With you - chapter 1

Novellen handlar om en tjej som heter Elsa, som har tre nära vänner - Justin, Ryan & Wilma. Dom är 15 år, bor i utkanten av Thunder Bay och har precis slutat skolan. Senare kommer även en kille med namn Lucas in i bilden. Vad som kommer hända kan vi inte riktigt avslöja, men att det kommer hända massvis med saker kan vi garantera!
Dock, innan vi börjar skriva så vill vi meddela... vi har just nu väldigt mycket i skolan (Både Karro & Amanda) och därför har vi bestämt oss att göra som så att vi lägger ut 3 episode/vecka ist för att ha super uppdatering ibland & superkass uppdatering ibland!
Luta dig tillbaka & hoppas att du njuter av vår nya novell! :)


Tillbaka blick, dåtid - Tiden då Justin inte blivit känd.
Klockorna ringde och alla for upp av glädje - Äntligen sommarlov!
Vi springer ut ur skolan med glädje i kroppen & vi springer bort mot skogsdungen. Gängets alldelles egna skogsdunge som vi alltid hängde vid på rasterna. Det var nu det var dags att ta förväl av den, nu när vi ska byta till en skola för äldre.
Hela lilla 'gänget' (jag, Justin, Ryan & Wilma) ställde oss under den gamla dungen & sa "förväl". Vi alla ställde oss sedan i en liten "ring" och kramade om varandra. Kort därefter var våra föräldrar där ute, självklart var de tvungna att få ett kort på oss alla 4. Det var exakt samma sak varje år och det spelade ingen roll hur många 'men' & 'måste vi' som vi sa, för tillslut så blev det alltid så att vi stod där under skogsdungen med ett leende på läpparna.
- Så, skulle vi ses ikväll eller? sa Justin innan han skulle gå bort mot McPhersgatan där han bor.
- Ja, vi kan väl dra ihop några & kanske grilla?
- Vad sägs om att ses på beachen kl 8?
- Det blir great, ses där! sa jag och kramade Justin och vände sedan om och sprang bort till mamma som väntade på mig.
När jag kom hem så hämtade jag bara lite grejer sedan for jag ut med mamma igen. Vi åkte till ett särskilt café som vi alltid åkte till när jag var liten, men det har inte blivit av så mycket den senaste tiden så det var ett bra tillfälle att åka dit nu.
Vi satt & små prata lite och tiden rullade på och klockan blev nästa 4 så vi gick hem. När vi var hemma drog jag på mig en bikini och gick sedan ut och la mig vid poolen för att sola lite, jag somnade till rätt så snabbt.
Jag vaknade sedan av att någon skakade om mig.
- Elsaaa, hallå?? Justin har kommit! Elsa??
- vvvvava? sa jag och satte mig upp i solstolen samtidigt som jag gnuggade mig i ögonen. - Vad är klockan egentligen? sa jag nyvaket.
- Den är nästa åtta, jag tänkte att vi kunde ha följe ner till stranden, sa Justin vänligt som stod bredvid mamma.
- Jävlar! slängde jag ut mig.
- Jag har ens inte fixat iordning mig! Vänta 10 min, ok? sa jag till Justin och utan att vänta på svar sprang jag hastigt iväg och började dra på mig första shortsen jag hittade. Till shortsen fick det bli en söt, ljusrosa blus som jag aldrig använt förut.
- Shawty shall we go? frågade Justin när jag kom nerför trappan.
Jag nickade och ställde mig bredvid Justin vid dörrtröskeln för att dra på mig mina Converse.
- Hör av dig sen så att jag vet vart du är! Ropade mamma efter mig och gick sedan in i huset & stängde dörren om sig. Det tog knappt 10 minuter tills vi var framme & det var en hel del folk där.
Det började bli ganska så kyligt och vi hade gjort upp en eld. Jag satt där och hackade tänder tills Justin kom.
- Du såg ut att frysa, sa han och la sedan en filt över mig. Den var varm och skön.
- Tack Justin, sa jag och till svar fick jag bara en liten nick sedan gick han därifrån och bort till några killar som satt lite längre bort.
Jag satt och kollade ganska länge, men diskret på dom. Justin stod och fjantade sig som vanligt och alla andra stod och skrattade åt hans sketcher på allt från lärare till insekter.
Justin och jag har känt varande så länge som jag kan minnas. Vi är inte tillsammans, utan "bara" bästa vänner. Men vi har varit med om så mycket tillsammans. Vi hade alltid låtsasbröllop när vi var typ sju år, testade hur det var att kyssas, och vi har sovit över ända sen... ja, sen jag kan minnas. Han är verkligen en guldvärd person.
En gång grät jag över en kille och det var Justin som kom över mitt i natten på en onsdag för att trösta mig. Vi sket i skolan dagen efter och gick och köpte glass istället, och på kvällen när rektorn ringt till både min mamma och Pattie fick vi båda en rejäl utskälling var, samt utegångsförbud på någon vecka. Jag log för mig själv och i ögonvrån såg jag Wilma slå sig ner bredvid mig och krypa in under filten hon med.
Wilma är min bästa tjejkompis. Hon kan jag också prata om allt mellan himmel och jord. Jag lärde känna henne när hon började i min klass i fyran. Vi klickade med en gång och sen den dagen har det alltid varit E n' W.
- Vad sitter du och grubblar över då?
Tankarna skingrades av hennes fråga och jag vred huvudet mot hennes och kollade på henne.
- Nej, inget speciellt. Jag log och hon log tillbaka.
Ryan kom gåendes mot oss med tre hamburgare i famnen. Han ställde sig framför oss och frågade snällt om vi ville ha en hamburgare á la Ryan, som han kallade det. Vi tackade ja och högg in. Hamburgare á la Ryan var den bästa hamburgaren, typ ever! Jag vet inte hur många grillkvällar som endast vi fyra haft i våra trädgårdar under åren. Ryan var iallafall grillmästaren i gänget.
Ryan och jag lärde känna varandra genom Justin. De gick i samma fotbollslag när de var mindre och han var ganska ofta hemma hos Justin när jag kom och plingade på. Jag och Ryan har alltid kommit överrens och i trean började även han på min och Justins skola.
Men det var i fyran, då Wilma började som vi alla fyra blev mycket tajtare och vi har hållit ihop sedan dess.
Än en gång skingrades mina tankar, fast nu av att Justin plötsligt hoppade framför mig. Han skrämde mig så att hela min hamburgare åkte ner i backen.
- JUUUUUSTIN!!!! Kolla vad du gjorde nu!!!
Jag gjorde den välkända puppyface minen och han bad om förlåtelse.
- Jag kan hämta en ny, vänta här!
- Nej, vi kan gå tillsammans Justin, sa jag snällt.
Jag drog av mig filten och räckte över den till Ryan så att han kunde dela den med Wilma istället. Han såg ut att vara lite frusen han med.
Det var så mycket folk på den här grillfesten så Justin tog ett hårt grepp om min hand och ledde mig först fram till elden för att hämta två färdiga hamburgare, för att sedan gå och hämta dricka.
Vi orkade inte gå igenom folkmassan igen med dricka och allt i händerna dessutom, så vi satte oss i sanden lite längre bort. Nu blåste det och jag tackade Justin, fast i mitt huvud dock, att han tjatat innan vi åkte att jag skulle ta med en extratröja ifall det skulle bli kallt.
- Så hur känns det att ha slutat skolan nu då? Hur gick det med betygen?
Jag log och svarade sedan på hans fråga.
- Tråkigt att lämna klassen, men betygen blev jag iallafall nöjd med. Hur gick det för dig?
- Det gick bättre än förväntat faktiskt!
Jag log och berömde honom.
Vi fortsatte att prata, skratta och sjunga med till musiken som dunkade högt ur höglalarna.
- Hur går det med youtubeklippen förresten? Har du fått några mer förslag på låtar?
- Asså det är helt sjukt roligt att så många har kollat på när just JAG sjunger. Jag har fått över 20 000 visningar på ett klipp nu!
- Men gud Justin! Grattis! Det här måste vi fira imorgon, med tårta och solning i min trädgård OCH en ny cover på någon låt! Ellerhur?
- Ja, verkligen!!! Det blir toppenbra! Men jag tänkte att jag skulle sjunga typ... With you? Med Chris Brown du vet? Din favoritlåt?
- JAAAA!!! Vet du hur bra du sjunger den eller? Vi måste spela in när du sjunger den!
Han nickade ivrigt och log stort.
- Vänta här! sa jag sedan och sprang iväg.
Jag sprang fram till musikanläggningen och kollade igenom låtarna som låg i iPoden där. "JACKPOT" tänkte jag sedan för mig själv när jag hittat låten jag sökt efter.
Jag sprang sedan tillbaka till Justin och drog upp han från sanden och fram till alla som dansade. Sedan hörde Justin vilken låt det var och ett leénde lekte på hans läppar. Han började sedan att sjunga med i låten medans vi dansade med armarna runt varandra.

"And..
Oh, little cutie
When you talk to me
I swear the whole world stops
You're my sweetheart
And I'm so glad that you're mine
You are one of a kind and...
....

.....No one else would do,
'cause with every kiss and every hug,
You make me fall in love,
And now I know I can't be the only one,
I bet there heart's all over the world tonight,
With the love of their life who feels..
What I feel when I'm
With you
with you with you with you with you....."

Sedan sjöng vi båda med i hela låten och när den var slut släppte vi taget om varandra och jag slängde en blick på klockan... Redan halv ett?
Jag kollade på Justin och han såg rätt trött ut. Så jag frågade honom om vi skulle leta rätt på Wilma och Ryan och börja dra oss hemåt. Han höll med och en kvart senare gick vi alla fyra på en rad och pratade om kvällens bravader.
Vi skiljdes åt i korsningen och alla gick hem till sig.
Vad tycker ni än så länge? Verkar den bra? Det tycker jag iallafall. Är så sjukt taggad på att skriva just nu!  Nu vill vi ha ALLAS åsikter, så ALLA kommenterar!

KRAM /AMANDA & KARRO.

Kommentarer
» IdaJennySofia

så bra!! kan inte vänta tills nästa kommer :D

2011-05-09 14:51:44
URL: http://bloggida.blogg.se/
» emmat

Asbraaa!! I dom flesta noveller i första delen så brukar det va heelt lamt men på denna så var det verkligen en asbraa start!!! Keep on writing!!!

2011-05-09 15:21:22
» Wilma

Haha kul att hennes kompis heter Wilma!! Ja sa att nån i alla fall kunde heta de o så gör hon de!!

2011-05-09 15:26:27
URL: http://foralbelieber.blogg.se/
» linn

Hur bra som helst! man vill bara ha mer mer mer mer :D

2011-05-09 16:20:43
» Felicia

Grym jue en till i kväll?

Snääääälla! ;D

2011-05-09 19:39:33
» Julia

Awsome (L)

2011-05-09 20:20:25
URL: http://justindrewbstory.blogg.se/
» jullanbieber

as bra men asså jag tror inte att han har haft en sån kompis på riktigt alltså.

han har ju två kill bästisar!

LOVE JUSTIN!!<33

2011-06-17 16:46:07
URL: http://bieberlove.blogg.se/
» jullanbieber

han är ju såååååå söt!

2011-06-17 16:48:55
URL: http://lovebieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback