhört vidrigt - Jag vet - men jag kunde inte hjälpa det. Det bara... kommer, det går inte att motstå.
När vi - Jag och mamma - var belåtna så ställde vi in det i disken, slängde maten som blev över och återgick sedan till den "vanliga" vardagen vilket töd på att mamma satte sig i soffan med en korsordstidning och jag gick upp till mitt rum och satte mig i sängen med mac-booken i mitt knä.
Jag kikade runt på några sidor och helt plötsligt kommer en ruta upp på datorn. Det var en skype ruta, det var Justin som ringde mig på skype. Jag klickade på "svara" och jag kunde nu höra Justin & tvärtom.
"Haaaaallåååå" sa jag högt, kanske lite fööör högt tillochmed.
"äääähm hej, du behöver inte göra oss döva det första du gör..." sa Justin och bredvid han såg jag att Ryan satt.
"Hehe, sorry killar! Det är sån jag är you know..." sa jag nu extra högt för att retas och vi alla tre började att skratta när jag avslutat meningen. "Vad gör ni imorgon då" fortsatte jag sedan.
"Vi tänkte dra ner till skateboard parken, Ryan ska åka..." sa Justin och kollade sedan på Ryan. "Vad gör du själv imorgon då Elsa?"
"Ingeeeeeenting..."
"Häng med till parken?" sa Justin & Ryan fortsatte sedan "Ta med dig Wilma vettja."
"Njaaa, okej då... Kommer, tid?"
"Hmm, blir halv 12 bra?"
"Ja, toppen!"
"Great, ses där!" sa de båda i kör och jag klickade sedan av samtalet.
Jag fick fram en stor gäsp samtidigt som jag kollade på klockan, den var nästan halv tolv. Jag var jättetrött och ögonen skulle falla ihop vilken sekund som helst. Jag gick till mitt badrum - borstade tänderna, tog bort mascaran och drog sedan på min favorit 'pyjamas'. Med tunga steg gick jag bortåt sängen och väl när jag var endast 5 dm ifrån så slängde jag mig i sängen och pustade ut tungt. Jag la mig under det vara täcket och kort därefter sov jag.
Nästa morgon...
Jag vakna av att solen lös sig igenom persienerna. Jag gnugga mig i ögonen, satte mig upp och kollade sedan runt i rummet. Blicken for bortåt klockan, den var endast halv 9, HALV NIO. Jag skulle inte träffa dom förrän om 3 timmar.
Jag drog mig långsamt upp ur sängen och gick ner till köket för att fixa frukost. I min långsamma takt satt jag ensam framför teven och åt på en smörgås, yougurt med flingor och ett glas juice. När jag var stack jag upp till badrummet där jag satte på mig lite mascara, borta tänderna och håret.
Jag bytte snabbt om till ett par svarta jeans, ett vitt linne & är grå tjocktröja. Jag sprang ner till ytterdörren där jag klädde på mig och gick sedan ut och stängde dörren. Precis när jag stängt dörren så slog tanken mig - skateboarden - jag sprang snabbt in och hämta den och när jag sedan var tillbaka ute vid gatan ställde jag ner det mot asfalten och började att sparka iväg mot parken.
Jag var inte särskilt bra egentligen på att åka. Jag kan åka vanligt med är inte vidare bra på att göra trick och sånt som Ryan och dom, de är sjukt duktiga! Jag kollade på klockan när jag väl kommit fram, den var nästan 11. Det kändes skönt att komma en stund tidigare, jag kan passa på att tjuvåka lite. Jag är verkligen skitkass på tricks om jag ska vara helt ärlig...
När jag kommit fram till parken så hade killarna inte kommit. Jag passade på att åka runt lite på de olika guppen och försökte att lära mig några tricks. Bäst att jag ramlar och försöker nu än att jag gör det sen när de har kommit. Jag åker runt och runt och lyckas aldrig att sätta det jäkla bigspin flip, men det blir aldrig som jag vill. När jag väl tänker 'äntligen' och landar på skateboardens ände flyger den iväg och jag ramlar. Jag ramlar bakåt och det ser säkert jätte klumpigt ut.
"Nice work där, övat länge eller?" sa Justin skämtsamt och skrattar sedan lite men slutar ganska så snabbt efter de. Perfekt, att just när jag ramlar så kommer dom. Great, det kan inte bli bättre!
"Jag gör det med flit för att ni ska känna er bättre förstår ni väl killar..." sa jag och skratta sedan lite.
"Får jag lov att hjälpa dig upp, shawty?" sa Justin och jag såg hur hans vackra ögon glittrade, något som jag aldrig lagt märket till tidigare. Märkligt.
"Jag klarar mig bra själv!" sa jag och försökte låta duktigt, fast på skoj.
Förlåt att det dröjt, men det är en massa strul osv.

Jag (Karro) har försökt att fixa till en ny design nu i veckan men jag kan ej se den, men det verkar som att ni läsare kan se den. Kan ni det? Kommentera gärna om du kan se den eller inte, bra för oss att veta!
Ännu en gång, förlåt för dålig bloggning. Vi har mycket nu det sista! Klaga på Karro! ;)

PEACE AND LOVE, KOMMENTERA. / KARRO & AMANDA

Kommentarer
» F

så himla bra! :D



kika gärna på min, är ny och vill så gärna ha feedback. :)

2011-05-25 15:27:10
URL: http://fanficsjb.blogg.se/
» jennie

skit bra LOL <3 <3 <3 <3:3

2011-05-25 20:40:28
» elin

goodeligood ! :*

2011-05-25 21:39:56
URL: http://elinohrn.devote.se
» sandra

Så jä**a bra novell

jag kollar till den varje dag



juste jag ser eran disign super bra

den är jääääätttttteeeee fin älskar den



Skulle du vilja göra en till min blogg



Kram erat största fan Sandra

2011-05-26 16:15:35
URL: http://sandrissalarssons.blogg.se/
» Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-26 23:59:23
» jullanbieber

alltså du äe as bra alltså!!

minkillbästis har tagit bort mej som vän på facebook ock har han fest på fredag och jag är den enda som inte är bjuden till och med hans ex flickvän som han hatar får komma!!

alltså och om jag svarar nej så kommer allt bli värre kanse ska jag bara ge upp och skaffa andra kompisar men han e ju så speciel och jag kommer sakna honom för evigt:(

min tjejkompis säger att hon kan övertyga honom om att hon är kär i honom och dom blir i hop och så säger hon att jag är världens snällaste och tillslut vill han ha mej som sin bästis igen!!

Min kompis är typ kär i honom sen typ 5år tillbaka!!

LOVE JUSTIN<33

WONT MET YOU JUSTIN!!!<33

2011-06-17 18:48:02
URL: http://bieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback