You change my life - episode 120

Vi fortsatte gå hand i hand runt om i staden och vi kollade i de affärerna som fortfarande var öppna. När klockan blev kvart i tolv gick vi tillbaka till en nattklubb som vi sett påväg till restaurangen tidigare idag.
Det tog inte så jättelång tid innan vi blev insläppta så där dansade vi hela natten lång sedan och hade sjukt kul! Det var några fans som hade kommit fram under kvällen men eftersom de visste att vi var på smekmånad hälsade de bara lite glatt och vissa tog ett snabbt kort. Justins fans är otroligt snälla. Och Justin, min kära man, han är helt otroligt amazing, jag hittar nästan inga ord för hur mycket jag älskar honom.


6 år senare:

- Drew! Innan du hoppar i poolen får du ta på dig armpuffarna!
Han gick med sänkt blick bort till mig och jag drog på honom armpuffarna. Sedan sprang han bort och hoppade i poolen igen.
Jag låg i en av våra solstolar hemma i vårat hus i Atlanta, med Justin - min Justin - sovandes på solstolen bredvid mig, våran son Drew på fyra år som plaskade runt i våran pool och en sovandes Clara på 1,5 år i vagnen bredvid mig.
Jag la mig tillrätta i stolen igen och blickade ut över poolen samt höll ett öga på Drew.
De senaste sex åren har varit helt fantastiska!
Jag och Justin var på smekmånad i tre veckor, sedan åkte vi hem och han började jobba väldigt mycket. Han reste världen runt och jag hade skolan att tänka på.
Vi träffades så ofta vi bara kunde och innan han hade åkt iväg på sin tour gav han mig ännu en överraskning. Han hade bett mig att ha en ögonbindel på mig och när han sedan tog av den stod vi högst upp i ett lägenhetshus.
Han hade köpt en lägenhet till oss med en utsikt över Atlanta. Den hade ett stort ytligt vardagsrum, en stor balkong, ett stort sovrum, två walk ins (väldigt nödvändigt enligt Justin, och mig, haha) samt två badrum.
Där hade vi bott i två år. Jag hade gått ut High school med väldigt bra betyg och  det gick bara bättre och bättre för Justin.
Sedan fick jag reda på att jag var gravid. Vi visste vad vi skulle göra. Behålla det! Det var självklart i mitt och Justins fall.
Nio månader senare kom våran älskade son - Drew.
Han hade Justins ögonfärg, hårfärg och läppar. Han hade fått min näsa och mina kinder.
Vi bestämde oss då för att flytta till ett hus. Justin hade hittat ett jättefint som hade pool och ännu mer rum. Vi köpte det och bor fortfarande här.
Sen, för 1,5 år sedan, fick vi reda på att jag var gravid igen. Denna gången var det en flicka. Lilla Clara som hade fått mitt blonda hår, men Justins ögonfärg.
Så.. vad hade hänt med mig då? Jo, jag hade blivit erbjuden en filmroll precis efter vi kommit hem från smekmånaden. Jag tog filmrollen och eftersom att vi spelade in i L.A fick jag ha privatlärare under de månaderna. Sedan har jag fått lite olika reklamjobb och modelljobb. Jag älskar verkligen mitt jobb, och mitt liv överhuvud taget.
Jag har den bästa mannen i världen, två underbara barn, en karriär, underbara vänner och en stöttande familj. Vad mer kan man begära?

Helt plötsligt plingade det till på dörren och störde min flashbacksdröm. Jag suckade och petade till Justin. Han vaknade till och jag frågade snällt om han kunde hålla ett öga på Drew nu och att dörren ringde.
Jag drog på mig min klänning som jag slängt på altangolvet och drog på mig den.
När jag öppnade dörren stod Ryan där.  "HEY RYAN! Hur mår du?"
Jag kramade om honom. Även jag hade blivit jättebra vän med Ryan och såg han som en bror.
Han hade nu flyttat till Los angeles eftersom att hans största dröm var att få regissera filmer men han var nu här på besök.
"Jag mår fantastiskt! And you? Mår du bra?"
"Haha, då är vi två"
"Så bra."
Han släpade in sin väska och ställde den vid dörren.
"Vi har redan fixat gästrummet" sa jag och log.
"Tack, vad snälla ni är!" han log tillbaka.
Sedan gick vi ut till Justin.
"AEEEEYYYY RYAAAN!" Justin hoppade upp från solstolen och gick fram och kramade om honom.
De gick in för att göra iordning maten. Ikväll stod grillat på matschemat.
Jag satt och busade med Clara medans Drew satt och lekte med sina leksaker.

När vi satt vid middagsbordet en timme senare satt alla och pratade i mun på varandra. Vi hade bjudit över Christian, Caitlin och Mathilda också. Christian och Mathilda hade gjort slut, tyvärr. Men de var goda vänner. Och vem vet, de kanske hittar tillbaka till varandra i framtiden?
Sedan slog Ryan i sitt glas och bad alla att vara tysta.
Vi alla tystnade och han harklade sig.
"Ja.. ni vet ju att jag nu har bosatt mig i La-la land för att få min dröm uppfylld. Och.... JAG HAR FÅTT EN FILM ATT REGISSERA!!!!!"
Först spärrade alla upp ögonen och sedan började alla att jubla och skåla.
"DUUUUDE, SÅ KUL!" skrek Justin och ställde sig upp för att ge honom en Bro-kram.
"MEN!!!! Hallå hallå hallå, jag är inte klar än!"
Alla tystnade igen och fnissade till litegrann.
"Sofie, jag vet att du har familj och så nu.. men det är så att vi inte har någon huvudroll än.. Och du är ju väldigt eftertraktad i Hollywood nu.. Så jag undrar om du skulle vilja ha huvudrollen?" Han log.
Först blev jag chockad. Han.. frågade... mig? Sedan kollade jag på Justin och han log och nickade. Sedan log jag också.
"Ja! Jag vill jättegärna ha den!" Jag ställde mig upp och kramade om honom.
Alla jublade igen och skrek grattis till oss båda.
När jag satte mig bredvid Justin igen frågade jag "Går det verkligen bra om jag tar rollen? Jag menar... vi kommer säkert att spela in i L.A och barnen och....?"
"Ssschhh. Oroa dig inte. Jag är pappa, jag kan faktiskt också ta hand om barnen."
"Men du har ju din karr......"
"Ssccchhh" viskade han igen i mitt öra. "Ta det lugnt, det är din dröm, jag vet att du älskar att skådespela och det fixar sig! Promise. Har du inte sett Brangelina eller? De har ju också barn men de klarar det galant!"
"Tack Justin, jag älskar dig!" viskade jag tillbaka.
"Och jag älskar dig!"

Vi hade en väldigt trevlig middag och när jag och Justin lagt barnen satte vi oss i våran soffa allihopa och fortsatte att snacka om allt mellan himmel och jord i flera timmar.
Jag har världens bästa vänner, tänkte jag för mig själv. Sedan lutade jag huvudet mot Justin och han tog tag i min hand.
BRA/DÅLIG? KOMMENTEEEEEEERA! =)
Som ni ser är det en framspolning.
Och nej, den är inte slut än.

/AMANDA & KARRO.


Kommentarer
» Julia

Alltså... Åhhhhhh vad bra!!!!

2011-05-01 20:47:03
» RT

Shit meeeeeeeeeer :)

2011-05-01 22:36:34
» natalie

Aww, dom är bara så himla sockersöta ju! :D

iaf, jättebra!

2011-05-01 22:58:33
URL: http://nataliiehallqvist.blogg.se/
» Julia

åhhh, shiit vad bra skrivit (L)

2011-05-02 06:02:10
URL: http://justindrewbstory.blogg.se/
» Madeleine

grymt!

2011-05-04 16:16:21
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
» elin (:

asbra :D

2011-05-04 18:17:34
URL: http://elinohrn.devote.se
» jennie

aww så söta !! mer !!!!

2011-05-04 21:49:23
» jennie

aww så söta !! mer !!!!

2011-05-04 21:49:43
» jennie

aww så söta !! mer !!!!

2011-05-04 21:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback